• Dusty angel

Att vilja piska sin partner...

Kanske en konstig fraga har pa bt men jag blev fundersam efter en artikel jag laste idag.

Manniskor som gillar bdsm, ar dom "normala" (menar inget nedlatande sa missforsta mig inte snalla ni) karleksfulla manniskor eller vad tycker ni? Har dom dominansproblem eller olosta problem fran barndomen? Varfor vill dom piska sin tjej, vad far dom ut av det sa att saga?

Killar som gar igang pa att piska sin tjej vid sex ar det nagon man borde vara vaksam pa? (Nu forutsatter jag att tjejen ar med pa det hela.) Eller ar det en helt normal sak att gora vid sex? Att binda nagon lite lost anses val ganska rumsrent och normalt idag tror jag (?) men hur ar det med att vilja piska nagon?

Hur skulle ni reagera om er kille ville piska er eller bita er lite hart och sadana saker? Skulle ni tycka att han var "normal" och spela med eller ta er ur forhallandet?

Jag menar inget illa med ordet "normal" men jag hittar inget battre att anvanda tyvarr, sa ni far ha overseende med det. Skulle garna bolla lite tankar med er andra om det har amnet.

• Svar på tråden Att vilja piska sin partner...
  •  Miss Cee

Personliga var det...

Tja jag kan inte svara för hur man känner när man tänder på att dominera. Däremot kan jag relatera till att man kan uppleva extra njutning genom att samtidigt uppleva ett visst, kontrollerat mått av smärta, som tillfogas på rätt sätt.

Iofs så tror jag absolut att man nog är mer eller mindre benägen att prova nya saker. det kan jag känna igen. Men nej, de flesta kommer inte till wet-sex bara för att de gillar piskor. de flesta som gillar lite hårdare tag har nog inte ens en gummimask eller sådana saker.

Vad det gäller att "vanligt sex" inte skulle duga längre, så har det mera med känslan attgöra än med attiraljerna. De som gillar lite hårdare sex och sånt kan absolut ha sex utan att riva fram hela garderoben och fylla verktygsbältet med piskor. och de kan uppskatta det ändå. Men om man gillar hårdare sex så kan det nog vara svårt att uppskatta ett myspys hollywood sex där man bara ligger och tittar varandra i ögonen och smeker ömt på kinden =)

• Mitt hjärta är hemma

Här kommer min åsikt: Jag tykcer det är ganska oerhört sjukt att tända på att piska / slå någon, eller att tända på att bli utsatt för det. SM-kulturen förstår jag mig inte på, tycker det är absurdt och äckligt och inte det minsta sunt eller normalt. Jag är förstås inte det minsta insatt, men där har ni min åsikt iallafall.
    Lack/latex/koppel/masker/kedjor/piskor - bjäck! Jag blir faktiskt upprörd av att detta verkar vara spritt till fler än 50 personer i landet. Tycker det är så förbannat sjukt. Oh ja det tycker jag verkligen. Vad har det med kärlek att göra? *förstår inte*
    INTE nåt som passar in på en frisk och sympatisk människa.
    Nu vill jag inte bli hatad för denna åsikt tack. Jag svarade bara på vad jag tycker. Jag är fet-emot.

• fruRT

Dusty Angel,
    jag är inte säker på att det måste handla om att vilja skada sin partner. Jag menar... om man vet att ens partner gillar att bli piskad, så handlar det ju snarare om att vilja göra det mera skönt - eller hur?

Sedan finns det en hel uppsjö med olika typer av piskor, en del av dem gör egentligen inte speciellt ont.

Det händer emellanåt att vi leker med olika saker i sängen, och det som ger mig mest är just att det ger variation. Ibland är det skönt med hårda tag (och piskan för all del!) men ibland är det "en vanlig snabbis" som är det bästa. Och ibland är det väldigt mjukt och ömt.

Njut på!
    /FruRT

•  Miss Cee

Vi hatar inte. Vi är fridsamma och snälla människor =)

VI biter bara dem vi älskar *skämtåsido*

• Dusty angel

Hmmm... Sa om man gillar bade bdsm med masker och hela kitet och vill ha wetsex ocksa vad betyder det? Finns det nagra stopp for "sadana" manniskor? (menar inget nedlatande igen )

•  Miss Cee

Alla har vi väl våra gränser.
    "Mitt hjärta är hemma":s gräns går vid s/m. MIn går vid wetsex. Där blir jag lika starkt emot som hon.

Så den frågan är jag inte rätt person att svara på. Men de är väl människor de med.

Så länge man inte skadar någon...*standardsvaret*

• ProudWoman

Dusty AngeL. bdsm för mig ÄR kärlek, skulle inte kunna ha det med någon jag litar på fullt ut, eftersom man utelämnar sig så totalt... och finns inget mysigare än att ligga och kramas efter en lång session eller en puss i nacken när man ligger bunden... och jag personligen har aldrig gillat "kyssas länge kolla varann i ögonen sex" det känns bara fånigt

Mitt hjärta är hemma : tack, jag är alltså både onormal och osund då.. som jag säger ovan , det ÄR kärlek eftersom man kan inte lämna ut sig så till någon man inte litar på... Undergivenhet är en gåva som ska förvaltas med kärlek,
    dominans är förmågan att göra det.

• Mitt hjärta är hemma

Jag vet inte ens vad wetsex är...
    Min gräns går nog en bra bit före s/m...

• Dusty angel

Mitt hjarta ar hemma, jag haller lite med dig iaf om var ar karleken nar man gor illa sin partner?

Om jag gar till mig sjalv, jag kanske skulle kunna stalla upp pa lack och smadaskar pa rumpan tex men det ar ju inte jag som vill det i sa fall utan jag "gar med pa det" sa varfor skulle min kille vilja gora sa mot mig da? (hypotetiskt situation)

• Mitt hjärta är hemma

ProudWoman: Jag skrev här med risk för att förolämpa folk, men samtidigt hoppas jag att alla här är kloka nog att inte ta åt sig av saker de inte håller med om.

Dessutom tror jag att vi alla har sidor som uppfattas mer eller mindre konstiga om någon annan skulle döma dem.

Svar på tråden Att vilja piska sin partner...