Bröstförstoring (5)
famousfairy: sport-bh efter bröstop. ska INTE sitta riktigt hårt. Den ska sitta så att den ger dig bra stöd, men inte så att den hämmar cirkulationen. Viktigt.
Efter op. hade jag sport-bh i storlek M nästan dygnet runt i tre månader. När jag tränar har jag storlek S, för DÅ vill jag den ska sitta riktigt hårt, men då har jag ju den på under max 1-2 timmar.
Djana: Jag opererades av Lennart på Plastikkirurggruppen. 169/65, full 75B. Lade in 360g anatomiska geléhallon och fick full 75D (i stela bh-modeller har jag ibland 75DD/E). Jag hade tänkt ta 320 men gick upp till 360, och det är jag glad för, även om några gram hit eller dit faktiskt inte gör så stor skillnad. Jag menar, dom blev ju inte väldigt mycket större av att jag lade på 40g.... Jag tyckte kliniken var mycket bra och proffsig och det var skönt att få sova över, bli omhändertagen och känna att allt var okej innan jag hämtades hem. (Annars HATAR jag sjukhusmiljöer och är van att klara mig själv i alla lägen). Gör som jag: avsätt tid och "njut" av dina första veckor efter operationen, att den äntligen är gjord. Inrikta dig helt på att återhämta dig, ta hand om dig själv utan att känna några krav eller försöka vara duktig och göra för mycket. Ta smärtstillande, försök vila mycket och lyssna på era kroppar. Lycka till!