• Jeny

vinterbrudar i Skåne som vill fika??

ska gifta mig 2 december 2006 och vi håller bröllopet hemligt till inbjudningarna kommer ut. tack vare det håller jag på att spricka av allt man vill planera. vore kul att komma i kontakt med andra från Skåne som gifter sig i vinter!

• Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??
  • TokMaijan

snart ska jag gå till posten...spännande nu när inbjudningarna ska skickas...*fniss*

• onsdag i oktober

Hej alla söta. Det funkade tokmaja .
    Tackar ödmjukast.

Så spännande med inbjudningskorten Hur var det. Hade ni berättat för någon innan? Eller var det inte du som berättat för några utvala och sagt - berätta inte för T att jag sagt... Hihihi

• onsdag i oktober

Just nu funderar vi mycket kring dikten som ska läsas innan vi kommer in i kyrkan.

Tänkte först att P:s syster skulle läsa. Hon sa nej direkt. Tycker inte om att stå innför människor. Sen kom vi på den briljanta idén. Tjejen vi träffades genom kunde ju läsa. Det är den enda kompisen jag har som både jag och P älskar lika mycket. Hon är också enda kompisen som är bjuden på middagen. Tycker att det kunde vara symboliskt att den vi träffades första gången genom statade vår vigsel. Problemet är att hon får hjärtklappning bara hon tänker tanken. Nu ska hon fundera och känna efter. Hoppas

• onsdag i oktober

Tjejer vi måste prata vigselprogram. Har varit hos prästen och glömt hälften av vad hon sa. Har fått ett program av henne och mailadress. Problemet är att jag inte kommer ihåg vilka texter som ska läsas. Det står ju tex bibelstext - välj två. Kommer inte ihåg om vi valde eller vad vi sa. Kan inte biblen så bra. Svårt att veta vilka texter som finns.

Ska maila henne och vi har ju genomgång i kyrkan nära på vigseln. Ville bara veta hur ni har tänkt.

• TokMaijan

vet ej om detta är till hjälp men dessa två bibeltexter har jag i vårt vigselprogram som jag tror e ganska mkt standard:

Höga Visan 8:6-7
    Bär mig som ett sigill vid ditt hjärta
    som ett sigill vid din arm
    Stark som döden är kärleken
    lidelsen obeveklig som graven
    Dess pilar är flammande eld, en ljungande låga
    Mäktiga vatten kan inte släcka kärleken
    floder kan inte svepa bort den

Efesierbrevet 5:31-33
    Därför skall en man lämna sin far och sin mor
    och hålla sig till sin hustru
    och de två skall bli ett
    Detta rymmer en stor hemlighet
    här låter jag det syfta på Kristus och kyrkan
    Men dessutom skall var och en av er älska sin hustru som sig själv

• onsdag i oktober

Gullesnutt - dig kan man lite på
    Hur ska ni göra? Ska prästen läsa, tärna?

• TokMaijan

jag har frågat en vän till mig att läsa den där dikten som vi snott från tårtis, han sa att han skulle tänka på det.
    Annars vet jag inte. Risken är att om prästen läser det så försvinner magin med det hela...svårt att förklara dock..

• TokMaijan

oj, ska nån utvald läsa dessa bibeltexter oxå? Shit pomfritt...då får vi gnugga geniknölarna igen!

• TokMaijan

Så, då var inbjudningarna skickade. Lite vemodigt att separeras från dem. Men SÅÅÅ kul att de kommit iväg. Hi hi imorgon kanske man får reaktioner...om nu inte alla redan vet om det...jag har ju sladdrat lite...:D
    Var runt hos olika florister idag...hittade min florist...vilken skillnad i presentation av olika buketter och ideer. Tittade dessutom på deras snittblommor och vilka färger o kvalité. Nu har jag dessutom FÖRMODLIGEN bestämt mig för en bukett. Har bild på den, så den tar jag med nästa gång.
    Tårtmakarna i denna stad är hopplösa. Tradig tårtor. Vi får helt enkelt vända oss till grannkommunen. Avbokat festlokalen i helsingborg. Ska ringa och avboka två kyrkor imorgon oxå...haha

Tårtsmulan: den där rullen med sånt där rosa som jag ALLTID glömmer namnet på, vad gav du för den?

Viktigast av allt!!! När ska vi ses nästa gång??? Nån mer än jag som e på hugget?

• Åre bruden 07

Jag är på hugget på en till träff åker till sthlm på kurs onsdag kväll- söndag men vckan därefter el nästa kan jag

Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??