Inlägg från: Afrodite_Aug-07 |Visa alla inlägg
  • Afrodite_Aug-07

4augusti 2007

hörni tjejer, känns ju nästan som jag för monolog här nu
    kom igen nu, visst måste väl ni ha massor att skriva om ni med *S*
    oki jag är kanske plågsamt tidigt ute, men har mina anledningar till det.
    Men ni får sympatiskriva lite med mig här så jag inte känner mig ensam

• Afrodite_Aug-07

Gudinnan

tackar, skönt, då känner jag mig inte så ensam :D

Det låter precis som om du och jag skall ha raka motsattsen till varandras bröllop. Tänk vad häftigt hur många olika viljor och känslor som rymms i ett sånt här forum.
    fy vad jobbigt att vara så långt borta från sin älskling, hoppas ni får det riktigt trevligt när han kommer över till dig nu.

Låter som om ni kommit riktigt långt med er planering. en större fest kräver ju sitt i arrangemang också, måste vara skönt att vara ute i go tid då. hellre för tidigt än för sent brukar jag resonera.
    Vi skall ju ha ett pytte litet bröllop jämfört med ert, men jag har o andra sidan två små barn och skola på heltid till hösten, så min tid för o planera och verkligen gräva ner mig i allt vad bröllop heter är nu under loven, så jag passar på att planera lite extra. såhär ligger vi till i vår planering nu.
    min ring- Väntar på min diamant.
    blivandes ring-utvald, skall beställas.
    Brudklänning-klar
    skor-klar
    underkläder-klart
    handväska-klart
    Brudgummens kläder + skor- leta
    hår-ingen aning
    naglar & smink-fixar själv
    Brudbuketten-hittat florist
    Näbbuketter-troligen binder själv
    örhängen-klart
    halsband-klart
    Näbbklänning-klart
    näbbens skor-ingen aning
    näbb 2 kläder + skor- valt ut, men inte inhandlat.
    Fotograf- vet vilken, ska boka
    Bröllopsnatten-bokad
    Vigseln-kyrka o präst bokad
    Vigselmusik-utvald
    Gästbok-klar
    Inbjudningar-klar, skall bara tryckas upp.
    Champagneglas-klart
    Lokal till mottagningen- bokad
    Servetter-klart
    champagne och alkoholfritt bubbel-utvalt
    tilltugg/snittar-utvalda
    Bröllopstårta-stooooort frågetecken
    Båttur-letar med ljus och lykta
    Middag på restaurang- kanske en libanesisk med fördrink, 20 rätters meze + efterätt. skall proväta den 29e.

så ni som orkade läsa igenom hela våran lista. grattis, ni vinner klart ett stort diplom efter den bragden
    även fast vi har ett väldigt litet bröllop med 16 vuxna gäster, + oss så verkar det finnas ett ton med saker att göra. hur man än vrider och vänder på det så blir listan att göra lååååång.
    hur ser era listor ut?

• Afrodite_Aug-07

Gudinnan

smart drag att handla där, det har man ju sett en hel del när man sökt runt på nätet. att just i usa verkar det gå att hitta bra priser. hoppas du gör några riktigt bra fynd.

• Afrodite_Aug-07

Gudinnan

Vi har köpt diamanten på www.ridderborg.se
    dom har 25 % rabatt, och för mig som är återvändande kund så fick jag 30% rabatt. så jag fick ett ruggigt bra pris på in sten.
    Jag har tidigare vid två tillfällen köpt rosa hjärtslipade safirer ( 0,20ct) där och varit jättenöjd, så nu vågade jag mig på att köpa en diamant.
    man har ju alltid 2 veckors ångerrätt när man handlar via nätet i sverige, och även på deras hemsida står det att man har två veckors öppet köp. så det känns tryggt och bra.
    jag kommer sedan troligen att köpa en likadan förlovningsring som jag har och sen gjuta in stenen i den ringen. eventuellt skall jag även sätta in några små stenar i ringen, men börjar med att fatta in den stora stenen. bygger ringen bit för bit.
    Har suttit och ritat i photoshop en hel del senaste veckorna, där kan man ju göra riktigt fotorealistiska bilder, känns jättekul att rita och designa sin helt egna ring, och det verkar väldigt förmånligt prismässigt sett.

• Afrodite_Aug-07

Desperate2bewife

bra att det rullar på frammåt. ser ut som om du kommit igång ordentligt, visst är det skönt när flera bitar faller på plats och man kan bocka av dom från sin att göra lista.

• Afrodite_Aug-07

Åh vad roligt att det trillar in lite fler personer. Jättekul, Välkommna till vår lilla grupp.

• Afrodite_Aug-07

annikajönsson

Tack, vad kul att höra. själv har jag ju alltid haft små bröst, och efter att ha ammat två barn knappt några bröst kvar, ibland kan jag tycka det är tråkigt, men börjar vänja mig och någon gång skall man väl ha fördel av små bröst.
    Hade inte ens tänkt på detta med att det kan vara svårare att hitta en klänning med lite större bröst. Finns för och nackdelar med allt. Man får försöka focusera på fördelarna. Hoppas du också hittar en klänning som ger dig samma wow känsla som jag får av min.
    Fast jag tror att den modellen jag har ändå är rätt tacksam för dom flesta byster. den är en vanlig v-ringad och har en insydd bh.

• Afrodite_Aug-07

Stefans fästmö

Vi har redan valt mat. Inte bokat än, men troligen så blir det Libanesiskt med 20 rätters Meze.

• Afrodite_Aug-07

Stefans fästmö

Vi gik dit och provåt. letade efter ett ställe först som känndes bra. sen var vi där en kväll som vanliga restauranggäster. Och skulle ge dom 5 stjärnor. alla rätterna vi åt var perfekta. så vilka 20 rätter det blir kvittar känns det som. bara kul att det är många olika rätter, då hittar man alltid något som man tycker om, då finns det allti något för alla liksom.
    så vi var så nöjda med dom så vi letade inte vidare efter fler alternativ.

• Afrodite_Aug-07

Även jag har konstaterat det faktumet. 1 år kvar, Jihoooo nedräkningen har börjat. Den 4e aug kommer för alltid i framtiden vara extra speciell för oss. det här är sista 4e aug som vi inte firar.
    Nästa år blir det bröllop och sen vart år därpå har vi årsdag. Gu vad härligt det känns.
    Mannen kom hem med en bukett med blodröda rosor idag. Han bara kännde för det sa han, inte någon anledning, bara kännde för det. Och det känns just så rätt. Precis så är det ju. Vi bara känner för det. Just därför är den här dagen så rätt. Vi bara känner för varandra.
    Hur går det med planerna för er andra?
    Vi tänkte nästa månad ta och beställa min vigselring, känns jättespännande. den känns som ett enormt steg mot verklighet då Masssssssor!!!!! av jobb har lagts främst av mig på att designa den. Har tänkt, funderat, ritat, köpt hem många diamanter och även andra stenar. Och tillslut även ritat en fotorealistisk bild i photoshop där den är bredvid min förlovningsring på mitt finger. KÄnns så häftigt att snart är det dags att beställa den. Just ringen tycker jag det sitter så mycket magi i. Den ringen skall jag ju varje dag i resten av mitt liv bära som en symbol för vår kärlek.

• Afrodite_Aug-07

Var i kyrkan idag, men prästen och alla gästerna. Vi döpte nämligen sonen idag. När vi gick där i kyrkan fram längt gången hand i hand med våra barn. Gu vilken underbar känsla. Tänkte att om ett år så går vi här igen, samma gäster, samma präst, samma hand i min. Men då för o viga oss. En underbar känsla.

• Afrodite_Aug-07

Stefans fästmö

vi är officiella. Alla visste (tror jag, kan ha varit någon som inte vet än). Men vi har berättat för närmsta familjen och spridit det lite vidare.
    En mysig liten kyrka är det. Hade det så trevligt i kyrkan idag. Hoppas vi lyckas med samma underbara stämning om ett år.

• Afrodite_Aug-07

Hej tjejer, vad händer?
    Här i tråden står det i allafall still.
    Jag mailade och har pratat med smeden nu, så håller på att beställa min vigselring. skall börja titta mera på min blivandes vigselring också. Och försöka komma på vad vi skall skriva i dom. Så svårt. vill ju att det skall stå samma i hans och min, och det kommer inte finnas så mycket plats då jag skall ha en del stenar i ringen.

• Afrodite_Aug-07

patriks brud

Vad roligt.
    Aukustiken hörde vi senast när vi för en liten tid sedan döpte vår son. Musiken (in o utmarch känner vi oss säkra på, bar hoppas kantorn kan dom).
    Visst är det kul att titta på ringar. Har du några bilder på dom du väljer mellan?

• Afrodite_Aug-07

patriks brud

Ahh snygga. tidigare innan jag ritade egen så tittade jag på just dom modellerna, fast inte hos två hjärtan. har sett båda live, dom är jättesnygga. Och det finns flera ringar som är identiska i utförandet men har andra storlekar på stenarna. men det kanske du redan vet. Och dom finns till lite bättre priser om du köper via nätet. Men som du säger, man skall inte låta priset avgöra för mycket när det gäller något man skall bära resten av livet.
    Men i allafall, här är några länkar till likadana ringar om du vill se flera.

samma model som eva fast 0,35 ct (denna finns även på smycka där den är ett par tusenlappar dyrare)
    www.hellkes.se/index.php&cat=17&prod=243

som Malin fst 0,25ct
    www.vigselbutiken.se/
    (4795 på guldgruvan)
    Var jättelänge inne på att köpa den ringen, den är såååååå snyg gi verkligeheten, särskilt i vitt guld såg den helt gudomlig ut när jag provade den med min förlovningsring.

som malin, 0,15ct
    www.vigselbutiken.se/

guldgruvan har för övrigt malinringen för 3595

• Afrodite_Aug-07

patriks brud

Håller som bäst på och mailar med smeden. Har redan köpt stenarna. så väntar på prisförslag för ringskena och fattningen nu.
    Fördelen med att en smed gör den är ju just att man får precis som man vill ha det. Har du funderat på att kolla hos en smed vad dom skulle ta för o göra din ring i den bredd du vill ha den?

Svar på tråden 4augusti 2007