• Nimis

nutrilett meal

Någon som har provat att gå ner i vikt med hjälp av Nutrilett MEAL?
    Jag tycker att bars är godare än shaker och de här smakar helt ok.

Äter nu vanlig frukost, en bar till lunch och en till eftermiddagsfika och sedan vanlig middag på kvällen. Kan det funka? (1 bar innehåller 211 kcal.)

Har bara 4-5 kilo att gå ner, så det går ganska segt/långsamt.
    Tränar ca 4 ggr i veckan, varvat med styrke och kondition.

• Svar på tråden nutrilett meal
  • 17/6 -06

jag äter en vanlig måltid och sedan 3 bars om dagen och det fungerar jättebra!

På 1 1/2 vecka har jag gått ner 3.5 kg.

Så som du lagt upp det fungerar ju också bra!
    Man ska ha i åtanke att 4 bars är dagskonsumtionen för en kvinna och en måltid kan bytas ut mot en bar.

Fast måste tillägga att du inte kan träna som du gör nu när du nästan bara äter dem, promenader är lagom då kroppen inte får så mkt energi.

• Nimis

Det har fungerat bra att träna och äta bars + mat.

Har tidigare (t ex under puverdieter och liknande) känt att jag inte haft ngt bränsle alls i kroppen och inte orkat träna mer än lugna promenader, men nu känns det så bra, så jag har inte behövt dra ner på träningen... eller?

• Nimis

Kanske ska tillägga att på helgerna blir inte så många mål utbytta, i söndags inget, utan då åt jag normalt hela dagen...

• 17/6 -06

om det känns bra i kroppen kan du självklart fortsätta!

Kanske gör träningen att du inte ser så snabba resultat på vågen... har du mätt dig?

Lycka till, jag har också ca 5 kg kvar!!

• Nimis

Nej, jag är inte så flitig med att mäta mig, borde kanske börja. Bra förslag!

Hur fördelar du dina bars under dagen och vilket mål äter du vanlig mat?

• 17/6 -06

mäta sig är jättebra, främst för motivationen då det känns trögt och om du tränar så pass mkt bygger du ju muskler och det kanske inte syns lika mkt på vågen då.

Jag äter oftast frukost och sen lunch - mellanmål - middag (bars).
    Man känner sig mer flexibel med ett mål om dagen, om man tex är bortbjuden på middag kan man äta det målet den dan. Sambon kör bara nutrilett (shakes) men det skulle jag aldrig fixa!

Nästa utmaning blir ju att hålla vikten och hur lätt är det på en månads smekånad??

• Nimis

Det finns nog många bra sätt att bränna kalorier på smekmånaden...

• Ellte

Det viktiga (ang. träning och antal bars) är ju att kroppen hamnar i ketos. Det finns stickor att köpa på apoteket för att mäta. Är ketonhalten för hög (om jag minns rätt *rodnar*) kan man skada kroppen och det är ju inte bra. Det kan krävas lite trixande innan man har rätt balans på kostersättningar...

• Nimis

Måste man eftersträva att hamna i ketos?
    Jag har provat lågkolhydratkost och med för liten mängd kolhydrater klarar jag inte att träna, känns som att jag hamnar i koma...

• Ellte

Nej såklart inte, bara det inte blir FEL :)

• 17/6 -06

Ellte

Hur menar du att det kan bli fel?

Hamnar inte kroppen i ketos om man BARA äter nutrilett eller cambridge?

Det blir väl inte så om man äter en måltid eller fler om dan?

Jag äter tex rätt ofta fruktsallad till frukost även om Cederoth (de som tillverkar nutrilett) säger att man inte bör äta frukt utan grönsaker

• 17/6 -06

Nimis

ha ha jag vet ett!

Nä skämt åsido, vi kommer väl båda tänka oss lite för så att det inte blir en månads svullande, skulle vara trist att gå upp alla kilon man kämpat ner...

• Ellte

Nämen sorry *garv* Jag har missat det... Jag läste om att bara äta bars (inga shaker) och att träna mycket. Jag lovar att läsa bättre i fortsättningen!!!

• 17/6 -06

Ellte

Det är lugnt

No harm done

Svar på tråden nutrilett meal