Halloj alla majbrudar!
Nu har vi bröllopstårta! Var på Handgjort och pratade med de otroligt trevliga tjejerna som har stället. De hade satt ihop en specialtårta till oss med mjuk nötbotten, körsbär i rom och sen ljus chokladmousse. En modern Schwartzwald. Den var såååå god! Ska idag ringa och boka ...samt fråga om pris. Antar att den är dyr men just nu så struntar jag i det (återkommer i eftermiddag så får ni veta om jag verkligen struntar i priset
).
Igår provade jag klänning, skor, sminkning, smycken och sjal och var helnöjd. Det blev extra snyggt med min solbränna från Cannes. Trist bara att det ska vara dåligt väder i helgen dels för alla er som gifter sig...och sen för oss som vill förbättra på solbrännan.
Satt igår och gjorde placeringskorten. Som är utskrivna på lite hårdare pärlemopapper med rosen i bakgrunden (samma som på våra inbjudningar) och sen så gjorde jag ett hål och satte ett tunt (3 mm) sidenband. Ska lägga dem på vinglaset.
Gjorde även en frågebox. Ska låta gästerna svara på lite frågor om oss i vykortsform och sedan lägga dem i en "brevlåda". Ska smycka den med utklipp från mina bröllopstidningar.
Vad mer, jo har sålt champagneglasen vi ska ha till brudskålen. 70 champagneglas gick i ett nafs. Så många ville ha dem (250 kr).
Vad är då kvar? Jo att skriva ut vigselprogram och Who is Who. Något jag tänkte gå in och göra i helgen (när ingen är på jobbet) och sen så ville vår fotograf träffas igen så jag ska ta en fika med honom i helgen.
Nu 9 dagar kvar! Känns bra!