Gudinnan
tackar, skönt, då känner jag mig inte så ensam :D
Det låter precis som om du och jag skall ha raka motsattsen till varandras bröllop. Tänk vad häftigt hur många olika viljor och känslor som rymms i ett sånt här forum.
fy vad jobbigt att vara så långt borta från sin älskling, hoppas ni får det riktigt trevligt när han kommer över till dig nu.
Låter som om ni kommit riktigt långt med er planering. en större fest kräver ju sitt i arrangemang också, måste vara skönt att vara ute i go tid då. hellre för tidigt än för sent brukar jag resonera.
Vi skall ju ha ett pytte litet bröllop jämfört med ert, men jag har o andra sidan två små barn och skola på heltid till hösten, så min tid för o planera och verkligen gräva ner mig i allt vad bröllop heter är nu under loven, så jag passar på att planera lite extra. såhär ligger vi till i vår planering nu.
min ring- Väntar på min diamant.
blivandes ring-utvald, skall beställas.
Brudklänning-klar
skor-klar
underkläder-klart
handväska-klart
Brudgummens kläder + skor- leta
hår-ingen aning
naglar & smink-fixar själv
Brudbuketten-hittat florist
Näbbuketter-troligen binder själv
örhängen-klart
halsband-klart
Näbbklänning-klart
näbbens skor-ingen aning
näbb 2 kläder + skor- valt ut, men inte inhandlat.
Fotograf- vet vilken, ska boka
Bröllopsnatten-bokad
Vigseln-kyrka o präst bokad
Vigselmusik-utvald
Gästbok-klar
Inbjudningar-klar, skall bara tryckas upp.
Champagneglas-klart
Lokal till mottagningen- bokad
Servetter-klart
champagne och alkoholfritt bubbel-utvalt
tilltugg/snittar-utvalda
Bröllopstårta-stooooort frågetecken
Båttur-letar med ljus och lykta
Middag på restaurang- kanske en libanesisk med fördrink, 20 rätters meze + efterätt. skall proväta den 29e.
så ni som orkade läsa igenom hela våran lista. grattis, ni vinner klart ett stort diplom efter den bragden
även fast vi har ett väldigt litet bröllop med 16 vuxna gäster, + oss så verkar det finnas ett ton med saker att göra. hur man än vrider och vänder på det så blir listan att göra lååååång.
hur ser era listor ut?