• No1 dec

Vad är det västa som hänt??

Hej

Vad är det värsta som har hänt er?
    Har ni varit med om nått riktigt jobbigt under planeringen av ert bröllop?
    Nått som bara inte får hända...

Det är en del om barn och gäster som inte vill komma, men ni som gift er, nu i efterhand vad var det som ni var mest upprörda över under planeringen och efter.

Nått som man kanske kan undvika eller nått som man ska vara extra TYDLIG med :)

Hjälp till mig som just börjat fundera. Har hört/läst en del tråkigheter här och i från bekanta.....

• Svar på tråden Vad är det västa som hänt??
  • Fru Cinderella

najna

oj då, riktig dokusåpa alltså.

• No1 dec

Är det inga möhippor som urartat eller tärnor som gjort bort sig eller förstört??

• SnartDisaMolin

Fy vilken hemsk tråd nu e jag skitskraj!!!

• Joppidopp

Förstår inte varför man ska ha svensexa kvällen innan bröllopet och sen också göra riktigt taskiga saker, så att bröllopsdagen blir förstörd....

• No1 dec

Ja, ibland verkar det om om bröllop tar fram det värsta hos nära och kära. Det är synd att inte gästerna och familjen runt om kring kan hålla sig i skinnet och göra brudparet lyckliga.

Jag vill inte råka ut för detta och jag kanske är för orolig, men det är ju synd om man ska bryta med vänner och bekanda när det ska vara lyckliga dagar innan, dagen D och efter....

• Here comes the bride!

Nu är jag inte gift ännu men har själv fått rådet att inte ha allt för höga förväntningar och att inte ha det för formellt.
    Räkna med att allt inte kommer bli som ni tänkt!
    Planerar man festen lite mer familjär så finns det plats för små tabbar.
    Satsa på en rolig fest där gästerna blir underhållna istället för att allt ska vara som på Nobelfesten.
    Det är bara charmigt om ett barn gör något knas i kyrkan så folk skrattar lite och själva vigseln stannar av i några sekunder! Ta det med ett leende istället för att oroa dig!

För stor alkoholkonsumtion kan förhindras genom att ha betalbar.
    Bjud på 2 glas vin eller 2 öl till maten men låt sedan gästerna betala själva.
    Är spriten gratis så dricker man mycket mer men om man själv måste betala så tänker man sig för!

Räkna med att minst 5 saker kommer gå fel så blir du inte besviken när det bara var 2-3 saker som gick snett :)

Lycka till!

• Bellis perennis

Vi ska inte bjuda på alkohol det får gästerna betala själva. På så sätt drar vi ner kostnaderna och minskar fyllan! Men jag håller erkligen med om att släkten är värst..........och egoister! Iaf enligt mina erfarenheter. Usch...vill inte tänka på vad osm kan gå fel...

• Lindapinda

Vi har inte gift oss ännu (ska göra det i augusti) men redan så har den tilltänkte toastmastern tackat nej och prästen (en kompis till oss) kanske inte kan få ledigt för att viga oss... känns lite surt...

• najna

Tråkigt Lindapinda!

Två nära vänner till mig kan inte heller komma. Och svägerskan funderar på att stanna hemma (vet inte om jag bryr mig, men det är ju tråkigt för bröderna...)

Inte alls kul! Men man kan inte göra så mycket åt det.

• linflickan

när jag började läsa denna tråd, trodde jag att det skulle handla om vad som har hänt OSS under VÅR bröllopsplanering:

men detta har ialla fall strulat sen vi började (i januari - vigsel i slutet av juli...): fick byta datum pga en syster; pga datumbyte fick vi ändra festlokal och står nu (fortfarande) utan...; prästen (en bror) är upptagen; den nuvarande prästen har blivit sjuk, så vi måste försöka hitta någon annan - vi har alltså bokat kyrka med egen präst; m2bs pappa dog för 3 veckor sedan; vi är oense om upplägget - trots att vi har samma längtan; vi har blivit ovänner för att det har blivit så många gäster; osv osv

Men vi älskar varann och vill VERKLIGEN gifta oss... och det har strulat hela tiden sen vi blev tillsammans, så det är väl en prövning vi får gå igenom.

Svar på tråden Vad är det västa som hänt??