• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 2

Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny

Se så brudar, kom tillbaka!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2
  • lillithsmamma

June20 nä det är ju sant vill inte heller att djuren ska äta dem eller så

• Snitte- 5/7-2008

Jag tycker det lät jätte fin med ballonger och tycker du ska ha det om du vill!

Min sambo har hört att det bara är en myt det där om att fåglarna dör och så... men vet inte! Gör som du vill tycker jag!
    :)

• lillithsmamma

tack snitte får se vad vi bestämmer oss för

• Madeleene

Hej på er!

Går det bra med planeringen? Har kanske fått hit en till tjej som skall gifta sig sommar 2008. Beror på hon hon tittar in.. Skrev att hon var välkommen att besöka oss

Själv har vi tagit det lungt med att planera.. Vi ska ju ha ett litet så jag skall titta men inte bestämma något om jag inte hittar något jag verkligen vill ha. Vi kommer kanske bli ca 30 personer om ens det. Har ni bestämmt hur många gäster ni skall ha?

Ha det så bra.

• lillithsmamma

planerandet går bra men gör inget annat än planerar pratar och så pga sparandet av pengar går till annat nu :D

• lillithsmamma

Vi kommer ca bli 54 personer med oss och våra barn medräknade

• Madeleene

lillithsmamma: Oj, det var en del. Men vilket bröllop ni kommer få.

Måste fråga alla en sak och se vad ni ser på saken. Om man inte kommer vidare bra överrens med ens morbröder (jag har MÅNGA), måste man bjuda med dem då? De kommer säkert inte ha råd med kavaj som vi kommer ha som klädkod. Anledningen till klädkoden är att vi vill inte att mina morbröder skall komma med kort t-shirt (visar halva magen) och byxor som sitter vi rumpens början och visar den delen av rumpranden. Inte vackra bröllops kort. För vi vill ju bara ha de närmsta då känns det som mamma/pappa och syskon plus de absolut närmsta vännerna. Tänker jag fel?

• lillithsmamma

Madeleene nä du tänker absolut inte fel det är pga det vi blir ca över 50 pers har många närmsta har inte kommer inte bjuda morbröder eller fastrar mm

• Madeleene

lillithsmamma: Åh skönt att någon håller med mig. Visst i det bröllopet man drömde om när man var lite så drömde jag om att ha alla nära och kära då menar jag alla men det blir lite för mycket om man bara vill ha de närmsta.

• Pumpkin

Madeleene

Jag tror att bara man är tydlig med vart gränsen går (vilka som bjuds och inte) så är det inga problem med att begränsa sig så som du tänkt dig. Men just om du vill undvika bråk och tjafs i familjen så var väldigt tydlig!

Vår gästlista ligger på ca 90 personer. Då är det föräldrar, morföräldrar, morbröder/mostrar/fastrar/farbröder, kusiner och vänner. Som det ser ut nu dvs, jag skulle nog klara mig bra utan en massa fastrar och farbröder, men vi får se

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2