Inlägg från: feonix |Visa alla inlägg
  • feonix

19 augusti - ny tråd

Tja tjejer - en till 19/8 här. Vi ska gifta oss I Överums kyrka (mellan Västervik och åtvidaberg.

Ja, det är verkligen stort att gifta sig, mycket mer jobb och mer uppmärksammat än vad jag först trodde. Hos oss börjar de sista osa komma in och precis som ni andra är det vigselprogram, festprogram och bordsplaceringar som dominerar. Jag ska desssutom hämta klänningen på måndag. Det jobbigaste just nu är att alla frågar vad vi önskar oss, men har man varit tillsammans i över 9 år så har man allt man behöver och vi har inte möjlighet att åka någonstans udner hösten, så vi kan inte önska oss pengar till resa. Men det
    skulle vara kul att bli lite glatt överraskad.

Jag undrar också när det där shit ska komma och vi har glömt något, men det ordnar sig nog.

• feonix

Det vore ju en idé, men jag är lärare och även om vi har långa lov, så är det svårt att hitta någon tid att åka. Dessutom har vi mycket att ordna med hemma i huset, men man vet aldrig jag kanske drar med mig sambon i alla fall.

Hur går det annars med planeringen?

• feonix

Det är roligt det här med planeringen. Jag kan bli glad för småsaker. Vi var och köpte saker till bordsdekorationerna i helgen och bara jag tittar in på dem (ingömda på vindsgarderoderna) känns det ett glädjeskutt i magen.
    Jag har stora planer på att hänga klänningen hos svärmor, så att jag inte tjuvkikar på den för ofta.

nästa sak på listan är att köpa skjorta, väst och slips till mannen samt hans, eller heter det vår?, marskalk. Jag behöver även hitta en gästbok.

• feonix

vi ska träffa vår präst och kantor på onsdag och gå igenom allt. Vi har en jättebra präst, men jag är förvånad att hon inte ville komma hem och prata etc. Men det blir nog bra. Vi vet ännu inte vilka/vilken psalm vi ska ha eller marschmusik. Jag tycker att det är jättesvårt, men kantorn skulle vara förberedd med lite förslag. Jag frågade prästen på telefon om det var något särskilt som vi skulle tänka på. Svaret blev ta det lugnt och försök att hålla sams. Hålla sams gör vi med bubblorna börjar växa i magen.

Börjar de även hos Er?

• feonix

Bubblorna har minskat nu. Har precis varit på slutprovningen av klänningen. Den var jättefin. Det har varit svårt att föreställa sig slutprodukten, men den blev precis som jag ville. Jag ville knappt ta av mig den!!!

• feonix

jag håller som bäst också på med festprogrammet. Vi ska ha med meny, roliga festförordningar, lite historia om vårt samhälle (för alla inkokta stadsbor), någon rad om varje gäst. vi ska försöka vara lite fyndiga, men vi får väl se hur det går. Några allsånger. en roliga historia om skillnaden mellan kvinnor och män när de byter olja. Särskild rolig då min man är bilmekaniker. vi funderar även på lite citat och dylikt, men vi får se hur många sidor det blir. Min pappa är duktig på att göra program, så han kommer och hjälper oss.

Jag har inte tänkt på det där med möhippa förren idag då min tärna pratade om det. Hon lovade ifall att de inte skulle klä ut mig, utan mer åt vindrikarhållet och sedan lät hon mystisk. Vi får väl se...

• feonix

BlueTopaz

Gällande vikta a4 så håller jag precis på och gör vårt festprogram i det formatet. Jag använder publisher. Det är ett jättebra program och nu när jag jobbat lite mer i det (och fått hjälp av min söta pappa) går det ännu bättre. Vi gör även vigselprogrammet i publisher och har valt att ha det i vikta a5. Det blir alltså väldig små och söta häften (som får plats i bakfickan har sambon påpekat.)

• feonix

Nasse7. Det finns en butik i norrköping på lindens övre plan som heter bodyline. De säljer endast underkläder. Inte billiga, men de verkar ha allt. Jag själv har provat billigare varianter på lindex, men märkte att det som dras in även puttar ut någon annanstans. Till slut blev det en enkel halterneck BH på rean för 100-lappen. Förstärkt med lite egengjord vaddering för att få en snygg urringning.

• feonix

Jag håller också som bäst på med placeringskorten. Mina följer inbjudan där vi har en inlaga som sitter fast i en ram med snygga hörn som vi stansar ut. Oj vad svårt att förklara. Jag har i alla fall kvar att skriva namnet med finaste stilen och kaligrafipenna, limma ihop alla och sätta fast den lilla fjäril som ska sitta uppe i hörnet. (fjärilar går genom hela bröllopet.)

Men ny ska jag ut i det fina vädret och cykla av mig. Jag har suttit inne hela dagen och sytt 35 löpare till dukningen. tur att jag fått låna mammas overlock, annars hade jag fått nåla hela veckan.

• feonix

Det är aldrig kul att bli ovän med sina föräldrar, men samtidigt tror jag att det ibland är bra att "rensa luften". Det ordnar sig nog innan bröllopet.

Vad bra att det andra är ordnat. Vi skickar mina farföräldrar som ändå ska ner till Tyskland för att inhandla starkare varor. De kommer med allt nästa vecka och har då även med sig spettekakan till efterrätten, mums...

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd