2008 Sommarbröllop, tråd 2
Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny
Se så brudar, kom tillbaka!
Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny
Se så brudar, kom tillbaka!
Jag tror dem flesta e på god väg med sina saker o vad dem vill ha en del e mera klara än andra fast det e god tid kvar.
Själv e ja rätt långt fram i planerna med det praktiska o vad jag vill ha med dittan o dattan nu gäller det bara att visa företag håller vad dem lovar o ens existerar när jag väl ska gifta mig för finns tex inte dem som ska sy min klänning så går det åt ********** o ja måste hitta en sömmerska som kan sy en korsett tom! Ska väl börja boka lokal mm nu snart med så det ligger mest o "väntar" på förlovningen ska bli av o sen börjar maskinen rulla officelt också.
Jo vissa av oss har införskaffat ialf test papper för inbjudningarna så man kan kolla med tema på färger mm. Sen har ju en del som jag också hunnit köpa små saker som skor o sånt redan...strö ut kostnaderna.
Ojdå, börjat köpa saker redan innan förlovningen :) Jag har inte vågat börja köpa saker och så riktigt än, jag väntar på att min fästman ska komma ikapp och inse att han verkligen vill gifta sig då så att vi kan börja välja saker tillsammans. Men jag hittade honom framför bröllopssidor på internet förra veckan så det är nog ett bra tecken :)
Så har ni satt ett datum för förlovningen?
Förresten så måste jag bara säga hur skönt det är att ha nån att diskutera allt med eftersom ingen av mina vänner är ett dugg intresserade av bröllop :)
Nej jag vet hur det känns på sätt o vis fast min vännina e inte ens intr av bröllop fast hon själv ska gifta sig nu i Sep hon frågar mig inget o ja får knappt veta nåt om hennes bröllop. Vet ej varför hon beteer sig så stängd för hon brukar inte göra så annars...men men...lika bra för då kan hon inte kopiera mig ialf o eftersom hon gifter sig först så hinner ja se vad hon gr så slipper ja råka kopiera henne.
Nej vi har inte satt något datum eftersom han ska "fria" istl men tyvärr eftersom han e en klant så måste ja nog följa med o beställa min ring eftersom han säger att något lär gå fel om inte ja e med o han har en tindens at glömma saker el välja fel detaljer tex stil av texten inne i ringen...suck! trist men så får de bli. Han vill fria också o ja vill han ska göra det, båda tycker det blir mer romantikst el "riktigt" för oss ialf.
Han skulle ha friat 14e Feb redan men eftersom han e student så fick han ej ta ut avbetalning fast han hade nästan hälften av pengarna redan i handen så han blev jätte lessen o råka avslöja allt för mig. Synd på supricen men kanske lika bra så det bli rätt sen i slutändan. Misstänker det lär hända nån gång i Aug-Sep....kanske på 1års dagen 3e Sep vem vet....
Du får i alla fall gå på bröllop och få lite inspiration snart, jag misstänker att ingen jag känner kommer att gifta sig inom två år, så då blir mitt eget bröllop det första jag går på :)
Synd att frieriet inte blev nån riktig överraskning, men se det som att du får en chans att förbereda dig, du vet väl ändå inte exakt när det blir... Min fästman friade till mig, och jag blev så chockad att jag nästan glömde bort att vara glad :) Han hade verkligen övertygat mig att det skulle dröja länge, det känns fortfarande overkligt när jag tänker tillbaka på det. Så jag tror att du kan njuta mer av det när du är förberedd men ändå blir lite överraskad :)
Brud 2008 välkommen hit :)
Brud 2008
mmm det var det som han hade gjort/sagt till mig precis innan 14e feb...typ pekat at "kanske till sommaren el nåt"...lät nästan som om själva förlvningen skulle dröja tills om 2år o att ja bara skulle få sitta o små titta på bröllopssaker tills dess men efter 14e så började planerna ordentligt ialf. Lika bra de är väl de för ja e sådan kontrollfreak(ang saker i mitt hemmaliv) att hålla koll på visa saker o sen sitt eget bröllop vill man ju hinna med allt möjligt även om de nu e 2år, 1mån och 6dagar kvar.
Jo ja tror ja nog kan få tips om saker inför mitt bröllop från hennes men misstänker det kommer vara mera saker som ja inte vill ska hända el inte ha eftersom dem ska ha ett totalt annat sorts bröllop -tex öppen bar för alla o bara ta av spriten själva....inte smart när jag vet att många där dricker friskt, MYCKET friskt :/ Sen lägger dem inte ner lika mycket pengar som vi så festlokalen, blir inte samma stil/klass på....inte för dem inte vill lägga mera utan enbart för dem hinner inte ens spara ihop till det, deras bröllop e ett påfund bara för nån månad sedan nämligen o båda har inget fast jobb så pengarna kommer inte in stadigt o man kan inte välja direkt det man drömt om då kanske samtidigt som man ska betala hyra o mat i vardagen.
Får ialf hoppas dem får som dem vill ha det jämfört med budgeten fast härom dagen sa hon att dem hade blåste den helt o hållet o troligen med mera än 5000-10 000.
I går kväll fick jag veta att min sambo diskuterat bröllop med sina två kompisar när de var ute och fiskade. Bl.a pratade de färgtema (!!!). Hans ena kompis ska gifta sig i augusti, och berättade att de tänkt ha limegrönt, lila och vitt.. Sen ville de inte ha lila, så då blev det bara limegrönt och vitt - de hade skrattat rått åt att det var just de färgerna vi också tänkt oss.. :)
Hej hej!
Vad gulligt det är när grabbar diskuterar bröllop :) och oj vad tokigt att ni hade samma färgtema :)
Speciellt att de diskuterade färgtema, det är en sån typist grej som inte är intressant för killar oftast :)