• June20

2008 Sommarbröllop, tråd 2

Madeleene:
    Han ska ha en svart kostym med matchande byxr då o sedan ska skjortan vara helt vit, vi ska försöka hitta en sådan med "flärpig" krage som man anvd när man har pastrong. Trodde först det inte var tillåtet ihop med en kostym men sedan såg jag flera bilder på olika websidor med män som hade så så antar det e ok o ja tyckte det såh snyggt ut ihop...hade tidigare enbart sett med frak el frockcoat ihop med pastrong.
    Eftersom m2b har "sina färger" i håret o ögonen-brunt med tigerögon ala gulaktiga-så bli västen i brun/beige/guld o pastrongen i beige aktikgt siden. Bättre det reflekterar honom o hans färger än att han ser ut som en julgran med tex limegrön väst ASG*** vet inte ens vart man får tag på en sån! :P

Våra tema färger e ju lime,creame,guld o svarta detaljer så han får köra lite extra på det guldiga typ...

• June20

Madeleene
    Finns bild på min svartbrud sida på hur pojken ska se ut, el det e den bilden jag utgår ifrån men då med beige/guldiga färger på pastrong o västen istl för silver.

• June20

snitte
    dem lät ju söta :) man kan def ha dem som "annan dekoration" i lokalen...ser lite sådär romantiskt ut med svanar tycker jag. Visa har dem ju som tårt brudpar tom.

• June20

Misstänker att min mamma anar ugglor i mossen o har räknat ut att vi ska gifta oss ialf nu...men hon tror säkert det e nästa år el nåt sånt eftersom ja har råkat dra upp visa saker i samband med att min kompis gift sig nu....:( hoppas hon blir lite överraskad ang datumet o sånt ändå. Fast vi lär ju överraska hans föräldrar helt o hållet o nån annan person också så lite kul får vi nog :)

• June20

Lanzara

dem har jätte fin klänningar o det är kul när man kan ändra färg på visa grejer tom! tex ett band el i dears bridesmaid sektion med hela klänningens färg fast nu verkar dem ha bytt ut lite på den biten.

• June20

Här var det en udda midsommar, för en gång skull tänkte jag at jag skulle hitta på något najs med m2b eftersom han vart i Halmstad o bla jobbat i ca 2v. :(
    Jag brukar inte hitta på något spec på midsommar annars men tyckte det skulle vara extra kul nu när han skulle komam hem på kvällen. En pannkaks tårta skulel väl vara trevligt eftersom vi pratat om att testa o göra en innan men aldrig kommit till skott!

Kände mig lite dålig under fm/em så jag drog på att gå till Hemköp o handla för dem har ju öppet 8-22 alla dagar ialf så spelar ingen roll. Gick upp o städade lite kollade vad som skulle vara på TV o märkte att jag borde hyra film istl också. Åkte iväg till affären runt 18.30 o märkte att hela köpcentret var stängt!!!!!!!!!!!! Kan ju tänka er hur lessen jag blev som ville göra en tårta till honom :(:(:( Så ja hyrde 2 filmer istl föroppningsvis som kompensation för detta. Kom på att lilla kiosken brevid oss hemma kanske har något ev men ja hoppades inte allt för mycket!
    Kom hem gick till kiosken o fick tag på tom färska bannaner o STORA jordgubbar för 15kr/lådan bara! :) hade ett paket våfflor hemma redan så tänkte göra våffeltårta med frukt istl då. Eftersom jag ville hålla gräddnivån nere så valde ja att anvd creamefraish istl blandat med lite vaniljpullver. MEN!!!!!!!!!!! Sen kom skiten....vi hade fått både ett våffeljärn och en elvisp av hans föräldrar för några månader sen som vi inte anvd än som ja skulle ha nu.
    1) vispen funkade inte o sen kom små gnistor i den o ja våga inte anvd den!! :O
    2)försökte mixa i våran halvtaskiga blender men det blev bara "vatten" av det hela
    3)försökte vispa ihop själv för hand men fick kramp i underarmen efter bara nån minut eftersom ja inte kan håla lika hög hastighet som en maskin!
    Då hela grejen bara blev som "vatten" så gick ja o köpte en ny bunke o försökte rör så lite som möjligt i vanlijpullvret så inte konsistensen skulel försvinna....gick inte såååååå bra så det blev tjock sås.

Sen skulle ja ju grädda våfflor o våffeljärnet vägrade att bli tillräkligt varmt så att dem blev mest degiga våfflor o inget krisp alls!!!!!!!!! Testade o stecka smeten men same shit där med fast en pannkaka!
    Belv en degtårta med varvade bannaner o jordgubbar med vaniljsås på!!!!!! :(
    Han sa den va god ialf fast den inte blev som ja tänkte men ja va mera orolig över att vi skulle få ont i magen sen på slutet!
    Det var den midsommaren det.... behöver ja komentera att filmerna var B också eller?
    *SUCK*

• June20

Föresten borde vi inte göra en lista på vart folk bor nånstans? borde ju vara extra trevligt om nån bor nära varan o vill ev träffas för bröllops snack? el bara veta att det finns nån annan som vet vad den andra pratar om fr hus/platser etc
    MAn kan ju visa bilder på nätet o så men det e ju extra kul med nån som bor i samma stad :) Om inte annat kan man ju tipsa o hjälpa varan extra om grejer!

June20-GBG
    Helmborn2b-GBG
    MsNordqvist-Skellefteå
    lillithsmamma-Vagnhärad
    Lanzara-Finland
    Madeleene-Gävle
    Lisse-Karlskoga/Örebro
    Snitte-Karlstad

var dem ja kom ihåg o hittade på svartbrud...

• June20

det e bara o adda på vart efter för dem som inte än e med på listan :)

• June20

Madeleene:

Vi ska inte ha kyrkligtbröllop för vi är inte "troende" samt tycker inte om ideén med att behöva stå o lyssna på saker som inte har med oss att göra som personer så vi har plockat bort allt med gud o phsalmer som folk inte kan texten till för dem går inte heller i kyrkan annars...blir ju bara lalalala halleluja lalala mummel av det hela och ev nåns gammal släkting som tror den kan orden o sjunger på falsett över alla andra till alla andras förskräckelse! :P

Vet inte hur det gåt riktigt med Helmborn2b om hon hade ändrat men vi kör just nu på 080808 och anna&rolle ja dem hade väl bara hunnit välja årtalet än så länge tror jag :) Det enda som ja tror skulle bli fajt om är väl festlokalerna, för förutom oss här på tråden kommer det finnas ett ANTAL personer i GBG som tänker gifta sig o just vårt datum kanske blir extra popis just då.
    Sen vet jag ju att det e en vis fajt ifs om visa kyrkor(om man ska ha kyrka då) så som Birgittas Kapell(vad ja hört e det 1,5års väntan på där), Domkyrkan, Haga Kyrkan, Örgryte kyrka och ev Tyska kyrkan e rätt popis i "centrala gbg".
    Först tillkvarn om inte annat....vi ska försöka vara först till kvarn på våra A-planer men man vet aldrig behöver ju inte ens vara ett annat brudpar som e först till kvarn i denna stad utan Gothia Cup o andra saker som Mässor etc.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2