26 Augustibrudar Tråd nr:o 4aaaa =0)
helenekl: kan inte du maila texten till Den här stunden, vet inte om den jag har är rätt eppika@hotmail.com
helenekl: kan inte du maila texten till Den här stunden, vet inte om den jag har är rätt eppika@hotmail.com
God morgon tjejer!
Igår satte vi bordsplaceringen, vilket pussel alltså!! Men det blev rätt bra. "Bara" beskrivningarna av gästerna kvar
I nästa vecka åker vi till Köpenhamn på minisemester, jag och gubben. Passar på att ta en tur till Puttgarden och inhandla diverse drycker
helenekl: tack snälla för texten! Önskar att jag också vågade sjunga på bröllopet, men jag är alldeles för blödig för det. Fick ju tårar i ögonen nu när jag sjöng igenom den
Thindris: vi kommer också ha 40 gäster, så du är inte ensam om att ha ett litet bröllop
Kom hem i onsdags natt efter en tvådagars minisemester i Köpenhamn bara jag och m2b, barnen fick stanna hemma med farmor Det var så skönt att få lite egentid och prata igenom saker i lugn och ro.
Vi passade även på att åka över till Puttgarden och köpa vin, öl, cider, likör och sprit till festen. Det gick på ca 5.500 kr. Jämfört med alla andra som också var där handlade vi lite....
Tycker också att gästpresentationerna är kluriga. Jag vill ju att de ska vara på samma nivå, så det inte blir två meningar och kompisens pojkvän och sju meningar om syrran. Sen finns det ju alltid personer som har mer intressanta jobb, fritidsintressen och personligheter än andra.
Bordsplaceringen är vi klara med.
Måste köpa papper till vigsel- och festprogram. Blir nog olivgrönt omslag och cremevita blad inuti, med vårt monogram i guld på framsidan. Följer vårt färgtema och utseendet på inbjudningarna.
Thindris: jag funderar på att köra med såpbubblor istället för ris. Får se var m2b tycker om det. Flaskorna kommer då att delas ut vid kyrkan innan gästerna går in.
Sitter just nu och knåpar på gästpresentationerna och visst vill man att det ska bli personligt och uppskattat av den man presenterar, så lite funderande blir det allt.
Vi kommer ha sånger under middagen, för det är så kul att sjunga tillsammans tycker vi båda.
I festprogrammet vill vi ha med lite extra info om oss två, typ "Det här visste du inte om brudparet..." Men så mycket längre än så har jag inte kommit ännu
Man vill ju att ens bröllop och alltomkring ska bli speciellt och personligt, något som folk kommer minnas och prata om.
Till brudvalsen funderar vi på att öva in riktiga steg så det blir en uppvisning. Vore kul att glida fram över golvet och utföra eleganta rörelser och steg istället för bara 1-2-3, 1-2-3
söderbrutta: ja, det vore ju inte så kul om bubblorna bara blåser bort...ska ha det i åtanke, tack!
Välkommen förresten!
Vad ska ni ha för musik under vigseln? Någon solosång eller bara psalmer?
Semlann och bulldog, välkomna ni med!
Vi ska ha En vänlig grönskas (201), Se livet vill blomma (834b) och ev vi lyfter våra hjärtan (84). Dessutom ska vi ha två solosånger: Den här stunden (svensk översättning av For this moment med Shania Twain) och Utan dina andetag (Kent).
Semlann: Jag håller med söderbrutta -sommaren är ju inte slut, utan brukar vara som bäst i augusti. Så sommarpsalmer är inte fel. Här kan du lyssna på olika vigselpsalmer om du behöver tips:
www.svenskakyrkan.se/trollhattan/psalmer/visgelpsalm.htm
Ja, det är inte så lång tid kvar nu, och om det ska bli en helg, så finns det ju inte så många kvar nu. När dessutom toastmadam ska iväg på semster och syrrar är bortsrest så blir det inte nästa helg...har inte fått några vibbar om att något skulle vara i gärningarna, men min m2b är bra på att hålla masken...så man vet aldrig
Tänk om det kanske inte blir något
madelyn: det är samma upplägg för min m2b! Var lite orolig för att det skulle bli lättklädda damer och andra pinsamma grejer, men killarna har vuxit upp och mognat en del verkar det som
Letar också efter en ny doft...vad heter SJP:s doft, eller det kanske bara finns en? Får ta mig ner på stan och lukta runt lite. Sen ringer jag mamma så fixar hon den billigt på båten
Jag måste fixa:
- papper till vigselprogram (vaniljgult blad)
- papper till festprogram (olivgrönt omslag, vaniljgula blad inuti)
- embossera/stämpla omslagen (har inte bestämt vilket ännu)
- placeringskorten ska göras
- ny doft
- gå in skorna (började igår)
- kontakta kantorn ang vårt musikval
Ja, det borde nog räcka för denna vecka
Jösses nu böärjar jag känna mig stressad!!!!