Inlägg från: Zemiramis |Visa alla inlägg
  • Zemiramis

Bröstförstoring (5)

Shit alltså...nu börjar det närma sig. Jag har en och en halv vecka kvar till op!!! Fram tills nu har jag känt mig ganska cool, men nu börjar det pirra ordentligt.

Jag blir så glad när jag läser om er som gjort op och om hur nöjda ni är. Och att era nära och kära både stöttar och har förståelse för varför ni gjort/ska göra op.

Är det nåt specielt man ska tänka på inför den stora dagen? Några grejjer man bör ha med sig etc?

• Zemiramis

TineJ: Tack för svar. Ja, jag ska ju hem samma dag så det blir lätt packning = ingeting med mig . MP3-spelare var ju ett riktigt bra tips! Jag tar kanske med mig Game Boy också. Fast det kanske är dumt med för mycket dyrbara saker med sig?

• Zemiramis

TineJ: Nä, jag tror ju inte de släpper in kreti och pleti direkt. Jag tar nog med mitt GameBoy .

Jag är helt införstådd med att det kommer göra ont. Jag blev ju snittad med min son så jag vet lite vad det är jag har att vänta. Och min man (blivande) har semester så han får ta hand om både mig och lillen.

Ligger dina implantat bakom eller framför muskeln? Mina ska ligga framför.

• Zemiramis

famous: Jag ska opas på Sophiahemmet. Jag kommer åka hem efter uppvak och så, tar väl en taxi. Hoppas min man kan komma och hjälpa mig, han får väl ta med lillen .

Ja, det är ju det där mad att känna implantaten när man ligger på mage som jag klurar på. Fast å andra sidan har jag så ont i ryggen numera så jag ligger aldrig på mage :p

• Zemiramis

famous: Tack, snälla . Det är faktiskt jag med.

• Zemiramis

Hm, många har frågor ang när man kan sola efter op. Det är för mig helt ointressant , jag undrar ist när får man bada (ute)?

• Zemiramis

TineJ

Åh, vad skönt att allt gått bra för dig och att du känner dig nöjd .

Ja återkom gärna med info ang badning. Jag älskar att bada och sommaren verkar bli varm.

Njut i stugan!

• Zemiramis

Kan man få bli uppdaterad på famous tips att komma ur sängen ?

Ok, jag ska fråga kirurgen hur det är med bad, jag gillar verkligen att bada.

Ta hand om er i sommarvärmen

• Zemiramis

Alltså nu är det snart dags... På tisdag, nu på tisdag ska jag op:as... Jag är inte ens nervös ännu, det är så overkligt, men jag antar att det kommer...

Ska tänka på famous tips

• Zemiramis

På tisdag är det dags, det som jag har väntat på sedan jag var 15 år gammal. Mer än halva livet har gått sedan dess, jag är 33 nu. Jag har man och jag har fött barn. Haha, jag som aldrig skulle ha barn :). Där ser man, man ska helt enkelt aldrig säga aldrig.

Däremot har jag alltid sagt att ska jag göra någon plastikoperation så är det förstora brösten jag vill göra. Och där är jag nu. Dagen som jag aldrig trodde skulle komma är här nu. Bara 4 ynka dagar kvar, sen är det min tur.

Månaderna har blivit veckor och veckorna har blivit dagar. Det är dags nu. Ingen mer väntan. Det har gått fort men ändå långsamt. Ingen kan säga att jag har tagit ett förhastat beslut. Jag menar 18 år har gått sedan jag först tänkte tanken.

Så nu ska jag passa på att bära min son och krama honom hårt och länge, för vem vet när jag kan göra det nästa gång. Jag älskar honom av hela mitt hjärta, mitt vackra underbara barn.

Måtte bara op:en och narkosen gå bra, jag vill ju inte att han ska bli moderlös. Jag skulle gräma mig till tidens ende om min fåfänga gjorde så mot ett litet oskyldigt barn.

Så hur gör man för att lugna ner sig ang narkosen? Någon som kan komma med lugnanade ord eller dyl?

• Zemiramis

Tack för alla svar! Det känns bättre att veta att man inte är ensam om dessa funderingar samt att ni andra klarat det så bra .

Jag har sövts två ggr tidigare, men det var innan jag hade barn + när han föddes. Allt känns så stort för att han finns.

kram alla goa!!!

• Zemiramis

Imorgon är det dags...

Ta hand om er alla goa

• Zemiramis

Nu har jag vaknat till liv igen. Är lite öm, såklart... Återkommer senare :)

• Zemiramis

Tack, tack .

Än så länge känns det bra. Visst de är ju svullna och så, men det gör inte så ont som jag trodde. Får se hur det blir i morgon. Jag äter måttligt med värktabletter och har tom varit ute på en kortare promenad i dag.

Jepp, jag har en liten på dryga 10 månader så då är man uppe i ottan. Har sovit halvtaskigt natten till idag, hoppas det blir lite bättre nu inatt.

Det är svårt att säga hur jag upplever storleken. Nu känns de ju både stora, hårda och som att de sitter väldigt högt upp. Jag antar att det bli bättre för var dag som går.

kramar från en nöjd och glad Zemi

• Zemiramis

Snabb fråga, är det nån här som känt sig svullen i kroppen efter op? Min mage käns jättesvullen... När kan man förvänta sig att svullnaden ger med sig?

TineJ: Jag hade 65/70a innan. Helt omöjligt att hitta en bh som passade. Hoppas på en 65/70C nu. Lade in 280cc framför muskeln. Runda geléhallon.

Btw, är det nån mer som har en brännande känsla i snitten?

• Zemiramis

Det är en smula trösterikt att det är fler än jag som drabbats av den svullna magen... När försvinner svullnaden???

Nyfniken: Ja, det där med tejpen låter verkligen inte kul, bävar för när det är min tur. Jag antar att den åker på tisdag när stygnen ska tas *hua*.

När jag belv snittad (tjat tjat ) så tejpades jag bara första dan. Sen tog de bort tejpen och jag tejpade inte mer överhuvudtaget. Nu har dryga 10 månader gått och mitt ärr är verkligen jättefint. Vad olika det verkar vara hur man läker.

JAg är också allergisk mot häftan i alla tejper utom kirurgtejpen, så bröst-tejpningen går bra hittills.

pickolina: Vet du vad det är i tejpen som du inte tål? Har du andra kontaktallergier också?

Nyfniken: Ha en riktigt trevlig söndag

• Zemiramis

pickolina:

Ok, byta tejp sällan, det ska jag komma ihåg.

Btw, dina allergier låter precis som mina! Jag tål bla inte Lanolin eller Ullfett som det också heter. Jag får blåseksem av det. Det finns i jättemånga hygienprodukter, allt från vanlig lotion till deodoranter och hårvårdsprodukter (och i nästan alla cerat...). Jag tål inte nickel heller, kan bara använda titan och guld... Sen finns det två ingredienser i häftmassa/lack etc som jag inte tål, hittar inte pappret med infon just nu, kan återkomma med om du är intresserad. Jag har äntligen fått göra en utredning ang mina allergier, underbart, äntligen kan jag undvika det jag inte tål.

Famous:

2 veckor? 2 hela veckor... *omg* :p. Vill ju få mina platta mage tillbaka annars matchar den ju inte min snygga hylla . Nä, jag ska försöka stå ut, det känns som den gått ner något idag, men jag vågar inte hoppas. Imorgon ser jag väl höggravid ut igen...

• Zemiramis

Vaddå träffas? Ni är ju galna det vågar jag inte .

Hehe, nä skämt å sido, det vore klart najs att träffas. Vi kan väl trycka upp t-shirts med texten "pure silikon" edyl så vi känner igen varandra .

Pamela: Trodde Mylava-träffen var inställd? Hm, när är det den ska vara?

• Zemiramis

Pickolina: Ja, efter mängder av turer och remisser och fan å hans moster, som gav zip och intet i resultat, så tog jag kontakt med en privat hudläkare. Och vips så hände det saker.

Det är ju inte så att jag har allergier som de aldrig hört talas om bara det att många läkare är ena riktiga otrevliga, nedlåtande lata härken!

Så ja, efter årtal har jag äntligen fått veta vad jag ska undvika. Det finns ett sk prick-test som man sätter på ryggen med de 24 vanligaste ämnen på. Kostar en slant att göra, men det lär jag ju spara in ganksa fort med tanke på att jag inte behöver köpa en ny lotion/deo/maskara etc i veckan eftersom jag inte tålde den jag köpte förra veckan. Jag kommer inte ihåg vad testet heter tyvärr. Men förklarar du för dem så vet de vad du menar.

Svar på tråden Bröstförstoring (5)