• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 2

Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny

Se så brudar, kom tillbaka!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2
  • Pumpkin

paige

Jag försökte sätta mig med gästlistan i förra veckan, men det är SÅ svårt att veta vilka vänner man kommer att bjuda om 2 år liksom. Det är klart, familjen/släkten och vissa vänner vet man ju, men annars är det lite löst. Det enda jag kan säga är att vi hamnar nånstans mellan 80-100 skulle jag tippa på.
    Du då?

• paige

MsNordqvist

Tänker ungefär som du. Självklart är det ett tag kvar och det är lite svårt att veta nu. Men jag har mina vänner jag haft sen jag var 5 år och min släkt och det kommer inte ändras!

Vi kommer ju inte gifta oss kyrkligt så en del tycker vi inte ska slå på så stort men jag anser att min älsklings och min kärlek är värd att fira på bästa möjliga sätt.

Tror vi blir bort mot 80 personer, känns ganska lagom!

Har du valt klänning?

• Pumpkin

paige

Nog kan man ha ett stort och pampigt bröllop även om det är borgerligt!

Nja, inte valt klart kanske, men jag har ju mina tankar och idéer. Bilder finns på svartbrud.se Har du hittat din dröm än då?

• paige

MsNordqvist-

håller förfullt på att rita min klänning

Har hämtat lite tygprover och pärlor igår. Ska sy upp ett prov ex som går att ändra lite sen får en sömmerska sy upp den slutgiltiga klänningen!

Rita din egna så blir den bara din!

• Pumpkin

paige

Nej, tror inte det blir någon egendesignad för mig. Min drömklänning finns redan, flera stycken till och med!

• Snitte- 5/7-2008

Halloj tjejer!

paige: jag har funderat lite på platser och så och har nyss varit med i en teateruppsättning på Alster... har du varit där och kollat?
    jätte fint med herrgård och myspys.. :)

• Lanzara

Oj vad roligt att kolla in alla nya bilder ni satt upp på svartbrud! Smaken ändras ju allt eftersom vi blir smartare( ) ang bröllop, så det är väl säkrast att uppdatera lite ibland!

Jag har så många trådar i huvudet om hur jag vill ha det, speciellt med klänningen, festprogramet och liknande så jag blir alldeles yr. Enda jag vet är att jag vill ha en underbar klänning, och jag tror inte att jag har hittat den riktigt ännu... Men ingen panik! Skall som sagt bli jätteroligt att börja prova i affärer... Kanske jag har frågat det redan men när tänker ni börja med det?

Jag flyttar till min studiestad nästa höst och där har de säkert många bröllopsaffärer, men är det för sent att börja i typ september om man gifter sig i mars? (Nu skall ni ju tänka i VÅRA mått att planera, inte andras! )

Jag läste här tidigare att någon hade nästan klart festprogramet?! Vem var det? Jag ville bara säga... duktiga du!!! Jag har nog för lite ideér för att börja med det ännu... Men inbjudningskortet börjar ta lite form... i huvudet!!

Svamel igen, men vi "ses" imorgon tjejer!!

• Snitte- 5/7-2008

Hej hopp det var jag som var nästan klar... :D jag är jätte nöjd faktiskt :)

Jag kommer sy upp min klänning hos en sömmerska ( en väninna) och vi kommer nog börja lite smått till hösten för att börja på riktigt till våren :)

• Snitte- 5/7-2008

Hoppas de har många bröllopsaffärer dit du ska! Jag tycker absolut att du kna börja till hösten för det tar ju TIIID att hitta just den man vill ha :)

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2