• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 2

Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny

Se så brudar, kom tillbaka!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2
  • MsÖberg

anna&rolle: jag och min fästman ska också gifta oss i göteborg. Vi siktar på att gifta oss 080808, men det hänger lite på budget och så.

• anna&rolle

MsNordqvist : gör man inte? Assså allt är en djungel för mig.. jag vet inte ens var vi ska vara än..! Hmm.. men kostar de inget så e de ju lungt.. :)
    June20: Okej.. hehe,då kanske inte ja heller skriva var jag tänkt osv..?
    MsÖberg:Okej, va trevligt, då är vi iaf minst två. :)

• MrsNyberg2B

Vi har ju åxå bytt datum, så jag uppdaterar en gång till... :)

Nu ska jag vara gräsänka en hel vecka, så då kan jag sitta här och umgås jättemkt.. Har kommit på att jag ska testa en gipsgrej nu - har blivit alldeles kreativ helt plötsligt, det skulle kunna bli bra som framtida dekoration eller bordsplacering kanske.. Hjärtan med tygblommor i eller andra material, men just nu är jag inne på blommor å blad.. Ska se hur det blir, spännande hur som helst...
    Lanzara 1/3-08
    MrsNyberg2B 17/5-08
    MsNordqvist Midsommarafton 20/6-08
    lillithsmamma 080808
    Bride Aug-08 080808
    June20 080808
    vilse i djungeln sommaren 2008
    Madeleene 080808
    anna&rolle 080808
    paige Midsommarafton 20/6-08
    Snitte: 5/7-08

• Snitte- 5/7-2008

Hej hopp!
    anna&rolle: en del ställen vill ju att man lägger en bokningsavgift på ex 10% eller något om det är ett populärt ställe. Men det är så olika hur man gör..

• June20

anna&rolle:
    bero lite på om du tex behöver hjälp med att få reda på om visa lokaler e "vettiga" att hyra el om dem beteer sig som idioter/dålig servic tex som Skansken Lejonet som har stenålders servetriser som spiler grejer på folk, maten va tråkig, lokalens toalett ligger på nedre vån o dete inte praktiskt för folk med högklackat,långa kjolar,panssionärer o dem som ev inte e så nyktra länge mer el mindre samt så e dem lite virriga o få tag på per tel tydligen. Annars e ju lokalen mycket fin o så...tar minst 40gäster o har en fet lokalhyra ovan på matpriset på över 6000kr ;) så dit ska inte vi hehehe...

• Snitte- 5/7-2008

June20 och alla andra oxå så klart men med tanke på ditt inlägg..

Det här med alkohol... hur tänker ni..? ska ni ha fri bar? ber överhuvudtaget eller betal bar?

Jag är lite förvirrad, min m2b vill absolut ha bar.. inte för att han dicker särskillt mycket men för gästernas skull...

men jag vill ju inte att det ska bli ett fyllekalas... har tyvärr många vänner som har en tendens att ta några öl för mycket... Det är ju ´vår BRÖLLOPSDAG! då behöver man väl inte supa... eller???

• MrsNyberg2B

Snitte - kan ni inte ha betalbar i så fall? Det lutar åt att vi kommer att ha det, för då får de välja själva... Naturligtvis bjuder vi på vin till maten, men kostnaden för fri bar blir lite väl saftig.. Det är viktiga i så fall är ju att man informerar om det. (fast om du inte vill ha det alls, så kan du ju råka glömma det på inbjudningarna... :D)

MsNordqvist- Verkligen schysst ställe det där pärlstället... Glömde nämna det förut..

• Snitte- 5/7-2008

hihi vad fräckt och bara "glömma" sådär... :)

Nja vi får väl ha betal bar... hoppas bara att alla fattar att det är en "fin" tillställning. Så vill iallfall jag se det... :)

Jag har en kompis som också ska gifta sig runt 08.. och hon vill ha värsta partyt... Med fest hela natten och massa sprit!

hmn... vet inte om hon är bjuden än... :) hahaha

• MrsNyberg2B

Min blivande svåger och hans brud gifte sig i hemlighet, så de var ju tvugna att bjuda på drickan... Men de gifte sig hemma, så det blev visst mer av en "hemmafest".. (somliga var ju inte där, eftersom det var på annandagen och jag var hemma hos min familj..... *hmpf*)

• Afrodite_Aug-07

oups, såg att mitt gamla nick låg kvar. hade inte tänkt på det. men i allafall. Vi har bytt datum och viger oss redan aug-07. så plockar bort mitt gamla nick ur listan.

Lanzara 1/3-08
    MrsNyberg2B 17/5-08
    MsNordqvist Midsommarafton 20/6-08
    lillithsmamma 080808
    June20 080808
    vilse i djungeln sommaren 2008
    Madeleene 080808
    anna&rolle 080808
    paige Midsommarafton 20/6-08
    Snitte: 5/7-08

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2