Inlägg från: MrsNyberg2B |Visa alla inlägg
  • MrsNyberg2B

2008 Sommarbröllop, tråd 2

Snitte - Ja, det är tur.. Hon ska nog klara sig, det tror jag. Tiden läker ju alla sår, men det är ju så tråkigt ändå.

MsÖberg - Hej hej, och roligt att vi förökar oss.

Jag ska på bröllop, har jag fått veta! Präglad av BT, som man ändå är, var jag tvungen att kolla om jag också var bjuden, eller om det bara var sambon (eftersom det är hans kompis). Men han hävdar att det är vi båda.. Jag har inte sett kuvertet.. :D

• MrsNyberg2B

Helmborn2b - Precis perfekt. Och nu vet jag att jag är medbjuden, för mitt namn stod med på kuvertet... Jag undrar om Bruden finns med härinne... Måste söka..

• MrsNyberg2B

Roligt med alla nya!

I går pratade jag med min bästa vän, jag tror inte hon riktigt fattar att vi menat att vi faktiskt ska gifta oss 2008. Jag har ju berättat, för det är svårt att inte göra det, men hon verkar ta det lite med en nypa salt. Men, det är ju ingen ko på isen. Hon är också inne i en deppigsingelsvacka nu, så det är inte riktigt läge att prata bröllop med henne heller... Tur att ni finns, och att det är två år (och sju dagar) kvar så att de hinner bli glada igen!

I helgen, då det var väldans fint väder här, tänkte jag att pingst ändå vore en fin helg att ha bröllopet i. Fast eftersom den 14 juni inte är fasligt långt efter, så går det nog bra. Det är synd att man inte vet exakt när blommorna blommar, för jag tycker verkligen att just den här tiden är den absolut vackraste på hela året! Okej att det är si och så med värmen, men det är så underbart fint med alla blommor och löv och grejer.. Tänk om man kunde hugga ett gäng syréner som bukett, det vore ju absolut drömmen! Fast ja, det är ju det där med att det ska klaffa... Antar att man kan få tag på syréner ändå, men det är ju inte samma sak som att gå ut och plocka egna.

• MrsNyberg2B

Paige - Ja, liljekonvaljer är ju helt underbara... Vart befinner du dig i landet, och vart ska själva giftemålet bli av?

• MrsNyberg2B

Jag är 27 och finns i Tranås... Min blivande är 32..

• MrsNyberg2B

Aha.. Får man fråga hur mkt? En vecka? Tre år? Åldern är väl kanske inte det primära, skulle jag säga.. Det är ju bara siffror, herregud.. Visserligen har jag stundtals värsta nojjan över att jag ska bli 27 (två veckor kvar) för det känns så långt ifrån 25, trots att jag vet att jag ju är som jag är oavsett åldern.. Så, för det mesta tycker jag bara att jag är löjlig. Det mest intressanta tycker jag är att jag när jag var 21-22, tyckte att vänner som fick barn då, var så unga, och nu, när vissa vänner får andra, tredje och fjärde barnet, så tycker jag fortfarande att de är så unga... Själv har jag inte förrän nyligen börjat känna av min biologiska klocka.. Och det är ganska så mysigt, faktiskt.

I övrigt har jag idag hittat en såndära bra bh ni vet - med och utan axelband! Underbart... Och billigt. Ska lägga en minneslapp i hjärnan om den affären.. Bara för att det är billigt behöver det ju inte vara fulare..

• MrsNyberg2B

JAg såg en superfin, enkel klänning i ett skyltfönster idag... Funderar på om man ska gå dit och fråga om man kan få fota den... Det vore bra, å ha som alternativ..

• MrsNyberg2B

Jag ska ha två, min syster och min bästa vän... Jag hade tänkt ha bara en först, men det blev svårt att ta en av dem, så då blir det båda. Vad gäller kläder, så får de ha vad de vill... De är så olika som personer, så jag tänkte att de själva ¨får komma överens, och de tror jag att de kan göra åxå..

• MrsNyberg2B

En bra grej med tapeterna, är ju att man kan ha dem som bordsdekoration... Alltså, om man har en vit duk (eller annan färg) och tapeten i mitten.. Rätt bra, skulle jag tro.. Om man nu inte har en superdyr tapet förstås. Det är vad jag har tänkt på.

Annars är jag idag på sånt där dåligt humör, ni vet, man bara morrar hela tiden och vill slå sönder allting.. Inte av någon särskild anledning bara i största allmänhet. Jag hoppas på att ni skriver massor av roligheter, så man kan få skratta lite....

• MrsNyberg2B

Nu funderar vi på att kanske ändra datum, till pingsthelgen.. Eftersom en del släktingar kan komma långt ifrån, är det kanske bättre med en helg (även om den är kortare än vanligt nuförtiden..)som är INNAN själva studentandet och skolavslutandet drar igång..

För övrigt, nu är det äntligen värme.. Och det gör ju att man funderar på om man verkligen vill ha bröllop när svetten rinner bara man sticker näsan ut.. Visserligen trevligt med varmt och fint väder, men det kunde vara liiiiiiiite svalare och samma solsken och fina blommor... Perfekt!

Så flickor? Blir det fotboll i afton eller??

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2