• Rat

Bröstförstoring (5)

Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?

• Svar på tråden Bröstförstoring (5)
  • Tine J

Zemiramis
    Jag tror inte att det är något problem att han dyrbara saker med sig. På Victoriakliniken där jag var så var det låst och absolut ingen obehörig fick komma in. Vet inte om det är olika på kliniker.Annars är ju Game boy ett perfekt tidfördriv!Gardera dig med att någon tar hand om dig första dagarna och jag lovar att du måste ha hjälp i flera dagar att över huvud taget komma ur sängen.Det är jobbigt i början när man kommer hem och snåla inte på värktabletterna. Men det är absolut värt allt det jobbiga tusen gånger om för det ger sig....ha bara tålamod! Vill inte skrämma upp dig, bara att du är lite förberedd och värken första dagarna är inte värre än att man står ut med den...så upplevde jag det.

• Zemiramis

TineJ: Nä, jag tror ju inte de släpper in kreti och pleti direkt. Jag tar nog med mitt GameBoy .

Jag är helt införstådd med att det kommer göra ont. Jag blev ju snittad med min son så jag vet lite vad det är jag har att vänta. Och min man (blivande) har semester så han får ta hand om både mig och lillen.

Ligger dina implantat bakom eller framför muskeln? Mina ska ligga framför.

• Jengirl

Zemiramis

hej hej! . Jag blev också snittad med min son och tänkte att inget kan ju vara värre än det innan jag gjorde min op.. Men jag kan nog säga att bröstoperationen var värre.. . Det var mer en tryckande ont känsla på nå vis.. Men allt går ju över

• Lollipoppsan

Hej Hej

Tänkte bara höra lite med er.
    Har sett att ni opererat er på akademikliniken och viktoriakliniken.

Någon som opererat sig någon annanstanns som ni kan rekomendera???

Ska nästa år göra lite olika operationer bland annat bröstlyft och/eller bröstförstoring...

Ha det gott

• Zemiramis

famous: Jag ska opas på Sophiahemmet. Jag kommer åka hem efter uppvak och så, tar väl en taxi. Hoppas min man kan komma och hjälpa mig, han får väl ta med lillen .

Ja, det är ju det där mad att känna implantaten när man ligger på mage som jag klurar på. Fast å andra sidan har jag så ont i ryggen numera så jag ligger aldrig på mage :p

• maanskugga

Famousfairy,
    Hur kände du 5 dagar efter operation? Jag opererades på akademikliniken i onsdags. Kändes bra efteråt. Hade inte särksilt ont. Ser också bra ut.
    Men nu, söndag, känns brösten fortfarande svullna, vätskefyllda. När gick detta över för dig?
    Känns obehagligt eftersom spänningen ju måste påverka ärret.
    Någon annan?
    Berätta gärna hur det känns dagarna/veckorna efter.
    Eller om det finns adra forum där man pratar just om efter operationen saker.

Haregott

• famousfairy

ok "the famousfairy experience"..
    Maanskugga- det låtar som jag. Jag tog mig till apoteket dagen efter för jag var tvungen, men annars var de/jag svullen rätt länge, (nej det hjälpa inte), em, upp till, 3-4 veckor. Spänningen påverkar inte ärret strek dig bara inte! INTE upp eller långt bak/tillsiden med armarna. Gör PRECIS som de sa och det ska gå bra. Jag hade ont, men tog mina tabletter, 7. 13, 19, och 01, och på det sättet gick jag aldrig utan och hade skydd på morgonen eftersom jag tog den i sängen.
    hoppas det hjälpa!

• famousfairy

The FF experience part 2!
    Zemiramis, min vännina, 70+ insisterade att komma hem/hämta mig efter min op, och "man was i glad!!"
    Det var skit jobbigt! Jag var groggy och stel och hade ont- elefant på bröstet! ja ett tryck från halsen till magen. Att kliva in och ut taxi bilen var inte lätt. Hon hjälpt inte mig men den moraliska stödet, man kan inte sätta pris på. Jag op 13.45 vaknade 17 och åkte hem 20.00 och var i sängen 21.
    Kläder, tillex, det bli svårt att knäppa tighta jeans! Mitt förslag är en kofta elle nåt som knapps fram INTE ÖVER HUVUDET, byxor och skor som är lätt att knäppa. Tänk om du inte kan se midjan pga dina nya bröst! och ta fram mycket kläder av det sort hemma. Hemma, allting ska vara vid midje höjd. Ta fram alla dina krämer tandborste, allting ska vara lätt tillgängligt. SOVA SITTANDE! lite bakåt, eller på soffan, jag sov halv sittande i kanske 3 veckor.
    Jag bo ensam så jag var tvungen att göra allt detta men det är inte det samma för alla.
    Det gjorde ont (jag gjorde mina ögon också!) men jag tog mina tabletter i tid. Mina känslor gick upp och ned och jag bara tänkte vad är gjort är gjort och tänkte på hur små de var innan, Nu har jag bröst och det kommer att ta tid att vänja mig.
    JAG ÄR SÅÅÅÅÅÅ GLAD ATT JAG GJORDE DET!!
    och Zemeramis!?.. jag är glad att du kom tillbaka..

• Tärnansara

Hej maanskugga!

Det finns en sida som heter:

www.plasticsurgery.mylava.net

Här finns det också många goa tjejer som du kan prata med om allt, speciellt bröstoperationer!

Kramis

• Zemiramis

famous: Tack, snälla . Det är faktiskt jag med.

Svar på tråden Bröstförstoring (5)