Inlägg från: Mopedvin |Visa alla inlägg
  • Mopedvin

Maj 2006 tråd fem!!!!

FiaMia - har gjutit några av dem, ca 5 st bara...har varit lite lat. Det blev jättebra med overhead i de släta tvålarna. Inte de mönstrade! Det syntes inte. Vi använde en stor kastrull med vatten och en liten där vi smälte tvålmassan, grytan blev inte alls förstörd så det behöver du inte tänka på. De rekommenderar att smörja formarna med vaselin men gör inte det, tvålarna blir matta och kladdiga. Sydde påsar i ljust, ljust organzatyg till dem igår. Blev jättefint!

• Mopedvin

Therese33: klippte ut "rektanglar" som var ca 18x42 cm. Sen zickzackade jag runt om. Efter det vek jag tyget dubbel så det blev ca 18x21 cm och sydde ihop 3 sidor. Sen band jag gröna band runt som höll ihop. Hoppas du förstår!

• Mopedvin

MsBine - håller med, det känns jättekonstigt...

• Mopedvin

FiaMia - nä de fastnade inte, vi kunde "pluppa" ur dem efter ca 2 timmar

• Mopedvin

Vi kommer nog inte ägna oss åt så mycket bröllopsbestyr heller, det mesta är ju klart, lite smågrejer bara men vi kommer nog att skjuta upp allt till sista veckan som vanligt...

• Mopedvin

Chessie - toalettkorgen?

• Mopedvin

Jaha, då var det inte långt kvar då... Ska fixa nytt pass imorgon då jag nu heter mitt nya namn Ska sedan åka till musikbiblioteket och desperat försöka hitta "partyskivor". ÅÅÅ, att det ska vara så svårt. Sen ska jag sola lite, hade tänkt att jag skulle sola på balkongen (som jag förövrigt gjort vårfin med gula/rostfärgade penséer) men det ska ju bli regn... Får väl bli solariet istället, inte så dumt det heller.

• Mopedvin

Msbine - kul med hippa! Det är allra roligast när man inte förväntar sig något!

• Mopedvin

Mia_Maj: Jag har blivit hippad av mina arbetskompisar men kommer förmodligen inte bli hippad av min andra kompisar då de är utspridda över i stort sett hela världen. Du får i alla fall ha en roligt fest!

Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!