• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3

Igår blev jag hippad!! Jag stod i duschen när det knackade på dörren. In stormade folket för att kidnappa mig och sambon. Han blev utklädd till datornörd, medan jag fick en prickig klänning, en tiara med rosa ludd på och glittriga nätstrumpbyxor.

Killarna försvann för att köra go-kart och ha femkamp mm. Jag fick uppdraget att fotografera en massa saker som stod beskrivna på ett papper, på väg in till stan. Sedan fick jag spela in en låt i en inspelningsstudio, med tjejerna som kör. Det var väldigt nervöst men verkligen roligt! Sedan bar det runt på stan, där jag fick visa ett foto på min blivande och fråga folk vad de trodde att han arbetar med, hur gammal han är osv. Han fick göra samma sak med ett foto på mig, så man kan gissa på någon sorts presentation av det på bröllopet :) Efter det blev jag sminkad i en timme på Make Up Store och fick välja ut några produkter. Det var jättekul och sminket blev super! Jag hade helt klart valt att bli sminkad av henne på bröllopet om jag inte hade haft en sminkös redan, för hon var jätteduktig.

På kvällen blev det middag hemma hos en en av tjejerna, och vi åt och drack gott och lekte lekar mm. Allt kändes så genomtänkt och jag blev så glad över mina vänner. Så söta de var... Jag hade verkligen jätteskoj, och som en avrundning på kvällen blev det utgång och flera timmars dansande - alltid kul :) Då hade jag fått byta om till en annan utstyrsel, städrock (fast rätt snygg) och guldtiara!

Oj vad mycket jag skrev, ville bara dela med mig av gårdagen. Nu känns det verkligen som om bröllopet är nära!

• ~emma~

Julibrud - 06 - skönt med beskedet. Hoppas att de kommer på snart vad det är för något.
    Nej såhär innan bröllopet går man inte säker (fast nu känner jag mig lugn i alla fall)! Du kanske blir haffad på onsdag :)

jajja - hon gjorde verkligen ett helt fantastiskt jobb med all planering. Bakis igår ja?! Det var vi nog allihop :) Fast jag mådde mycket bättre än jag trodde att jag skulle göra efter en möhippa.

• ~emma~

Julibrud - 06 - vilka fina saker, alltihop! Vad du har jobbat med programmen, de blev jättefina!

• ~emma~

Hej hej, en stressad blivande brud kikar in! Nerverna börjar göra sig hörda nu faktiskt, och jag har börjat bli lite överdrivet emotionell. Igår satt vi och lyssnade på potentiella sånger till vigseln, då blev jag jätterörd. Hur ska det gå under vigseln?? :D

hjartat73 - din ring är jättefin!! Och festprogrammen är jag supernyfiken på!

• ~emma~

Julibrud - 06 - det lät ju inte så skoj :( Men du blir säkert hippad snart - när du minst anar det! :)

• ~emma~

Hej! Låter intressant med paraplyet Bettan, och tack för påminnelsen, det hade jag helt glömt bort. Jag har lagt till paraplyinköp till sambons lista :)

Annars är nog allt under kontroll, även om det är så fruktansvärt många detaljer som ska fixas hela tiden. Men det får liksom bli som det blir, och det blir säkert bra. Det är mitt mantra nu: "det blir säkert bra" ;)

De stora sakerna som jag har kvar är att öva i kyrkan och stämma av med restaurangen, checka av allt med alla (t.ex. florist och bagare), skriva ut fest- och vigselprogram, fixa musik, pressa klänningen... resten är småsaker.

Något jag verkligen ser fram emot är resan, och nej inte bara därför :D :D Men det ska bli skönt att bara kunna slappna av. Hur roligt det än är med bröllop kan det vara rätt påfrestande ibland tycker jag.

Penny28 - finns du här? Hur går det för dig?

• ~emma~

Julibrud - 06 - just det, jag har beställt födelsedagstårtor ifrån Amarant som finns på ett par ställen i Malmö, och de tårtorna har varit väldigt smaskiga.

• ~emma~

Bettan, Skåne - det blir säkert bra :D :D Jag har också haft klänningspanik, helt plötsligt hatade jag min fina klänning och tyckte att jag såg ut som en elefant i den. Men den känslan försvann dagen efter. Tror att all nervositet och alla känslor som man har gått och byggt upp måste komma ut någonstans - och varför inte på klänningen? ;) Du är säkert jättevacker i din klänning, och när kommer du annars att kunna klä dig på det sättet? Jag läste i en tidning idag att brudar måste våga vara sig själva på sin dag, att visa vem man är på något sätt. Men känner du dig helt lost i din klänning så är det väl en annan sak... Du har lite tid kvar på dig att fundera i alla fall!

• ~emma~

Hoppas förresten att ni har haft en trevlig midsommar! Vädret har inte varit på topp, men helt okej. Jag tyckte det var skönt att tänka på annat än bröllop i ett par dagar!

Puh76 - för dig går det verkligen framåt nu! Är du nervös? Jag känner mig rätt okej på den fronten än så länge, men det blir nog värre på onsdag när vi ska öva i kyrkan :)

Julibrud - 06 - har inte så mycket kvar att göra, och inte du heller verkar det som! Du kan mycket väl bli hippad samma dag som svensexan, det blev jag i alla fall och många andra jag känner... spännande :D

Abbes - snyggt! Titanringar är jättefina tycker jag, har själv kollat på Close together tidigare.

• ~emma~

Jag kaaaanske hinner kika förbi en stund om det blir fika på tisdag, det hade varit så kul att ses! Onsdag däremot är helt kört eftersom vi ska öva i kyrkan och gå igenom det sista med restaurangen. Fler som kan tisdag?

• ~emma~

Då ses vi imorgon 18,30 hjärtat, ska bli kul! Hoppas att fler också kan komma :)

• ~emma~

Alltså jag måste bara berätta... sambon var och hämtade klänningen på kemtvätten idag, den hade tvättats. När jag kom hem strax efter 18 kollade jag på klänningen, och på framsidan var där två svarta streck. Kul! Det var även smuts på släpet som inte hade varit där tidigare. När vi pratade med dem (de var kvar som tur var) var det bara kalla handen, hon som hade pressat klänningen hade gått och de skulle ha stängt imorgon. Jag tyckte att då får de ju betala kemtvätt och pressning någon annanstans eftersom vi gifter oss i övermorgon. Det gick de i alla fall med på. Som TUR var hittade jag en anna kemtvätt som var så himla snälla att ta emot klänningen efter stängningstid, och de ska försöka fixa det tills imorgon. Så tacksam jag var.

Så mitt tips är: räkna inte med att allt flyter på! Och skaffa bra referenser på kemtvätten :) Det fick vi även erfara igår när festlokalen ändrade på bordsplaceringen (och då finns den med i alla upptryckta festprogram). Inga större förändringar, gudskelov. Och så ändrades hela bararrangemanget. Jag har bara fått tänka "ingen panik", och så har det faktiskt löst sig, än så länge i alla fall. Man blir som sagt gift ändå :D

• ~emma~

Tack tjejer! Det ska bli jättekul... jag är inte så jättenervös, mer förväntansfull. Hoppas att allt går bra, men det gör det nog. Huvudsaken är att man får gifta sig med sin älskling :) Vi får ta en fika näst-nästa vecka! Många kramar / Emma

• ~emma~

jespers darling - lycka till du med! :D

mrsJuly och jajja - tack :)

jajja - hihi, är för nyfiken av mig, var tvungen att gå in här och se vad du hade skrivit :D Jag ska tänka på dina ord och försöka att bara njuta. Kvällen har varit helt underbar med en fantastiskt god middag, och det var skönt att bara få umgås lite med M. Det är så hektiskt inför bröllopet så det är skönt att få slappna av lite! Ses imorgon :)

• ~emma~

Kikar in lite snabbt och säger hej :) Allt har varit underbart!! Jag får berätta mer en annan gång, min man (haha) har lagat middag :D LYCKA TILL 15 juli-brudarna!!!

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3