• Dusty angel

Att vilja piska sin partner...

Kanske en konstig fraga har pa bt men jag blev fundersam efter en artikel jag laste idag.

Manniskor som gillar bdsm, ar dom "normala" (menar inget nedlatande sa missforsta mig inte snalla ni) karleksfulla manniskor eller vad tycker ni? Har dom dominansproblem eller olosta problem fran barndomen? Varfor vill dom piska sin tjej, vad far dom ut av det sa att saga?

Killar som gar igang pa att piska sin tjej vid sex ar det nagon man borde vara vaksam pa? (Nu forutsatter jag att tjejen ar med pa det hela.) Eller ar det en helt normal sak att gora vid sex? Att binda nagon lite lost anses val ganska rumsrent och normalt idag tror jag (?) men hur ar det med att vilja piska nagon?

Hur skulle ni reagera om er kille ville piska er eller bita er lite hart och sadana saker? Skulle ni tycka att han var "normal" och spela med eller ta er ur forhallandet?

Jag menar inget illa med ordet "normal" men jag hittar inget battre att anvanda tyvarr, sa ni far ha overseende med det. Skulle garna bolla lite tankar med er andra om det har amnet.

• Svar på tråden Att vilja piska sin partner...
  • ProudWoman

jo, den tanken du har om honom funderade jag lite på också, hur kär han egentligen är i henne, för det brukar man ju faktiskt säga till varann

• Dusty angel

Fast det sager han, att han ar kar i henne alltsa. Att hon ar kvinnan i hans liv, den enda han vill ha egentligen osv, han sager att hon ar sa sexig och att han alskar henne.
    MEN ofta sa handlar det anda om att han vill vara hardhant med henne nar han saknar henne, inte det dar myspyset som jag namnde. DET far mig att undra anda. For hon skulle ju knappast stanna om han INTE sa att han alskade henne. Kanske sager han det bara for att fa henne att stanna?
    Eller kanske ar jag for cynisk?

Tror han ar nyborjare som du spanade om. Eller det ar vad han har sagt till henne iaf. Fast borjar man verkligen med sant har helt plotsligt i mogen alder? Ar det inget man alltid gillat/har gjort under hela sitt vuxna liv?

• ProudWoman

du är nog lite cynisk

man kan börja med det relativt sent i livet, det är inget man måste ha gjort hela sitt vuxna liv, och är man nybörjare så är det inte konstigt att haka upp sig teknik och detaljer, det lugnar ner sig senare...

• June20

Dusty angel:
    ska försöka förklara visa saker från mitt inlägg men först lite små saker:

1 ja man kan börja sent för att man inte riktigt erkänt/upptäckt visa saker om sig själv el man inte förstått VARFÖR man tycker om den den el den saken men när alla pusselbitar faller på plats då kan man "blomma ut" och det kan hända för många personer sent pga att dem vart gifta med en person som inte tycker om samma saker el man har vart rädd för att utforska dem första ledtrådarna.

Smärta som övergår till skada är inte BDSM etc det är sjuk sadistiskt personer som tappat greppet. Allt handlar om KOMMUNIKATION mellan 2 PERSONER inte bar att ena bestämer allt som man ska hitta på. Man måste prata med varandra vad man tycker om el inte tycker om även om du är den som är "slaven" så måste du säga ifrån på det du inte går med på och då avslutas leken direkt el om ni suttit o pratat i soffan om saker så ska han/hon förstått detta att du inte vill det el det.
    Detta med Bobbys familj är bara sjuka personer som tappat greppet om kärleksfulla lekar och fått mentala problem pga av något. Att någon dör är inte BDSM för fem öre.
    Sen finns det självklart risker när man leker visa saker som strypning men då måste man verkligen veta vad skjuton man håller på med!

Nu till mitt inlägg:

1) Om killen kalar dig för slyna fast du inte sagt att han får o du inte vill det -säg ifrån! Det ska inte accepteras oavsett ni leker el ej. Men ser BÅDA att det är en del av det hela så varsågod att anvd detta ord.

2)Man kan kalla varndra för vad man vill oavsett om det är KK el förhållande. Det rä upp till er som par att bestäma men visa som träffas för KK brukar ibland kräva detta det är en del av en Mistress/Masters makt att kunna kräva sådant direkt från början av en kontakt och i parförhållande så kan folk välja et med för mera EFFEKT inget annat.

3) Ja det är makten som är det "roliga" attraktiva i det hela...ialf när det kommer till mig. Men jag går alldrig över någons gräns el min egen jag har respekt för andras gränser. Skulle inte anvd ett redskap el göra en sak på någon om denne bestämt sa nej.

4)mera intimt blir det ju självklart om du är kär/älskar den andra eftersom man känner varandra bättre och lär ha diskuterat olika sexsaker med varan innan. Förhoppningsvis har man kännt varan ett bra tag innan man börjar leka runt med detta o inte första veckan man träffats. Dem jag känner som håller på med detta o träffar nån annan som tycke rom samma saker gör inte ens detta direkt så fort dem börjat träffats...kanske en mildare grad som lite smisk med handen o dra i håret men inget binda hela kroppen etc. Det rä precis som du inte kastar in dig med hull o hår med hela din personlighet i ett "vanilj" förhållande.

5) En phsykolog skulle klassa "tyngre" lekar som normalt el onormalt beroende på hur just DEN personen ser på dessa saker det har inget att göra med dennes yrke anser jag.

4)Om man tycker om BDSM etc så är det mera troligt at nu för tiden att den personen vill helst ha ett sådant förhållande med en annan än förhållande med en som verkligen avskyr detta. Det finns många män som är gifta och har flera barn- Svensson liv- som går bakom ryggen på sina familjer och utövar saker för att dem inte får det i hemmet. Tyvärr bla för att folk har just inte accepterat detta så bra spec inte tillbaks i tiden. Folk accepterar det fortf inte vilket vi fått uppleva nyligen med våra privata medlemsklubbar blir nedstängda o blir av med sprittillstånd för att visa politiker är "rädda själva el för folkets uppfattning".
    Själv skulle jag aldrig hålla på med en gift man oavsett hur många erbjudanden dem givit mig men där går även en annan gräns för mig, att ev ha sönder någons familj.
    Men det finns många som är singlar tycker om att hålla på med detta varken dem är frivilligt singel el ej(alltås dem har svårt att hitta nån dem passar ihop med).
    Det finns alla möjliga verioner av BDSM kontakter -gifta,pojkvän/flickvän,one night stand(i visa fall) och KK. Precis som det finns i "vanliga vanilj" situationer.

• June20

Med privata medlemsklubbar menar jag INTE knullklubbar för sådant går jag inte själv på (har inte den läggningen och vet inte ens om det finns sådana i Sverige om nu ingen har sådant på privata hemmafester isfl)utan menar klubbar dit folk kan gå och bära fetish kläder och diskutera fetisher/BDSM etc ihop med andra personer som tycker om samma sak.
    Samlings platser för folk med gemensamt intresse.

• Modestie

Det är säkert olika huruvida s&m och fetichism hör ihop eller ej. En del kan säkert gilla att ha våld i sängen utan lack och läder, högklackat och så, men min erfarenhet är att det ibland hänger ihop och då kan det för mig som helt är naken och har mjuks*x bli lite "för mkt", kan då tycka att allt runtomkring, att man ska ha högklackat när man piskar etc gör att s&m-grejen blir som en "fetich" i sig. Jag VET att fetich klassas som "sak" och att det inte är korrekt att säga att s&m är en fetich, men om vissa män inte vill ha det där vålsamma s*xet om man inte är klädd på ett speciellt sätt, ja, då innebär det ju att en fetich i form av sepeciell klädsel (eg. flera feticher= krävs för att s*xet ska bli av och då är ju fetichism involverat. Så tänker jag. Men självklart är det säkert varierande, men man kan ju se på p'rrsajter (är dock alldeles för oinvigd för att e.g kunna generalisera här) att där är modellerna ofta klädda på et speciellt sätt och detta förknippas sedan med s&m och bondage-sajter. Om det är så i verkligheten också är ju dock osäkert

• Modestie

Dusty angel: Att vara "kär" i någon....det kan nog innebära olika saker för olika personer....kan tänka mig att han älskar din kompis, men att en stor del av det kanske beror på att hon "ställer upp" på hans fantasier. En del kan ha svårt att skilja på sak och person. Men han älskar säkert det hon gör och som sagt kanske älskar henne för att hon gör det. Men frågan är väl om det håller för att bygga något långvarigare på!? Personligen kan jag tänka mig ett s&m förhållande (nu är jag ju sambo, men om jag inte varit det alltså) men jag skulle ha mjuks*x först. Känns som en grej man tar till i högsta förtrolighet, efter att man lärt känna varandra?!

• June20

Modestie:
    jo det är typiskt PXrrbranchen att alltid överdriva och när visa saker blir "vanligt" inom folket så måste de på öka med ännu mera saker. Sen finns sdet ju film/bilder som spec sig på just denna sortens smak men det finns inte lika mycket som vanliga filmer med "sekreteraaren/sjuksköterskan" som är en klassiker.

Håller också med om det med vänninans pojkvän, han verkar tycka om det hon gör/går med på inte själva henne...mera mekanisk av sig och vill nog inte "vara ensam" och ha "tillgång" till nångon att ha sex med överhuvud taget. Låter elakt men han låter lite kall faktiskt. Hon borde ta sig ett riktigt snack med honom om sexbiten och om han protesterar el inte ger ens försök på att lyssna på henne el testa saker HON vill så e han inget att ha.

• Maria

Jag tror att man bör vara väldigt försiktig om man håller på med den typen av aktiviteter och då måste man vara helt säker på att man har det hela under full kontroll. Jag vill INTE påstå att det är sjukligt i sig självt men det kan ibland drivas till en nivå där man måste klassa det som sjukligt. Dit skulle jag räkna allt som verkligen förorsakar skador på någon av de inblandade och alla fall där det hela inte är ömsesidigt,dvs. när den ene känner sig tvingad att ställa upp på något som han/hon helst inte vill göra. Det finns ju tyvärr hemska exempel på hur det kan gå helt galet, som t.ex. Bobby-fallet eller fallet med den tyske kannibalen som med sin partners medgivande styckade och åt upp honom. Det verkar som om för vissa så försvinner alla normala spärrar när de lever ut sin sexualitet.

Hur blir det om en person som är van att använda våld i samband med sex plötsligt förlorar sin partner ? Är en sådan person en riskperson för att ta till våldtäkt ? Vissa våldtäkter begås ju just av män med sadistisk läggning som njuter av att plåga sina offer. Givetvis påstår jag inte att alla män som sysslar med sådant här är potentiella våldtäktsmän men det verkar ju rimligt att tro att det finns en border-line grupp som kan gå vidare från att använda våld mot sin egen partner till att använda det mot andra.

• Spanarn

Jag har inte läst hela tråden så kanske kommer här en upprepning. Jag vet att det precis har kommit ut en bok i ämnet. Den heter "Pervers?" och tar upp alla sexuella avvikande beteenden. Boken verkar seriöst skriven av en journalist och en forskare.

Svar på tråden Att vilja piska sin partner...