• Swing

Bröstförstoring (5)

Symmastia kallas det när brösten går ihop, 'uniboob' kan man även säga på engelska. Inte snyggt, och jag läste för länge sen att det inte är helt lätt att korrigera.
    I början tyckte jag nästan det kändes lite häftigt att kunde känna brösten åt sidorna, men naturligtvis ska man inte ta för stora så att dom är i vägen.

• Swing

Jag betalade in i förväg på bankkonto. Efter operationen får man ett litet kort där det står vilka implantat man har osv. Garantipapper får du säkert samtidigt. Jag har tyvärr ingen eftersom det är snart ett par år sedan operationen och Inamed/McGhan inte hade någon garanti då.

• Swing

Jag har funnits i debatten i några år nu och hade heller aldrig hört talas om KOKT ris förrän här, nyligen!

• Swing

Lycka till med andra försöket på magen, Pickolina! (Gör hon om det utan extra kostnad?)

• Swing

Rat: Kul att du haft en härlig kväll och natt! *ler*
    Jag vet ju hela tiden att mina bröst inte är "äkta" (åtminstone inte hälften av dom). Inuti finns ju såna där anatomiska geléhallon som jag kände på hos doktorn. Men det är inget som "känns" konstigt och jag tänker inte på implantaten, så att säga, när jag ser eller känner på brösten. Dom har blivit mina egna. Visst, dom är fastare än mina gamla, men det känns bara positivt. Det enda jag ångrar är att jag inte gjorde dom några år tidigare. Jag var ju 42 då och hade tänkt på/velat det sen 80-talet. Jag var på gång några år tidigare, men av diverse trista orsaker tvingades jag ställa in allt i sista stund.... Kram till er alla, tjejer!

• Swing

famousfairy: jag opererades för snart två år sedan.
    Rat: Vi hade s*x redan efter tre dar, men tog det jätteförsiktigt. Jag hade sport-bh mer eller mindre dygnet runt i drygt tre månader och de första 5-6 veckorna behöll jag den på även när vi var 'tillsammans'.

• Swing

Jag använde Stay in Place superzipper med dragkedja fram, varianten för C-D-kupa.

• Swing

En reflektion: Många av er som opererat er nyligen (eller är på gång) verkar vara ganska små och smala/lätta och har ofta omkrets 70. Implantatstorlekarna för er är ju ofta ganska "små". Jag jämför med hur det var här för drygt 2 år sedan, innan min operation. Då tyckte jag det var vanligare med lite längre/tyngre tjejer, större omkrets och därför lite större implantatstorlekar.

• Swing

CareBear: Man kan ha "bh-storleken", men kanske inte den önskade/tidigare formen & fylligheten, efter att ha ammat några barn.

• Swing

De som fått utammade bröst tycker ju ofta även att dom saknar volym/kupstorlek. Dom skulle ju kunna nöja sig med ett lyft, men då får man ju ännu större ärr än om man fyller ut med implantat. Famousfairy beskrev ju helt riktigt att med numera med "geléhallonimplantatens" alla varianter på höjder och projektioner fokuserar mer på ett estetiskt resultat som passar den enskilda kvinnan än på gram/ml/cc (och kupstorlek). Min D-kupa ser faktiskt inte alls iögonfallande ut. Det är ju också jättestor skillnad mellan t.ex. 70D eller 85D!

Svar på tråden Bröstförstoring (5)