• JohannaLa

Man måste inte ha ett dyrt bröllop!!!

Ville bara påpeka det :)
    För det verkar som att "folk" tror det. Många verkar tro att man blir lyckligare om bröllopet är stort och kostar mycket.

Jag ska gifta mig den 8/7 2006. Vi bestämde slutgiltigt datum förra veckan. Sammanlagt kommer allting (inkl kläder och vigselring) kosta max 4000.
    Vi ska först viga oss borgerligt den 1:e. Sen kör vi det för oss "riktiga" bröllopet den 8:e, eftersom vi vill att vår vän och pastor ska välsigna oss, och han har inte vigselrätt. Max 16 personer kommer vi vara.

Jag tror inte ett dugg på att vi kommer att bli mindre lyckliga bara för att vi inte väljer att lägga våra pengar på ett stort bröllop!! Det är inte så att vi inte har pengar att lägga, utan vi vill helt enkelt inte lägga massor av pengar på -en- enda dag utan istället spara inför framtiden.

Alltså:
    Du -behöver- inte ha ett stort och dyrt bröllop!! Det är inte det som gör lyckan!

• Svar på tråden Man måste inte ha ett dyrt bröllop!!!
  • red rose

o just det,, jag tror på feta stor bröllop!! slössa massa pengar! det gjorde min make , o gud va det va värt det!

• JohannaLa

Erh....om personerna som försöker få för sig att jag menat något illa med mitt ts-inlägg, skulle ta sig tid att läsa igenom diskussionen istället för att slänga ur sig saker utan att veta, så hade det nog gått bättre här!!

Vi HADE kunnat ha ett JÄTTESTORT bröllop om vi hade velat, men vi valde ett enkelt för att lägga pengarna på annat! Framtiden, t.ex...
    För övrigt hade vi en underbar dag

• nenne78

skulle också vilja ha ett gratis bröllop men det finns så många jag vill dela den dagen med och varmkorv funkar inte för mig!
    Dessutom tycker jag att det är skönt att slippa pracka på svärmor-mamma och andra att de ska göra 110 canapéer, fläskfilé och trampa vin och dessutom städa efteråt. Jag har varit på många bröllop som varit så och det har varit fantastiskt mysigt i alla fall, men jag tycker det är skönt att betala för att få det proffsigt gjort. Vi kommer dit - äter gott och partar - åker därifrån och behöver inte skrapa ner klackarna från taket, det fixar restaurangen.
    Det finns nog med annat att tänka på innan, t e x livet som fortsätter att tuffa på.
    Men alla gör som de vill - vi lägger inte ner pengar på detta för att vi vill glänsa. Ingen ska bry sig ett skit om hur mycket det kostar! Det är min huvudvärk. Men visst hade man kunnat göra mycket annat roligt för dem...

• nenne78

alltså det behöver inte bli varmkorv för att man kör budget, men ni fattar kanske det...

• diana23

alla har väll som dom vill el har råd?jag menar att du skrev dett inlägg är nog för att du klanske ändå vill ha som andre..lite dyrare el nåt..tror inte folk har dyrare för att d ska vara så..nä det blir så dyrt beroende på hur mpånga gäster plus att allt inom bröllop kostar skjortan..kläder,klänning,blommor,maten.,lokalen,dikkan,fotograf.

Vårt går på ca 70.000kr.o d är då inte nåt hel pampigt bröllop..d som kostar är vår lokal o mat..min klänning kostade bara 4000kr från ebay..jätte vacker...mannens kläder har vi hyrt.sen fotografen ksoatr 4000kr o bilen vi ska åka o sv..pengarna springer iväg..

• Hemligt ( fast inte längre)

Ja tänk... alltid är det någon eller några som bara måste häva ur sig sina (ursäkta) korkade åsikter. Om man nu inte håller med ts så kan man väl uttrycka sig normalt och inte nedlåtande.
    Händer allt för ofta på detta forum! Sen kan man ju undra, måste man skriva allt man tänker?

• utvandraren

Dusty Angel- Jag fick inte intrycket av att TS är avundsjuk. Men det jag inte förstår är att alla orkar engagera sig så mkt runnt detta!
    Alla kan ju inte ha stora, flaschiga bröllop. Och jag tycker det är rent ididotiskt att ta vatten över huvudet pengamässigt för en fest....

Kan man och vill, var så god. Men annars tycker jag det är smart att anpassa efter plånboken! Alla prioriterar olika, så är det!

• Duchess

Jag var gäst på ett fantastiskt trevligt bröllop i söndags! Brudparet gifte sig i anslutning till den ordinarie högmässan. Därefter var alla som ville välkomna på brudskål utanför kyrkan, samt sallad och bröllopstårta i en fin uteservering som ordnats 200 meter därifrån.

Visst kostade det säkert några kronor, men jag tror att budgeten låg på femsiffrigt belopp. Däremot var det sannerligen inte någon brist på glädje och kärlek :)

• Hemligt ( fast inte längre)

utvandraren
    Precis!

Kan även tillägga att alla faktiskt INTE vill ha ett stort flashigt bröllop. Allt handlar inte om pengar! Synd att så många tror det...

• utvandraren

Jag kan få lite prestationsångest inför vårat bröllop, hade varit skönt att smita iväg...

Svar på tråden Man måste inte ha ett dyrt bröllop!!!