Inlägg från: Mi-is |Visa alla inlägg
  • Mi-is

26 Augustibrudar Tråd nr:o 4aaaa =0)

blivande J,
    det är ju inte illa med två hippor! då har du ju fått lite övning!

är det någon annan än jag som börjar bli lite småtrött på allt planerande? jag känner att humöret är lite upp och ner och tålamodet är väl knappast bättre...jag känner mig inte så stressad eller nervös men kroppen säger annat...
    åker ner till familjen i halmstad i mitten av nästa vecka, det skall bli jätteskönt att få vara där och "koppla av" den sista veckan...

tjejer, hur ser de kommande veckorna ut för er?

• Mi-is

god morgon på er!
    det är härligt att man får sådan respons och framför allt att man inte är ensam om sina känslor
    idag känns allting väldigt motigt, trots att jag satt och pysslade med majoriteten av de fina placeringslapparna igår. min kära mamma har inte varit med och planerat så mycket, mycket eftersom det är mina svärföräldrar som betalar för det hela och gärna styr och ställer. men lilla mamma hade ett önskemål, att det skulle dekoreras med murgröna och små söta skålar med en ros i respektive skål (värmeljushållare), jättefint skulle det bli. men ack då, härom dagen blev hon totalt överkörd när det hade planerats någonting helt annat, helt utan att fråga varken mig eller mamma. jag börjar tröttna på det här, det känns lite som om det inte helt och hållet är vårt bröllop utan deras stora fest...
    förlåt tjejer för mina klagomål, var bara tvungen att få ut lite...

• Mi-is

tack tjejer för ert stöd!
    HanOchJag, jag skall prata med dem om detta när vi träffas imorgon. Jag har även bett min m2b att ta ett ordentligt snack idag, eftersom det faktiskt är han som står dem närmast...
    madelyn,
    visst är det dubbla känslor, det skall bli skönt när dagen kommer men man vill ju inte att den går för fort!

nåja, nu är det slutklagat!!!
    jag blev jättenöjd med placeringskorten som jag gjorde igår! jag har tyvärr inte hunnit med att lägga ut bilder på trycksaker än men det kommer...

vad är det då kvar att göra?
    festprogrammen skall sys
    vigselprogrammen skall skrivas
    köpa partyfeet

ja, listan blir allt kortare, tack och lov! fick reda på vad de skall hitta på för min m2b på svensexan, det kommer att bli en kanondag!!! berättar mer när det är dags!

madelyn,
    jag kommer också att vara ledig veckan före bröllopet och kommer då att vara hos familjen i Halmstad, vilket kommer att kännas superbra!

• Mi-is

madelyn,
    jag använder samma papper som till inbjudningarna/festprogrammen och embossar namnen i guld. sedan lindar jag ett vinrött transparent band runt ett par varv i ena hörnet. de blev jättefina

• Mi-is

madelyn,
    jag skriver med en speciell embossingpenna, dvs av samma material som färgdynorna man använder till tryck, och sedan är det som vanligt! väldigt enkelt och så får man det som man vill.
    HanOchJag,
    tack för påminnelsen om att köpa presenter till toastmasters, bestman & tärna...det roliga är ju kvar också! vad har du köpt till din tärna?

• Mi-is

förlåt, det var ju bridecilla inte HanOchJag

• Mi-is

blivande J och ni andra också,
    tack för ert stöd! det behövdes idag! det är mycket bättre att avreagera sig här hos er än att sitta och sura själv och ev. kränga i sig en påse godis

• Mi-is

madelyn,
    TACK!
    ida-maria,
    snacka om att du har varit produktiv idag! grattis och kör på!!! du blir säkerligen finast i sta'n!

• Mi-is

rockbröllop,
    du är en inspiration för oss alla
    jag har inte haft en tanke på ett schema i all planering...hehe. mycket bra att ha!

• Mi-is

det märks att det börjar närma sig nu det känns hela tiden som om någonting är glömt bara för att-göra-listorna börjar bli betydligt kortare och att alla känslor är som en bergochdalbana. ikväll skall vi sätta oss och äntligen fixa ihop bordsplaceringen och ta itu med det som återstår. sedan kan jag (äntligen igen) göra festprogrammem färdiga, kopiera upp dem i helgen och sy ihop dem med en fin tråd hemma hos mamma. vigselprogrammet blir förhoppningsvis också klart i helgen, liksom placeringskorten.

vi skall ha wagners bröllopsmarsch som ingång och trumpet voluntary som utgång. däremellan har vi kärleken förde oss samman och en till som ännu inte är helt bestämd. jag hade helst velat ha en jättevacker sång av sarah mclachlan, men har tyvärr inte fått tag i noter...

Svar på tråden 26 Augustibrudar Tråd nr:o 4aaaa =0)