Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

19 augusti - ny tråd

The Runaway Bride;
    Vi ska ha Shall I compare thee to a summer?s day Sonnet 18, av William Shakespeare, ganska ovanlig med tror jag, sen ska vi ha Klinga mina Klockor med Björn/Benny Andersson. Vi har en ca 10 mannakör som ska sjunga, så jag hoppas att det blir maffigt. Har sedan hyrt in en trumpetare från Marinens musikkår, som ska spela solo tillsammans med kantorn på piano. Då har vi valt en 80-tals dänga, the power of love, med Frankie goes to Hollywood. En kompis ska läsa texten som en dikt eller vad man ska säga innan, sen kommer instrumentalt solo efter. Det är detta jag är toknervös för, för de vet inte vilken låten är knappt och ska då öva samma dag! Även att man kan spela efter noter så kanske det är bra om man har lite känsla i kroppen för hur den faktiskt låter!

• Bröllopstokiig

Jag har försökt lyssna på den på nätet, men inte lyckats, finns det något ställe man kan lyssna på Shall I compare thee.... någonstans? Jag har bara ett svagt minne av hur den går...

• Bröllopstokiig

nasse7, jag fixade inte det tyvärr vet inte varför jag inte kan, jag får fram albumet...

• Bröllopstokiig

Nervös är jag inte riktigt ännu, men däremot stressad av allt som inte är klart men det kryper sakteliga på mig... Jag har inte rökt så här mycket som jag gör nu sedan jag var 22 år... och det är för att jag är superstressad av allt som inte är klart och stressad över att det inte kommer att komma klaffa med diverse!... till råga på allt är min m2b cool, vilket gör mig mer stressad. *gapskatt* hör själv hur jag låter nu... sorry

• Bröllopstokiig

Jag tror vi alla har varit relativt lugna fram till nu! Och våra m2b's är likadans känns det som, det är kanske tur att det är någon i lilla familjen som bevarar lugnet, även att det är stressande att de är just så lugna
    Huuu sitter och fryser på kontoret idag, det är ju skit kallt. Har nu nästa slutfört vigselprogrammet och väntar på att solisterna ska ringa och säga att det är ok låtval. Har börjat med festprogrammet och ringde en kompis igår som ska hjälpa mig att hitta på lite om personerna i sällskapet, så vi kan skriva in det sedan i festprogrammet. Man får ju själv hjärnsläpp, så det är tur att man har en kompis som känner de flesta på min sida och som är bra och underfundig när det gäller detta. Så idag tror jag att jag endast tar ett steg fram (och inte 2 steg bak på det).

• Bröllopstokiig

Brud198: Vi har både kallt inne och ute i Stockholm idag, huuuu. Men det kanske kan vara bra med lite svalare väder efter all sol, även om jag älskar värmen och solen. Den kommer väl tillbaka. Den 19/8 ska det ju iallafall vara strålande sol från en klarblå himmel!!!! Det har jag beställt!!

• Bröllopstokiig

Vi bjöd 140 personer, men det kommer bara 90 stycken Men vi har bjudit ¨många internationella gäster så det är ju förståeligt att de inte kommer från andra sidan jordklotet bara för en helg... Sen är det många som inte får tag på barnvakt, så det är tillsammans med vårat val av kläder kanske med en bidragande faktor. men man får vara glad för de som faktiskt kommer!

• Bröllopstokiig

Nasse7!
    Grattis till en gullegull pappa! vad kul att han har fixat en transport hela dagen. Själv åker vi taxi till kyrkan, jag och mina tärnor och sen egen bil (iofs lite rolig bil) till fotografering och fest.

• Bröllopstokiig

becciz: vi har valt att ha långklänning och smoking på vårat bröllop, vi ville ha det lite pampigare, men ändå inte Frack. De flesta av våra vänner och bekannta har nämligen kostym på sig dagligen på jobbet, så vi tänkte att de kan ju vara roligare att få "klä" upp sig lite mera på vårat bröllop.
    Ja, 140 personer är många, då har vi ändå valt bort en del. Men vi har båda pluggat och bott utomlands i många år under tiden vi var 20-30, så då lär man ju känna fantastiskt mycket nytt folk. Sen är det ju en del kusiner och så med...
    Så det är verkligen lite att pilla med, och det blir verkligen inte gratis när man har ganska många som vi har ändå... men det gör ingenting. Så det kanske inte är så undra på att man är lite stressad med allt. Vi ska dessutom ha bröllop i dagarna 3 eftersom de är många som reser till oss. Vi ska gifta oss i Karlskrona och vi bor i Stockholm, så det är ju inte att pipa förbi vissa blomsterbutiker eller festlokal eller annat och kolla läget, jag måste kolla det mesta via telefon eller internet, annars får jag kör 50 mil Så nu är jag för tillfället och pillar lite i dag 3, vi ska ha brunsch för alla dagen efter och jag funderar på hur jag enklast och smidigast ska ordna detta? Utan att jobba ihjäl mig, vilken mat jag ska ha osv. Men det blir nog kallskuret, typ pastasallad, vin/ramlösa. Sen kaffe och bulle efter det. Eller ngn med förslag?

Välkommen i tråden robbansjenny! ja som sagt jag har massor kvar att göra, och jag kommer på mer o mer hela tiden, så den där listan jag skrev för ett par veckor sedan är jag klar med, men nu har jag en ny lika lång

• Bröllopstokiig

eccisen;
    Vi börjar inte våran brunsch förrän 14:00, då jag först o främst ville ligga med min nyblivne make i hotellsängen lite länge, och sedan hoppades jag att de som ska tillbaka lång resväg, kanske ville komma iväg = mindre folk, hemska mig
    Låter supergott med hamburgare! Jag tror dock att det inte är så lätt eftersom vi ska vara i mitt föräldrarhem och inte på restaurangen där festen är. Men jag funderade på potatis sallad och typ kassler och sallad, och kanske en pasta sallad med kyckling, så det blir lite "fettigt", sen baugetter med ost. Vad tror ni? Jag tror/hoppas att det bara är max 50 pers som kommer dagen efter.

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd