Inlägg från: förhoppningsis |Visa alla inlägg
  • förhoppningsis

Vår dag 070707... #3

Mrs WS
    ang budget så gjorde vi en som vi klarade själva, sen kom våra föräldrar och berättade att de ville bidra och med hur mycket, utan att se vår budget. Så om vi inte drar över så har vi 9000 tillgodo som då hamnar på bröllopsresan istället. (Den är inte med i budgeten)

• förhoppningsis

The

tackdikt låter både gulligt och personligt, vill du dela med dig?

Jag fick hem caligrafens katalog i går och har beställt hem barbaras papper för inspiration. ska oxå göra inbjudningar, festhäften, bordsplaceringar, vigselblad och tackkort själv. Dels ekonomisk fråga men pyssel är ju så kul!
    korten jag föll för hos caligrafen kostade 16 kr st + 6 kr frimärke =en hel förmögenhet bara för att få ut inbjudningarna.

• förhoppningsis

mysiga ställen i närheteten av Göteborg?
    hmm, En liten tripp till Danmark? Eller öland/gotland? Eller det kanske är för vanligt?

• förhoppningsis

Mrs WS
    hur ser det ut runtomkring då? Vet inte riktigt var du bor, men grannstaden kanske har nått herrgårdsmotsvarande... om lokalen är viktig kan man ju alltid välja en annan kyrka.

Skicka tyskarna till oss i sthlm, så mycket turister här ändå så ett par mer eller mindre märker inte vi. De får kolla älgar på skansen istället.

• förhoppningsis

Mrs WS

vet inte riktigt vart vi hamnar ännu... men 9000 är alltid en bra start =) Som det ser ut nu så blir det Malaysia, Vietnam, Laos och Brunei...
    Men ev västindien istället.
    Min blivande jobbar ihjäl sig nu så vi har bara spånat lite löst än sålänge.

Var åker ni andra?

• förhoppningsis

Budgeten satte stopp för mitt första handsalternativ. Gjorde budgeten så vi skulle kunna betala allt själva och ändå inte behöva leva på nudlar resten av året. När vi sen fick bidrag så valde vi att nog inte byta ändå... har alla ställen prelbokade ska titta i helgen.
    Men nu när du säger det så, kanske värt att fundera på det.

Synd med lokalerna, å är kyrkan viktig kan manju inte bara ta en helt annan stad heller. Håller tummarna för att det löser sig

• förhoppningsis

Enamorada
    var bor du? Det lät ju jätte billigt.

PÅ tal om god tid, ringde bilfirman igår för att hyra transport, fick höra att de inte ens hade en kalender som räckte så långt, skulle återkomma i mars *suck*

• förhoppningsis

Gerda
    Det är jättemysiga städer allihopa! men är det inte otroligt kallt och blåsigt där i nov??

Enamorada
    Jag kommer betala ca 2000 för hår + smink

• förhoppningsis

Gerda
    Kolla om inte hår/smink tjejen kan komma till dig istället mot att du betalar hennes resa... vet inte hur långt det är men det blir nog ändå billigare

• förhoppningsis

min hår/smink tjej kommer hem till mig. Skönt att slippa släpa saker runt hela stan + att det tar tid... tid som jag hellre lägger på sovmorgon och hinna äta lunch så jag klarar champangen.

Svar på tråden Vår dag 070707... #3