vi planerar ganska effektivt just eftersom vi har två små barn ( 9 mån resp 3 år) och till hösten börjar jag skolan igen heltid, så tiden för att planera är nu, sen kommer jag inte ha samma tid längre.
min blivande skall var föräldraledig, men vi vill ju planera nu när vi båda är hemma och kan gra det tillsammans.
Vi kommer enbart att bli 18 vuxna och 4 barn. så vår nätta lilla skara gör att det blir lättare att hålla nere priserna.
sen har vi sattsar pengar på det vi verkligen tycker om. en del saker får kosta mer än ändra.
tex vår bröllopsnatt känns av olika skäl viktig, så den kommer kosta 3200
våra ringar går på 8000
men mina skor tex kostade mig bara 99kr, snubblade över ett par underbara ljusrosa remsandaler på rea.
min klänning går på ganska exakt 1000kr, en uppsydd brudklänning efter mina mått, men beställd från china ekt.
Brudbuketten är väldigt enkel, kommer gå på mellan 5-600
näbbklänningen til dottern vår kostade bara 289 kr, hittade en jättesöt i blått linne på ellos.
sen har vi själva upplägget, det ger oss många nerskärningar i pris.
mottagning med bubbel, egengjorda chokladdoppade frukter på tårtfat och sen en beställd bröllopstårta förhoppningsvis i vångingar kostar inte så mycket.
sen blir det en vanlig restaurang på kvällen men familjen, ingen dans, fest och spex. utan en stilla middag. och där emellan vill vi ju ha transport med stor båt till middagen eftersom vi gifter oss på en ö. har int hittat än, men har hopp om att det inte skall gå på för mycket eftersom vi har en ehl del kontakter där ute på ön och hoppas hitta någon som äger en båt stor nog att forsla 20 pers och som vill hyra ut den.
men har ju ett år att leta så det skall nog lösa sig.
sen har vi gjort mycket själva, så som vigselprogram och inbjudningar, det tar ner priset.
Smink och naglar kommer jag göra själv. Jag jobbade en del som modell när jag var lite yngre och har blivit proffsmakad så många gånger att jag skulle kunna göra det i sömnen. Nu använder jag i stort sett aldrig smink, vill därför ha liten enkel make up, så det tar ju ner kostnaderna också.
vi kommer inte ha någon lång fotosesion, utan vi väljer att ha fotografering undert vigseln och på kyrkbacken bara.
men att vara ute i god tid och leta prier gör massor på priset. man lär sig efter ett tag vad man vill ha, vad man vill priorietera och vart man skal leta.
vår bröllopsresa går troligen till ett 5 sjärnigt all inclucive i egypten. är sugna på att se pyramiderna. varit sugna på det i flera år. och vår bröllopsresa är troligen den enda resa vi kommer göra utan barn närmsta åren. så då känndes egypten rätt, eftersom det inte känns som en resa lämplig för barn.