• No1 dec

Vad är det västa som hänt??

Hej

Vad är det värsta som har hänt er?
    Har ni varit med om nått riktigt jobbigt under planeringen av ert bröllop?
    Nått som bara inte får hända...

Det är en del om barn och gäster som inte vill komma, men ni som gift er, nu i efterhand vad var det som ni var mest upprörda över under planeringen och efter.

Nått som man kanske kan undvika eller nått som man ska vara extra TYDLIG med :)

Hjälp till mig som just börjat fundera. Har hört/läst en del tråkigheter här och i från bekanta.....

• Svar på tråden Vad är det västa som hänt??
  • Lucia05

Något som kan vara ganska jobbigt är ju när någon som inte riktigt kan hantera spriten har hällt i sig lite för mycket.

• BlueTopaz

Usch, hoppas jag slipper svara på den frågan efter mitt bröllop...

puff

• lightfish

Nu önskar jag nästan att jag kunde svara anonymt men here goes...

Det var väl på en av mina mostrars bröllop för ca 10 år sen när min andra moster blev alldeles för onykter och låg och grät under bordet och anklaga folk till höger och vänster för både det ena och det andra och ingen älskade henne....
    Ska kanske tilläggas att hon var runt 40 år, så det var ju inte så att hon råkade ut för ungdomens "oförstånd" :D

• Sagan

En kompis til mig var på ett bröllop där brudgummens bror muckade gräl med brudens kusin och de andra gästerna fick gå emellan för att det inte skulle bli slagsmål. Så pinsamt!!

• hanch

Planeringen har faktiskt gott som smort...peppar,peppar. Är visserligen 2 veckor kvar till bröllopet så det finns säkert det som kan gå fel än.

Jag skulle ge rådet att inte ta något för givet, du vet aldrig hur människor i din närhet reagerar på både det ena och det andra.Ha ett öppet sinne och var klar över hur NI vill ha dagen. Det är trots allt eran dag. Och de ni väljer att fira den med bör känna sig priviligerade.

• Yllo

Det mest pinsamma jag hört om är när grannflickan gifte sig för många år sedan. På själva festen (alla drack alldeles för mycket) hamnade hon i gräl med sin tärna och tärnan spöade siten ur bruden. Det slutade med att bruden fick fara till sjukhuset med krossad näsa och brudklänning totalförstörd av blodet! Inte nog med det.. Brudens far hade ingen lust att dansa med sin fru så han gick hem och hämtade deras hund som han dansade med istället!!

Kan lungt säga att hela festen urartade totalt!
    Önskar av hela mitt hjärta att det inte blir så på mitt och min blivandes bröllop.

• _Ella_

Det värsta brukar väl ganska ofta involvera för mycket alkohol.
    På ett bröllop blev brudens mor stupfull, grät och skrek på alla - alltså fick värsta utbrottet och låste sedan in sig på toa där sedan halva gästlistan stod för att övertala henne att komma ut.

Det andra var på ett bröllop där en av brudens kusiner blev sur på brudgummen (för mkt sprit som vanligt) och slog faktiskt till honom innan bråket hann avstyras.

• Lucia05

*PUFF*
    Vill gärna läsa mer i denna tragikomiska tråd....:p

• roffan

Det var inte roligt när brudens mor hittades kräkandes på toa... Och brudgummen hade svåra huvudplågor sedan partyt kvällen innan. Jag har också varit med om att brudgummen har sagt fel namn i kyrkan. Sånt är jätteroligt att ha på video :)

• feonix

På ett par bekanta till mina svärföräldrars bröllop hade de dagen innan, på svensexan supit brudgummen så redlös att han knappt kunde stå och fick ledas fram till altaret. Tala om bakfull. Eller om han förfarande var druken, då det tar tid för spriten att gå ur kroppen.

Svar på tråden Vad är det västa som hänt??