Inlägg från: Örebroare |Visa alla inlägg
  • Örebroare

14 juli 2007

Duchess!
    Vad härligt att ni har haft det bra, och vad häftiga era ringar va! Jag har också varit på Kreta, två gånger, i Grekland sammanlagt sju gånger tror jag, älskar det landet!

Hade ni varmt? Förra året när vi åkte i juli hade vi runt 40 grader på dagarna, i skuggan! Men den här sommaren har vi ju nästan haft så varmt i Sverige!!!

Men, vad hände med lokalen? (Den långa historien) Jag vill gärna höra, man vet ju själv hur många turer det är fram och tillbaka innan det blir bestämt! Och berätta vad ni har hittat för lokal nu!

• Örebroare

klotjohanna:
    Fy, vad tråkigt! Här i Örebro har dom varit jättegulliga!

Men när jag gick in i den första bröllopsbutiken sa jag först bara att jag ville titta på bröllopsklänningar, sen provade jag och allting innan de ens frågade om datumet! Men dom var verkligen hur gulliga som helst! Hoppas dom är trevligare i nästa butik du går till, ge inte upp!!!

• Örebroare

Åh, vad härligt! Både med lokalen, alkoholen och klänningen!

Vad kostar lokalen att hyra då? Och vad får ni bet för kuvert och för catering? Alltid kul att ha priser att jämföra med!

Vi har också hittat en fin lokal, men inte bestämt oss hundra än, det finns ju ingen lokal som är perfekt... Men jag kan maila bilder!

Klänningen var jättefin, ganska enkel, men det är väl så du vill ha det? Ska du ha slöja till?

• Örebroare

Ja, det där med lokal är ju ett himla svårt val. Det känns så viktigt! (precis som allting annat med bröllopet iof )

Båtlåten är mysig, ska ni ha liveband?

• Örebroare

Duchess :
    Det låter ju kanon med priserna! Men hur är lokalen då? Är den fin och så? Och 85 är väl ganska lagom egentligen? Det svåra är väl hur många man ska bjuda, om man ska räkna med att några tackar nej, eller om jag ska göra en B-inbjudan? Känns kanske lite tråkigt om det kommer fram...

Vår lokal (vi har ju inte bestämt, men den det lutar åt!) kan ta 300 pers, så vi behöver inte skära ner på gästlistan av den anledningen iaf!

Fick du mitt mail?

• Örebroare

Jag förstår inte hur ni kan få ner era budgetar så himla mkt!!! vore kul att se nåns mer specifika budget???

Om man inte räknar med smekmånaden kommer själva bröllopet ändå gå på över 100 000 kr för vår del, då har vi iof räknat lite högt på vissa poster, men ändå!

• Örebroare

Intressant pruppa!

Våran ser ut så här: (skriver samma poster som du!)

Våra kläder och förberedelser:
    17 500 kr

Festen:
    70 000 kr

Övrigt:
    30 000 kr

Och sen bröllopsresan då, som vi har en budget på 50 000 kr för.

• Örebroare

Tycker du det? Ja, det är ju jättefina omgivningar och så, själva lokalen behöver man väl fixa en del med. (mkt blommor, hyra finare stolar osv)Men det är ju lite mysig lokal!!!

Du får gärna maila över din detaljerade budget till mej!

• Örebroare

Hoppas det gick bättre den här gången!!!

Svar på tråden 14 juli 2007