Cicci L. Jag har precis blivit klar med mitt festprogram. Jag är nöjd. Men jag vet inte hur man lägger ut det.
Vi har gjort stående a4 i publisher, som är ett underbart program. på framsidan står vara namn, datum och festlokalens namn. Vi ska även stämpla dit en guldfjäril (som följer temat).
På första sidan har vi menyn.
Andra sidan roliga festförordningar. (Om ni vill kan jag lägga ut dem eller titta under tråden där material till festprogrammet ligger.)
Sedan följer två sidor med gästpresentation. Vi har skrivit kort om ala, oftast bara två ord t.ex. Tjejtjusande golfare (om min söta 9-åriga kusin). Rosdoftande poolare (om min svärmor som älskar roser och jobbar i en vårdpool. Vi har försökt att vara fyndiga, men det går inte på alla. Vi har även med släktrelationerna. sambo med 14, farfar till 12 o.s.v.
På mittuppslaget finns bordsplaceringen, som vi gjort med verktyget här på BT.
Sedan kommer sångerna. Vi har en presentationsvisa som bygger på bilar (min sambo är bilmekaniker). En variant av ja må de leva fast med bröllopstext, ballongvisa (kul att smälla ballonger) samt meteroligiska betraktelser (Jag kan även lägga ut dem, men tror att de finns här på BT under sångmaterail.)
På slutet har vi ett avsnitt där historieläraren berättar om vårt samhälle och kyrkan (jag är historielärare). Samt några söta barncitat.
Vi avslutar med skillnanden mellan hur män och kvinnor byter olja. Jag vet att det är mycket snack om könroller, men den är jättekul.
Som bilder har jag lagt in söta björnar, som jag har hittat på internet och koprierat ner til datorn. Jag tror även att det finns länkar till dessa sidor på festprogramsidan.
Stilen på skriften är edwardian och matchar den vi hade i våra inbjudningar, men den är för sirlig för den lilla texten då vi har använt eras medium.
Oj... vad långt det blev. Som inspiration har jag använt andras festprogram som det länkas till här på BT.