• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 2

Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny

Se så brudar, kom tillbaka!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2
  • lill mama

En fråga, kan man ha ett borgerligt bröllop i en kyrka?

Har letat efter fina inbjudningskort men inte hittat någon jag fastnat för, så funderar på att göra egna...kanske med tapet. Någon som har andra förslag?

• MrsNyberg2B

Vi är ett gäng här (typ väldigt många) som ska göra egna inbjudningskort.. Själv har jag och blivande just blivit innehavare till en lägenhet med alldeles eget pysselrum! Den är rätt nytapetserad och tapeterna i sovrummet är väldigt snygga, så eftersom tipsen om det har haglat här, så funderar jag allvarligt på att se om de finns kvar såna i lgh när vi kommer dit....

• MrsNyberg2B

här finns nog lite inspiration iaf.. www.brudobrollop.se

Sen finns ju alla hobbyaffärer överallt, panduro, slöjddetaljer osv. Där kan man ju få hur mkt tips som helst! Det är ju jättebra...

• Mysan98

lill mamma jag bor i Stockholm fast vi gifter oss nog inte i här om det blir som vi vill. Vi siktar istället på slott/herrgård och att dessa ligger liiite längre bort än just i Stockholm. Väljer alltså bort såna där klassiska ställen som Djursholm, Edsberg och liknande

• June20

lill mama:
    nej det är "Guds" hus och där får bara präster utföra vigselar eftersom vigslar räknas som "gudstjänster".
    Tur att du fråga os här inne på tråden o int ute i forumet för dem hade hallshuggigt dig! Visa är präster o andra e kristna o hysteriska angånde så fort man undrar en sak ang kyrkan som byggnad! Man vet ju inte ibland för man har ev inte gift sig hundra gånger innan samt man kanske inte är kristen själv så HUR ska man då veta.
    Ursäkta om jag trampar på någon men visa här på forumet e oerhört elaka när nån frågar en sak som dem inte vet ett något om och DÄRFÖR frågar också, om man inte frågar får man inget veta.

• June20

MrsNyberg2B:
    Lite dumt där varför har du inte bett om ett anställningsbevis tidigare? jag hade krävt det inom 1 vecka senast. Det är för din egen säkerhet alltså. Inte trakar på dig alls men för at ingen ska kunna lura dig med tex "näää det vet jag inget om".
    Sen verkar det som de har lyckats komma undan i ett "loop hole" pga att dra ut på det el ev glömt det o sen kommit på senare Ojdå! då vill dem inte erkänna sitt felsteg.
    Är dem väldigt sneakna? isfl verkar ju det som om dem har uttnyttjat situationen också. Väldigt synd.
    Jag tycker du ska ta det som du fått så du kan överleva/ha inkomst alls inte följa med nån som flyttar du måste ju kunna ha jobb där du vill bo/leva/bor med någon redan. Jag skulle ta dem sommarviken istl.

• Helmborn2B

MrsNyberg2B:

Arbetsgivaren är skyldig att utfärda ett anställningsbevis inom en månad efter att man börjat anställningen, vilken form man än har...
    Men många slarvar ju, som du märkte, i och för sig är ju muntligt lika gällande. Eller ska vara det iaf.

Har fått värsta paniken över lokalen, tror inte jag vill vara där längre. jag har en väldigt klar bild över hur jag vill ha det och det känns inte som denna går inom mina mallar!
    Vi hade ju bestämt oss för en annan från början, men den blev paxad av ett annat par eftersom den killen är bror med restaurangchefen. Så tråkigt för den hade verkligen varit perfekt. Så nu har jag sen jag kom hem från jobbet kollat på nya lokaler IGEN! Blir så stressad, fastän det är såpass långt i förväg men fina lokaler blir verkligen bokade långt i förväg här i gbg.

• Mysan98

Helmborn2B Usch så trist!! Förstår stressen. Jag känner mig jätte stressad över lokalvalet bara för att vi inte ens vet litegrann var vi vill vara. Och då kan jag ändå känna mig tryggare med tanke på att eftersom vi gifter oss på vintern så är lokalerna inte lika efterfrågade. Men jag lider verkligen med dig just nu.

Själv har jag tillbringat kvällen med att titta igenom fotografregistret på BT. Läste någonstans att vissa fotografer blir bokade nästan ett helt år i förväg, så trots att jag tänkte ligga lågt med just den saken så inser jag att det är kanske något som vi redan nu måste bilda oss en uppfattning om. Jag vet absolut ingenting om fotografer och känner egentligen inte heller någon som anlitat en. Så det är ju bara att titta igenom alla portflios och fundera *suckar* Och det tar ju bara typ ett halvt år :)

• Helmborn2B

Mysan98:

Det dumma är ju att inte alla lokaler finns på gulasidorna heller, så man får ju ingen översikt över vilka som egentligen finns till förfogande. Sen kollade jag här på BT, hittade några fler men det är ju långt ifrån alla som man vet ska finnas och som man bara inte kommer på namnet på..

Fotograf är väldigt svårt att välja tycker jag med, sån tur är känner fästmannen en jätte duktig så där är en grej man slipper stressa upp sig på.
    Har ni någon aning vad ni är ute efter ungefär eller?

• Mysan98

Jo vi vet väl på ett ungefär, men det är lite svårt (tycker jag) att beskriva vad det är man är ute efter. I vilket fall är vi ute efter en fotograf som följer oss typ hela dagen och det brukar ju sålla bort några i alla fall :) Hittade en massa fina bilder på The Knot på brudpar som gift sig, men eftersom jag är helt imbecill vad det gäller fotografering så kan jag inte beskriva fotosättet och inte min blivande heller. Kanske det är lika bra att börja nu och kontakta fotografer så att man i alla fall kan bilda sig uppfattningar om just deras stil och om den överensstämmer med det vi är ute efter.

Vad är det för typ av lokal ni letar efter Helmborn2B?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2