Inlägg från: Gerda |Visa alla inlägg
  • Gerda

Vår dag 070707... #3

:D :D :D

Du är iaf en 070707 brud Ja, vi skulle också skicka ut vid jul, samtidigt med julkorten... men kom på att det kanske blir før mkt att annonsera ny bebis, julkort och så save the date på næstan samma gång... Så vi ska førsøka ordna StD till høsten.

• Gerda

førhoppningsis

Det är Lightfish som gifter 14/7

Save the Date är som en "førinbjudan" bara så att gästerna kan markera brøllopsdatumet! Perfekt før långväga gäster och datum mitt i semestern. Vi har bara tänkt skicka till USA-gästerna och sprida ordet i Sverige Men blir de fina så kanske jag vill skicka ut till alla... onødigt men skoj.

Vi skriver væl nåt liknande:

You're booked!
    xxxx & xxxx
    are getting maried

Save the date
    July 7th 2007

(Bara skrivit texten nu, ën annan formulering ska ju skrivas senare...)

• Gerda

førhoppningsis

Har inte hunnit med mkt mer själv :) Bara festarrangøren - men den biten løser många delar också eftersom vi viger oss borgligt i deras trædgård och vi køper ett arrangemang sas där allt ingår fr dukning till städning.

Jag måste dock ta tag i vigselførrättare eftersom jag har ett särskilt ønskemål, inte ett måste, men vill gärna ha den som vigt mina føräldrar och våra närmaste kompisar.

Fotograf kan vi inte boka førrän vi träffar nr1 på listan i augusti.

• Gerda

Vi gifter oss i Örebro. Ni då?

Fotografen vi allra helst vill ha. Har prio. dem 1, 2 och 3 ;)

• Gerda

Jag har ett ungefærløigt planeringsschema som jag kolalr då och då. De ger en øverblick øver vad som behøver gøras och nær, å æven så att man inte glømmer ngt.

Ganska skønt att kolla på då och då... o se att vissa saker faktiskt ær gjorda fast det kænns som om en massa annat finns kvar.

• Gerda

Det är bara en grovplanering så slipper jag gå in på BT's varje gång... som jag dessutom inte använder annat än när jag är sysslolös och fyller i för skojs skull.

Den jag har hemma påminner mig bättre då den finns direkt på burken;)

• Gerda

Nääädå, det har vi också gjort... med många lösa detaljer... men vi vet precis hur vi vill ha det och vad som skall göras.

Förutom trycksakerna *grrr* måste hitta papper!!!
    :D

• Gerda

The

Vi kommer att ha en bröllopshemsida också, men till gästerna i USA skickar vi info som hotell och turistsevärdigheter etc.

De svenska gästerna får vanlig info som: osa adress, karta till feststället, önskelista och hänvisning till hemsidan (där man även kan osa).

Sedan är det en vanlig inbjudan för vår del - fast gästerna inbjuds from brudskål och inte vigsel.

Svar på tråden Vår dag 070707... #3