Inlägg från: Gerda |Visa alla inlägg
  • Gerda

Vår dag 070707... #3

førhoppningsis

Ja :) Vi ska ha allt klart innan barnet kommer hade vi tänkt. Så vi kan ägna oss fullt åt bebis, hoppas också att iaf trycksaker ska vara bestämda till november...!

Førstår att det var häligt med yasurgi! Har bokat en klassiskansiktsbehandling på 90min till sambon nu, till hans fødelsedag eftersom vi är i Sv. Tänkte att det blir den, en korg med espressokaffe och mørkchoklad från kaffebutiken vi älskar och sedan lunch på vårt favvställe - før resten av den dagen blir mkt stress och "måsten".

• Gerda

The

Då får du turen att vara gravid! :) Det är otroligt mkt mer än jag nånsin tänkt mig - fast jag har aldrig drömt riktigt om moderskap så som jag gör nu. Fast det är lite skrämmande - tanken på att föda... :)

Handledsblomma tycker jag är fint! Kan jag själv tänka mig - men A tycker klassisk bukett så vi får se.

• Gerda

Du är verkligen tidigt uppe!

Ja, det är i nte billigt med barn! Pengarna rinner iväg men å andra sidan är det førsta barnet, kanske det enda - så självklart kommer dennes behov långt føre brøllopets.

Men jag tror ändå att vi klarar det - tack vare mkt generösa föräldrar - fast de absolut inte behövt. Vi skulle klara oss ändå så vi är lyckligt lottade här.

• Gerda

førhoppningsis

ja, tycker också att handledsblommor ær praktiska på det sättet :)

Tror att han kommer gilla presenten, han älskar iaf alla mina dyra krämer, scrubb, peeling och masker hemma... som att leva med en princessa på den fronten! :D

Vi kommer också att stå vända mot varandra under vigseln, vill ju se varandra och inte førrättaren som vi inte har ngn relaion till ;)

• Gerda

förhoppningsis

Hehe, han har sina egna serier fr biotherm o body shop... men ändå kommer han ibland och doftar jordgubbar eller annat mer kvinnligt... *varning* :D

• Gerda

*asg*

Min låter inte bli Body buttrarna... *suck* det är bara att ge upp... Å så tycker också hans kollegor det är jätte kul att han har en tub Crabtree & Evelyn Gardener's handcream på jobbet haha...

• Gerda

haha.... fast han kanske inte fattar att dina krämer säkert är ännu dyrare! haha...

• Gerda

förhoppningsis

Sååååå avis nu! Fick bara en kvarts liter förra veckan å bara för att jag gick förbi en butik som sålde häägendaz.... guuud så gott! NJUT!

The
    Ja, det finns mkt tid kvar än för barn för er! Men jag förstår att suget kan finnas där likaväl!

• Gerda

förhoppningsis

:) Ja, en halvliter får jag nöja mig med åt gången... vill ju trots allt komma ner i en klänning nästa år... :D

Men ikväll är det snask som gäller... har jobbat otroligt hårt denna vecka så väl i affären blev jag förvirrad och köpte mövenpickglass, chips, cola, kakor... och sen irrade jag iväg till en chokladbutik och fick med mig praliner som passar bra till latten senare... *gravid eller vad* :D

• Gerda

förhoppningsis

God Lördag!

Det bvlev inget snaskande igår :( Åt hemlagad pizza till middag och blev såååå proppad att jag inte ens kunde halvsitta... så det blev sängläge heeeela kvällen med bröllops- och pysseltidningar... å A fick serva ibland med dricka o choklad... men bara lite i taget... var proppis hela tiden o var som en beached whale! Nåja... desto mer att snaska på ikväll...!

• Gerda

Åh så kul med bröllop! Fusk! :D

Vi ska på stan och bara strosa, sen till Aker Brygga och äta lunch på TGI Fridays...(min önskan)... Vill till en speciell leksaksaffär och kolla in en skattekista till gudsonen - se om det finns många kvar eller inte - han blev helt till sig när han var å hälsade på sist. Men den kostade lite för mkt för hans lilla semesterkassa. 350kr är mkt pengar för en liten 6 åring!

• Gerda

ojojoj... vad ni skriver! ska läsa lite nu under lunchen :D

• Gerda

l i s a

Jag hade valt tiden 12.15-13.15

Så har ni gott om tid att andas ut efteråt och i lugn o ro ta er till vigseln. Man vet ju aldrig... tänk om allt är försenat på förmiddagen? eller att fotograferingen drar ut på tiden?

• Gerda

Hallå tjejer!

Massor på jobbet såklart nu när jag ska lämna över till näste man. Var i helgen i Örebro och igår träffade vi kocken som äger festlokalen och som arrangerar brøllopet!

Han motsvarade ALLA våra (mina ;)) förväntningar på god service, proffsighet, erfarenhet etc etc... Det kommer att bli super!

Nu blev vi rikigt sålda på en lyxig grillbuffe - där gästerna serveras direkt från grillen.

Då ser upplägget lite ut så här - cirkus-cirkus! :

16:00 Mini-vigselceromoni med närmaste familjen - borgligt, snabbt och en stund med familjen.
    16:30/16:45 Gästerna anländer - brudskål och tapasbord (motsvarar lite førrättsordningen)
    18:00-20:30/21:00 Middag - Grillbuffen och efterrätt --- Jag är sugen på tiramisu som kocken är känd för ;D
    21:30 Bröllopstårta
    Därefter dans etc.

Vi räknar med vackert väder så kommer vi att ha middagen på den stora vackra altanen, kocken grillar i ena änden. Blir det dåligt väder så sitter vi inomhus som också är fint, men det var verkligen vackert på altanen igår trots øsregn och blåst så var det vindstilla och otroligt mysigt med infravärmen. Det är utsikt øver ån och den jätte fina trädgården så jag bara längtar nu!

Nu kan jag också sitta med detaljplanering av dukning och bordsplacering när jag vet att de har runda bord som vi helst ville ha... SÅ KUL! Nu kan allt i skallen börja planeras på allvar... när jag nu orkar efter jobbet vill säga... ;)

• Gerda

Vi är båda 79:or och har varit bästa kompisar sedan mellanstadiet :D Blev ihop 1999 och bor numera i Oslo. Vi väntar vårt första barn i slutet av november! Har två kattbarn på 4 år, han är systemutvecklare och jag är informatör/PR men arbetar inte med det just nu.

Gifter oss i Örebro... förhoppningvis får vi mer gjort SNART (som verkar vara vårt ledord i bröllopsplaneringen.) Vi gifter oss på Adlers där festen även kommer att hållas.

• Gerda

Jag är inne o läser ibland! :D Men bröllopsplanerna står ganska stilla efter att vi träffat festarrangøren och fått mkt planerat kring vigseln, festen, middagen där. Helt slut efter jobber oftast eftersom jag lär upp/ansvarar før en helt inkompetent person som jag får städa efter och mamma hela tiden. Så brøllopsork finns inte alls... Men SNART ska jag ta mammaledighet hoppas jag... då ska ni nog få en rejäl dos Gerda :D!

• Gerda

Dukning

Jag blev himla glad när runda bord fanns till hands! Å så kan vi även välja att sätta ihop bord till fyrkanter... Men runda var min första önskan och skojigt nog föredrar festarrangören runda bord också! :)

Dukning blir vita linnedukar, blomsteruppsättning i mitten och värmeljus. Hade tänkt blockljus men det är inte lika aktuellt när vi valde detta somriga, varma datum (hoppas, hoppas). Blockljusarrangemang lägger vi på andra ställen istället.

Svar på tråden Vår dag 070707... #3