Inlägg från: MrsNyberg2B |Visa alla inlägg
  • MrsNyberg2B

2008 Sommarbröllop, tråd 2

Fotbollen var tröttsamt pinsam. Irriterande. Men vi var på en trevlig krog, och ölen var god.. Dessutom hade de god mat!

MsNordqvist - du har ju oss... Okej, kanske man inte umgås på samma sätt, men iaf.. Jag hoppas verkligen att det fortsätter bättre..

• MrsNyberg2B

Den svenska sommaren är ju ändå finast nu. Om jag får säga vad jag tycker... Pingst 2008 är redan i början av maj (10:de tror jag) och då är det ju inte helt säkert att allting blommar.. Om det är som i år, så är det väl vitsippor, men är det en varm april, så är det ju inte omöjligt... En nackdel med början av juni är ju att man kan lyckas konkurrera med studenter och sånt där, på det viset kan ju början av maj vara bra, för det är rätt fint då också...

För övrigt, ska jag börja min femdagars semester i morgon klockan 12. Det ska bli skönt... Bara ta det lite lugnt.

• MrsNyberg2B

Ja... Jag tänkte också att det skulle vara det.. Så lite förvånad blev jag, men som du säger, det viktigaste är ju att det BLIR. Och det lär det ju bli, jag lutar ändå åt den helgen, för tänk om det skulle bli så varmt som nu, då kommer alla bli små pölar..

Har hittat en fin hjärtformad fontän, det vore ju super att vigas vid den. Problemet är att den ligger precis vid en stor parkering vid ICA, inte lika romantiskt, tyvärr, för annars är det jättevackert..

• MrsNyberg2B

Paige - just den här fontänen finns i Tranås, där vi bor, men det lutar åt att vigseln blir i Eskilstuna där min blivande "hör hemma". Men vi är inte riktigt klara över det heller. Vad gäller datumet så velar vi väl fortfarande, funderar på att ta det veckan efter pingst, alltså på norges nationaldag (borde ju bli det iaf), mitten av maj, kan knappast bli så mkt mer mitten... Förhoppningsvis har vi bestämt oss om ett år eller så... :-P

• MrsNyberg2B

Lanzara - Haha.. Jag skulle vara singel tills jag blev femtio! Det dröjde till dagen efter, då träffade jag älsklingen... :-P

Märker att det var ett tag sen jag var här.. Ska försöka hinna i kapp nån gång, men det är inte helt lätt att hinna med. NÄSTA sommar ska jag vara ledig iaf en period (så jag kan planera - hehehehehe).

Undrar hur svårt det kan vara att få in bollen i mål. Frustrationen är ju enorm... *stapplar iväg ut ivardagsrummet och tillbaka till TVn*

*

• MrsNyberg2B

Madeleene - Det är väl ingen annan än du som vet vad du vill (eller ni då, i det här fallet, men iaf). Det kan ingen annan känna. Kör på. Tycker jag!!

Nu har vi ändrat datum, och färgtema (jag bara undrar hur det kommer att bli till slut - väldigt intressant...) således, blir det 17/5 2008, och färgtemat bli vitt och limegrönt. Enkelt, snyggt, och inte så rörigt... (tyckte vi, ska jag väl tillägga....) Dock föll ju idén med tapeten, om vi inte skulle hitta en rulle limegrönt... Fast jag har hittat världens finaste små sidenband med hjärtan på, i bokaffären - funderar på om man ska ta och köpa några meter direkt, när det lixom finns.. Tänk om det är borta om två år, vad ska man göra då???????? Hur mkt grejer har ni andra egentligen redan köpt??? (om något)

• MrsNyberg2B

För att kompletter när jag iaf har uppdaterat mig liiiiiiiite (har ju faktiskt jobbat...)

June20-GBG
    Helmborn2b-GBG
    MsNordqvist-Skellefteå
    lillithsmamma-Vagnhärad
    Lanzara-Finland
    Madeleene-Gävle
    Lisse-Karlskoga/Örebro
    Snitte-Karlstad
    Tizzeltazz - uppsala el stockholm
    anna&rolle - Göteborg
    MrsNyberg2B - Tranås

Madeleene- såg för typ hundra sidor sen att du frågat, så svaret kommer nu: Vårt "första" datum var 14 juni, så vi har alltså flyttat tillbaka en månad ungefär.. När det gäller er ålder så tycker jag inte alls att ni skulle vara för unga... Jag är nästan först i min bekantskapskrets att gifta mig och jag är 27 (kommer alltså vara 29)däremot barn har jag några vänner som har, men inte så himla många änd, när man tänker på det, min blivande är 5 år äldre än vad jag är, så han är ju inte precis nummer ett varken när det gäller barn eller bröllop. En del av mina vänner tror jag har svårt att förstå att vi menar allvar, för vi har inte varit tillsammans så länge (1,5 år) fast början var väldigt tuff av olika anledningar, så vi har lixom fått lära känna varandra på djupet från början. Det är positivt. Fast jag visste förstås redan från första ögonkastet att det var HAN! Min blivande brukar säga att det tog minst fem minuter för honom....

För övrigt, så funderar jag nästan konstant över hur dekorationerna ska se ut. Har kommit fram till följande: Pärlor och ståltråd (vilket jag dessutom kan köpa ganska snart, eftersom det kommer ta hundra år att göra klart allt) bordsdekoration, servettringar och placeringen ska gå i samma stil - förutom "vanlig" ståltråd med glesa pärlor, tänker jag små ståltrådspärlshjärtan som ska gå igen i allt... Inte helt enkelt att förklara, men jag hoppas ni förstår ungefär, hur jag tänkt......

• MrsNyberg2B

Guuuuuuuud så käckt... Det är bra att någon förstår vad man tänker... Du kan få låna om du behöver några extra (jag tänkte, eftersom ni slår till en månad efteråt...) :D

• MrsNyberg2B

Säkert avundsjuka... Eller något. Alla är ju olika, och man känner det man känner.. Det är ju inget fel att leva ett glatt "rörigt" liv, om man trivs med det.. Jag känner att jag har levt "loppan" tillräckligt, och känner att det där med familj och hus och barn och volvo inte vore så dumt, men för det kräver man ju inte precis att alla ens vänner ska känna för det. Allt har ju sin tid...

Min stora skräck är att jag ska börja med någonting för att sedan upptäcka att det blir jättedåligt.. Samtidigt tänker jag att ajg inte får börja för sent om jag blir missnöjd och tvingas köpa en bunt plastmuggar för att klippa till servettringar, eftersom de andra blev så fula att jag är tvungen att komma på nån lösning dan innan bröllopet....

• MrsNyberg2B

Det hinner väl kanske komma hit fler karlstadbor... :D Det är ju en stund kvar menar jag.

Har just beställt pärlor och koppartrådar.. Jag kunde bara inte hålla mig.. Försvarade det med att jag ju faktiskt kan göra smycken som jag ha själv... (AS IF)

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2