Inlägg från: Gerda |Visa alla inlägg
  • Gerda

Vår dag 070707... #3

:) Ingen fara, är själv borta med vinden ofta på denna tråd.

Vi har bokat festarrangör med festlokal, mat och vars trädgård kommer att vara bigselplats. Vi vet vem som ska tillverka tårtan och ska på tårtprovning i höst eller vår för att bestämma exakt tårta.

Vi har disk. det mesta men inte börjat mer praktiskt. :D

Pratade med önskefotografen idag och vi ska träffas i augusti innan vi bokar honom. Det var hans önskemål att visa sin atelje etc... för min del hade jag gärna bokat honom via telefon ;)

• Gerda

helenrik

Bokningen gjordes i januari... å mycket av funderingarna då med :D Så jag har eg. inte gjort ngt den senaste tiden... å andra sidan har disk. med svärföräldrar o föräldrar duggat istället.... samt prat och sånt kring barnet.

• Gerda

helenrik

Datum och festlokal är inga dåliga grejer att ha ordnat klart - tråkigt om man står dær sedan utan festlokal næmligen. Gifter ni er kyrkligt eller borgligt?

• Gerda

helenrik

Kul med lysningsmottagning! Det är så sällan som man har det nuförtiden. Vi gifter oss borgligt i en sluten vigsel med endast familjen och gästerna kommer till brudskålen. Jag är katolik och han är inte ens döpt så protestantiskt blir så väldigt fel för oss :)

• Gerda

Så trist Gabbies! :( Har ni bestämt nytt datum ännu eller funderar ni fortfarande?!

• Gerda

Ja, det går ju itne att drøja hur længe som helst heller!

• Gerda

Gabbies, klart du ska kvar hær!

• Gerda

førhoppningsis

Vi bokade festlokalen i januari/februari! Mycket før att våra 2 alternativ är väldigt populära och bokas upp långt i førväg.

Hoppas att ni hittar en passande lokal - skulle ni gifta er i Augusti?

• Gerda

förhoppningsis

FØRLÅT! Jag är helvirrig (så går det när man fusk-surfar på jobbet). Tråden är ju 070707 *bäng*

Ja, lite mindre än ett år kvar har du ju då... å eftersom mkt redan är bokat måste ni väl ligga i før att hitta lokal? Hur hade ni tänkt ha festen? Lokal coh mat själva eller hos restaurang/arrangør?

• Gerda

Ja, alkoholen är en tungrackare att släpa på. Vi skulle eg. också haft egen alkohol och då fribar men efetr de ændrade reglerna from 2006 så har nu feststællet fullstændiga rættigheter.

Om vi fortfarande ska ha fribar är ngt vi fortfarande diskuterar. Gästerna tycker det är helt ok att vi bjuder på champagne, 4 glas vin till maten, avec och att de seadn betalar sjælva vid baren. Men jag var iaf så instælld på fri bar och vill gærna ha det. Nåvæl, vi får væl se vad pengarna ræcker till!

Svar på tråden Vår dag 070707... #3