2008 Sommarbröllop, tråd 2
Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny
Se så brudar, kom tillbaka!
Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny
Se så brudar, kom tillbaka!
MsNordqvist : för att han tar sin examen nästa år, och så blir jag 25 2007 och då är de tänkt me frieri, och så bliev de sommaren 2008 för han ville ha ett sommarbröllop. :)
anna&rolle välkommen hit
anna&rolle
Aha Ja, vi ville också ha ett sommarbröllop.
Hello :)Nu håller jag och min karl på att pyssla i huset.. har ju inte hunnit få upp allt och så än... inte ens gardiner överallt... :)
anna&rolle: det är nog ganska vanligt att gubbarna inte är lika "på" med planeringen min gubbe har börjat fatta att det kan vara bra att göra vissa saker i god tid nu men det tog ett tag... :)
anna&rolle: Välkommen! Här kommer du nog få dig många goda skratt och många tips tror jag. Det har jag fått. Fast jag inte har varit här länge.
MsNordqvist: Som du sa i ett inlägg, du börjar bli duktig på att skriva om svartbrud.se
Hur har midsommar varit för er? Själv har den varit helt kanon. Bästa på länge.
Har funderat lite på färger nu också, blir nog creamvit och blått (nyans) har vi inte bestämmt ännu. Fast det är långt kvar och det hinner att ändra sig.
Gah jag satt precis här och tänkte på en sak, kände hur allt bara blev panik. ja jag vet att det är två år kvar. Men vart får man tag på ett tårtställning?! Så man kan få tårtan att stå i olika våningar. Skall nämligen vara duktig och baka själv, älskar sånt nämligen.
Fast jag vet dock inte vad sambon säger om att jag bakar. Kanske blir köpt ändå. Men vet ni vart man får tag på sånt?
Här var det en udda midsommar, för en gång skull tänkte jag at jag skulle hitta på något najs med m2b eftersom han vart i Halmstad o bla jobbat i ca 2v. :(
Jag brukar inte hitta på något spec på midsommar annars men tyckte det skulle vara extra kul nu när han skulle komam hem på kvällen. En pannkaks tårta skulel väl vara trevligt eftersom vi pratat om att testa o göra en innan men aldrig kommit till skott!
Kände mig lite dålig under fm/em så jag drog på att gå till Hemköp o handla för dem har ju öppet 8-22 alla dagar ialf så spelar ingen roll. Gick upp o städade lite kollade vad som skulle vara på TV o märkte att jag borde hyra film istl också. Åkte iväg till affären runt 18.30 o märkte att hela köpcentret var stängt!!!!!!!!!!!! Kan ju tänka er hur lessen jag blev som ville göra en tårta till honom :(:(:( Så ja hyrde 2 filmer istl föroppningsvis som kompensation för detta. Kom på att lilla kiosken brevid oss hemma kanske har något ev men ja hoppades inte allt för mycket!
Kom hem gick till kiosken o fick tag på tom färska bannaner o STORA jordgubbar för 15kr/lådan bara! :) hade ett paket våfflor hemma redan så tänkte göra våffeltårta med frukt istl då. Eftersom jag ville hålla gräddnivån nere så valde ja att anvd creamefraish istl blandat med lite vaniljpullver. MEN!!!!!!!!!!! Sen kom skiten....vi hade fått både ett våffeljärn och en elvisp av hans föräldrar för några månader sen som vi inte anvd än som ja skulle ha nu.
1) vispen funkade inte o sen kom små gnistor i den o ja våga inte anvd den!! :O
2)försökte mixa i våran halvtaskiga blender men det blev bara "vatten" av det hela
3)försökte vispa ihop själv för hand men fick kramp i underarmen efter bara nån minut eftersom ja inte kan håla lika hög hastighet som en maskin!
Då hela grejen bara blev som "vatten" så gick ja o köpte en ny bunke o försökte rör så lite som möjligt i vanlijpullvret så inte konsistensen skulel försvinna....gick inte såååååå bra så det blev tjock sås.
Sen skulle ja ju grädda våfflor o våffeljärnet vägrade att bli tillräkligt varmt så att dem blev mest degiga våfflor o inget krisp alls!!!!!!!!! Testade o stecka smeten men same shit där med fast en pannkaka!
Belv en degtårta med varvade bannaner o jordgubbar med vaniljsås på!!!!!! :(
Han sa den va god ialf fast den inte blev som ja tänkte men ja va mera orolig över att vi skulle få ont i magen sen på slutet!
Det var den midsommaren det.... behöver ja komentera att filmerna var B också eller?
*SUCK*
Föresten borde vi inte göra en lista på vart folk bor nånstans? borde ju vara extra trevligt om nån bor nära varan o vill ev träffas för bröllops snack? el bara veta att det finns nån annan som vet vad den andra pratar om fr hus/platser etc
MAn kan ju visa bilder på nätet o så men det e ju extra kul med nån som bor i samma stad :) Om inte annat kan man ju tipsa o hjälpa varan extra om grejer!
June20-GBG
Helmborn2b-GBG
MsNordqvist-Skellefteå
lillithsmamma-Vagnhärad
Lanzara-Finland
Madeleene-Gävle
Lisse-Karlskoga/Örebro
Snitte-Karlstad
var dem ja kom ihåg o hittade på svartbrud...
June20: Åh vilken bra idé.
det e bara o adda på vart efter för dem som inte än e med på listan :)