Inlägg från: EnYsterSyster |Visa alla inlägg
  • EnYsterSyster

Bröstförstoring (5)

algit
    Jengirl

Kul att höra av er ! Som det är nu är lilla jag en av dem som har mest erfarenhet och varit med längst här, och det känns ju som om jag nyss tittade in och blev så väl mottagen av er.... TACK !

• EnYsterSyster

Flisann

Hej och välkommen hit !

Jag rekommenderar min klinik, Plastikkirurggruppen, Stockholm, dr Gabriella Sellman. Jag tror att det viktigaste är att du hittar en seriös plastikkirurgisk klinik där doktorerna är riktiga plastikkirurger (jo, det finns de som opererar utan att vara det). Sen verkar det finns många läror och mycket tyckande om vad som är bäst och vad som rekommenderas. I sista hand är det du som väljer, men det viktigaste är som sagt att hitta en bra och seriös kirurg som kan se vad som blir bra på dej. Lycka till !

• EnYsterSyster

Kärajissanes vilken aktivitet det var här då !

Annamaj

Jag hade också styva och smärtande bröstvårtor efter operationen. Jag tejpade mjuka kompresser över bröstvårtorna och åt starka smärtstillande men det hjälpte inte mycket. Det har med nerverna att göra. Mitt värsta gick över efter 2-4 veckor. Håll ut !

Rat

Efter 2 veckor var de fortfarande stenhårda. Var mycket bättre efter en månad men fortsatte sedan mjukna. Tycker fortfarande inte de är mjuka nog för min smak, jag hoppas de blir lite bättre. Höger är något hårdare än vänster, men där kan jag också känna som mycket lätt träningsvärk fortfarande i vissa rörelser.

Ja du, svårt att säga hur mycket som sagt. Om jag kryper ihop framåt är de jättemjuka, spänner jag ut bröstet mycket är det mycket hårdare. Jag tror jag borde stretcha muskeln mer. Äh,jag vet inte.

• EnYsterSyster

Jag är helt säker på att våra bästa vänner ser att jag har opererat mej, jag märker det på dem men de har inget sagt. Jag säger inget heller, de är emot skönhetsoperationer. Jag har bestämt mej att aldrig avslöja för NÅGON (mer än min man) att jag opererat mej eftersom jag lever i en bitvis mycket konservativ miljö. Visst, låt folk misstänka, men jag kommer aldrig bekräfta. Jag som ändå tog så små implantat, bara 215 g ! Men jag gick upp 2 BH-storlekar på det.

Iallafall, det pratas mycket skit i min närhet särskilt om bröstförstoringar. De som misstänker säger inget. Det är ju dock många andra som pratar och förfasar sej över människor som opererar sej. Jobbigt ! Fast jag kan ju tolka det som om att de inte misstänker nåt, då skulle de ju aldrig kunna med att prata så när jag är med. Jag är ju en "fin" och "mogen" kvinna som är "trygg i mej själv" och accepterar mej själv "precis som jag är".......

Äsch, vilket svammel. Jag känner ändå att jag har gjort det här, jag är nöjd och ångrar mej inte. Har folk sen synpunkter: screw them.

• EnYsterSyster

algit

Jag blir glad när du säger att det tar lång tid eftersom jag hoppas att det ska bli lite bättre. Jag är 95% nöjd, kanske blir jag 100 !

Ja du, jag blir mer och mer nöjd med mej själv ju äldre jag blir och skiter mindre och mindre i vad andra tycker. Jag ska byta jobb om allt går i lås, och det plus min operation göra att jag känner att jag vill och vågar ta för mej, gå vidare och satsa på mina drömmar när andra står och stampar. Heja mej !

Rat

Hoppas du inser att de kanske berättar för andra (sånt är ju smaskigt att prata om) och att du inte längre har "kontroll" över din hemlighet. Jag tycker inte det är fel, jag bara säger att om du berättar kan det aldrig göras ogjort.

bröstkaramellen

McGhan´s anatomiska gelehallon 215 g MM under muskeln, Plastikkirurggruppen, dr Gabriella Sellman i november förra året.

• EnYsterSyster

glasskompott

Micropore tror jag den heter, hudfärgad

• EnYsterSyster

Rat

På ett sätt är det kanske bättre att berätta. När man gör som jag blir det nog mer spekulationer från de närmaste som faktiskt märker..... och det är väl klart att de då prata om mej. Men detta är mitt val.

"Stelbröstad" Du är kul, du ! Kul att du känner dej gladare, det är du värd.

Jag känner igen mej så väl, jag var helt knäckt veckorna efter operationen. Det var tom nån här (Jengirl tror jag) som undrade om jag verkligen gjort rätt som operarat mej eftersom jag var så negativ och osäker !

• EnYsterSyster

Panik !

Var i hela världen ska jag hitta en bra bikini som gör att det inte är alltför uppenbart att jag opererat mej ? Har 70D i BH, stl 34 i byxor. Bor i mellansverige. Ska jag behöva åka till storstan ???

• EnYsterSyster

algit

Jag gjorde det förra året. Hade ju äckliga inlägg i bikini-BH:n hela sommaren. Uuurk, dessa hemska inlägg, konstant fuktiga ! Hade dock hoppats på att hitta en "färdigsydd" ! Kan inte ha samma som förra året, den är lite liten och jag vill dessutom ha ny bikini-BH till mina nya bröst så att folk inte kan "jämföra".

• EnYsterSyster

famousfairy

Hoppas allt går bra ! Hör av dej och berätta hur det går.

Svar på tråden Bröstförstoring (5)