Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Maj 2006 tråd fem!!!!

Pumbaalina - stackare. Kan ni inte försöka få ensam vårdnad om barnen, din syster menar jag. Har en väninna vars syster har haft problem med sitt ex när han har deras son. Har tar inte hand om honom alls utan har släpat med barnet på en massa olämpliga ställen. De såg till att hon fick vårdnaden om sonen.

Imorgon tror jag att jag kan säga att vi är klara med allt för då hoppa jag kunna beställa bröllopstårtan. Sen ska jag printa trycksakerna men bordsplacering etc väntar jag med in i det sista. Ifall någon hoppar av eller blir sjuk. Det är inget krångel med dem så det är gjort på någon timma.

• Lapinette

msbine - jag berättar på torsdag (om tårtan) och hoppas då på att skriva med ett stort !

kattkatt - jag övar på min sminkning varje dag men i lite diskretare tappning. Fick rosa ögonskuggor och det använder jag nu till jobbet. Är ju van att sminka mig mycket och starkt sedan tävlingsdansen så jag tror inte sminkningen kommer att bli något problem. Jätteskoj!!!

Imorgon tänkte jag sminka mig och gå ned till mamma och prova hela outfiten, klänning, skor, smycken och sjal. Jag håller tummarna för att det kommer att kännas helrätt.

• Lapinette

Kul att det närmar sig för alla...och somliga är nog redan iväg på smekmånad. Får väl höra alla stories när folk har återhämtat sig.

Pumbaalina - men något måste ju gå att göra?!! Usch, trist när saker inom familjen inträffar. Har nog tur att min far, min brors far samt mamma för det mesta kommit överens. Åtminstone har alla firat jular och födelsedagar tillsammans.

kattkatt - nurse glamour låter förträffligt! Mitt ena öga rinner (inte pollen...men problem sen en operation) så där har jag inte så mycket smink kvar. Hoppas ögat mår bra om 10 dagar.

msbine - vart ska du gömma klänningen fram tills bröllopet?

• Lapinette

kattkatt - då ska ni ju ha pengar tillbaka. Vi fick inte heller som vi ville i ringarna. Det blev med stora bokstäver vilket jag inte alls tycker är lika snyggt och personligt och sen så skrev det datumet annorlunda för att få plats i min ring. Tror dock inte man kommer att titta så mycket i ringen så jag orkade inte tjafsa.

• Lapinette

Halloj alla majbrudar!

Nu har vi bröllopstårta! Var på Handgjort och pratade med de otroligt trevliga tjejerna som har stället. De hade satt ihop en specialtårta till oss med mjuk nötbotten, körsbär i rom och sen ljus chokladmousse. En modern Schwartzwald. Den var såååå god! Ska idag ringa och boka ...samt fråga om pris. Antar att den är dyr men just nu så struntar jag i det (återkommer i eftermiddag så får ni veta om jag verkligen struntar i priset ).

Igår provade jag klänning, skor, sminkning, smycken och sjal och var helnöjd. Det blev extra snyggt med min solbränna från Cannes. Trist bara att det ska vara dåligt väder i helgen dels för alla er som gifter sig...och sen för oss som vill förbättra på solbrännan.

Satt igår och gjorde placeringskorten. Som är utskrivna på lite hårdare pärlemopapper med rosen i bakgrunden (samma som på våra inbjudningar) och sen så gjorde jag ett hål och satte ett tunt (3 mm) sidenband. Ska lägga dem på vinglaset.

Gjorde även en frågebox. Ska låta gästerna svara på lite frågor om oss i vykortsform och sedan lägga dem i en "brevlåda". Ska smycka den med utklipp från mina bröllopstidningar.

Vad mer, jo har sålt champagneglasen vi ska ha till brudskålen. 70 champagneglas gick i ett nafs. Så många ville ha dem (250 kr).

Vad är då kvar? Jo att skriva ut vigselprogram och Who is Who. Något jag tänkte gå in och göra i helgen (när ingen är på jobbet) och sen så ville vår fotograf träffas igen så jag ska ta en fika med honom i helgen.

Nu 9 dagar kvar! Känns bra!

• Lapinette

Förresten i helgen skickade jag en pdf-fil till vår restaurang med bordsplaceringen där jag ringat in allergiker, toastmaster och barn. Trodde inte jag skulle få något svar för han brukar aldrig svara mig (något jag tidigare varit jättesur över...ni kommer säkert ihåg). Fick detta svar.
    Tack!
    Hej Tack för ditt utförliga dokument om specialkoster.
    Det blir alltid utmärkt resultat när man är så noggran som ni är!

Tack återigen...

OOoooootroligt!

Har fått liknande från vår fotograf som har fått schema och tider för dagen. Jag är en notorisk idiot gällande planering...eller som min bror säger en sann projektledare. Önskar jag inte var så "fyrkantig" men ibland är det bra.

• Lapinette

Min tanke var att de måste få veta så de inte serverar fel mat till bl a min mor som har lactos.

Schemat till fotografen var också något som jag såg som självklart. Han ska ju vara med oss i 3 timmar och bör veta vad som händer.

Sen har jag gett schemat till toastmastern (för hela dagen) och min mamma samt telefonnummer till alla kontaktpersoner (ifall något skiter sig!). Om flera personer vet och har koll på vår plan så kan jag slappna av!!!

• Lapinette

Och vi får inte tag på vår präst. Har sökt henne sen i fredags men mobilen är avstängd (har lämnat meddelande). Vet att hon skulle till London samt viga några nere i Luxembourg så hon är säkert bortrest men ändå lite enerverande. Vill fråga henne ett par saker.

Ingen av tjejerna som gifte sig förra helgen som är tillbaka här på BT? Bara så nyfiken och höra hur det var.

• Lapinette

FiaMia - instämmer i allt - 9 dagar kvar lääängtar! och vi har nu också bara lite printning kvar...samt köpa lite småsaker.

Har otroligt svårt för att koncentrera mig på jobb!

• Lapinette

Skrev ett schema (för ganska så länge sedan) för att ha koll på vilken tid vi behöver gå upp och för att veta vilken tid frissan ska komma till mig etc.

Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!