Inlägg från: feonix |Visa alla inlägg
  • feonix

19 augusti - ny tråd

Han kryper nog till korset imorgon. De är envisa, men de brukar ge sig.

Vad tråkigt att det händer just nu. Jag i alla fall bröjar känna mig lagom nervös utan liknade händelser. (är då mera nervös inför själva bröllopet när mina svärföräldrar med respektive ska fösas samman för första gången sedan skilsmässsan för fyra år sedan och den har inte varit trevlig. Men jag antar att de är vuxna människor och vet hur man ska uppföra sig.)

• feonix

Min mamma är lite sådär också. Allt ska alltid vara det billigaste, så jag berättar inte längre vad saker kostar. Sedan har deras ekonomi blivit bättre på äldre dagar och då unnar hon sig också saker.

Men med bröllopet har vi varit klara med att det är vårt bröllop. Vi betalar allt och då har ingen annan någon rätt att lägga sig i. Och det har faktiskt fungerat.

Men .... hur går det annars. Jag böjar bli nervös och räknar dagligen på vad för saker jag har glömt att fixa med.

• feonix

Becciz: Vad skönt att det fixade sig med din pappa, som sagt de brukar krypa till korset.

Det är som sagt bara en månad kvar idag. jag har börjat med mina listor (och gömmer dem för sambon) vilka som ska göra vad, vilka saker vi inte får glömma till dukningen o.s.v. Idag satt jag och gjorde klart placeringskorten och har ställt dem fint i en låda som står ute på vindsgarderoben med alla andra bröllopssaker. Det börjar bli fullt.

Igår hittade jag även en frisyr som jag gillande. Jag hoppas att den går att genomföra på mitt hår. men det är två veckor kvar till jag ska träffa frisören, så jag hinner kanske ändra mig.

• feonix

Det har börjat tisslat lite hos mig också, vi får väl se. Den enda helgen som inte är upptagen av födelsedagar innan bröllopet är den 5. Så jag antar att det blir då, men vi får väl se.

• feonix

Det är ju lite kvar att göra, som sagt. Sedan är det ju semetsertider. Jag försökte ringa och boka tårta förförra veckan, men de har semensterstängt tills på måndag. Min kantor har semester, även hon till måndag, och vi har forfarande inte bestämmt ingångsmarsch. Men som sambon säger det ordnar sig.

• feonix

Ja... nu var det mindre än tre veckor kvar. Vi hade vår tärna och marskalk med respektive på middag igår. De ska även vara toastmaster och toastmadame under middagen. Vi gick igenom allt och det börjar känna som man har allt under kontroll. I morgon ska jag beställa tårta, men vi ska ha "vanliga" tårtor då vi anser att det är ett stort överpris på bröllopstårtor.

Jag har bröjat med dessa listor som driver min sambo till vansinne. Hittills är det 22 småsaker, men det hinner nog blir fler.

På onsdag ska jag hämta min klänning och senare på kvällen till frisören för konsultation. Jag vet fortfarande inte riktigt hur jag ska/vill ha håret. Vilken frisyr ska ni ha?

• feonix

Jag låg och också och funderade i natt, undrar om det smittar från BT. Men jag tror jag har bestämmt mig för utsläppt hår. Det värsta är att jag svettas rätt mycket och det blir extra varmt med håret utsläppt men det känns bäst så. Min syster är aupair i USA (kommer hem lagom till bröllopet) och hon har köpt ett jättesött fint diamdem som jag gärna vill använda.

Gällande ris, så räknar vi med att gästerna tar med sig det själva.

Jag har även beställt tårta idag. Jag har gått och dragit på det, men nu är det gjort. Vi ska inte ha våningstårta, utan "vanliga" fromagetårtor som blir dekorerade i vårt fjärilstema. En sak att pricka av på listan.

• feonix

Är det bara 19 dagar kvar!!! Suck... Det känns mycket kortare än 3 veckor.

the runaway bride: Vi ska också ha moussetårta. Jag tror aldrig at jag har ätit någon, men konditorn sa att det var jättegott. Blåbär och hallonfyllning.

• feonix

Om man inte hinner göra rispåsar kanske man kan ställa en fin skål eler korg vid utgången.

• feonix

Jag hade inte tänkt att stå för ris, men nu vet jag inte. vi ska ha en korg till vigselbladen (samt min syster som ska dela ut dem). Men vi kanske borde diskutera risfrågan. (tänkte börja med korvstroganoff och ris till middag, så det kanske passar ikväll)

Jag har hört mycket gott om moussetårtor och jag är ett kontrollfreak, så det ska bli kul att bli överraskad av innehållet.

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd