Inlägg från: feonix |Visa alla inlägg
  • feonix

19 augusti - ny tråd

Tja tjejer - en till 19/8 här. Vi ska gifta oss I Överums kyrka (mellan Västervik och åtvidaberg.

Ja, det är verkligen stort att gifta sig, mycket mer jobb och mer uppmärksammat än vad jag först trodde. Hos oss börjar de sista osa komma in och precis som ni andra är det vigselprogram, festprogram och bordsplaceringar som dominerar. Jag ska desssutom hämta klänningen på måndag. Det jobbigaste just nu är att alla frågar vad vi önskar oss, men har man varit tillsammans i över 9 år så har man allt man behöver och vi har inte möjlighet att åka någonstans udner hösten, så vi kan inte önska oss pengar till resa. Men det
    skulle vara kul att bli lite glatt överraskad.

Jag undrar också när det där shit ska komma och vi har glömt något, men det ordnar sig nog.

• feonix

Det vore ju en idé, men jag är lärare och även om vi har långa lov, så är det svårt att hitta någon tid att åka. Dessutom har vi mycket att ordna med hemma i huset, men man vet aldrig jag kanske drar med mig sambon i alla fall.

Hur går det annars med planeringen?

• feonix

Det är roligt det här med planeringen. Jag kan bli glad för småsaker. Vi var och köpte saker till bordsdekorationerna i helgen och bara jag tittar in på dem (ingömda på vindsgarderoderna) känns det ett glädjeskutt i magen.
    Jag har stora planer på att hänga klänningen hos svärmor, så att jag inte tjuvkikar på den för ofta.

nästa sak på listan är att köpa skjorta, väst och slips till mannen samt hans, eller heter det vår?, marskalk. Jag behöver även hitta en gästbok.

• feonix