Inlägg från: Örebroare |Visa alla inlägg
  • Örebroare

14 juli 2007

Egentligen har vi ganska lika budgetar du och jag, enda skillnaden är att jag och M2b åker på en smekmånad direkt efter, vilket vi kommer satsa en hel del på!

Det är mycket pengar, men man gifter sej bara en gång i livet! Och jag vill ju ha ett stort fint brölop!...

• Örebroare

Ja, det är nog ganska många som tänker som ni! Och det är klart att det inte är kul att åka på smekmånad om man måste hålla hårt i pengarna!

För oss känns det viktigt att det blir en resa i samband med bröllopet, så det blir ännu mer speciellt. Vi ska bara njuta av sol och skön natur och av varandra och av att vara nygifta!!! Det kommer bli så härligt!

• Örebroare

pruppa:
    Hur många gäster har ni tänkt att bjuda, tänkte på att 10 000 kr för festen är väldigt lite om man jämför med vår budget...

• Örebroare

Finns det fler blivande brudar som vill va med och diskutera budgetar?

• Örebroare

lightfish:
    Vad kul att du har hittat din drömklänning! Grattis kanske man kan säga? Och skorna också, vad skönt! För mej räcker det nog inte med ballerinaskor, även om det skulle vara det skönaste! Jag är så himla kort, M2b är nästan 3 dec längre än mej, så det lär bli mycket klackar när jag gifter mej!!!

• Örebroare

Men 6000 kr för mat för 90 personer låter ju helt otroligt billigt! Vi tänkte att vi kom billigt undan med 300 kr /person för maten!!!

• Örebroare

65 000 kr för 80 personer är verkligen inte så farligt, man skulle ha haft alla dina kontakter!!!

• Örebroare

Vi hade ju funderat på att ha festen i en loge på en Bergsmansgård, jättemysigt! Min pappa känner en jätteduktig kock här i Örebro som skulle ställa upp för pappa när jag jag gifter mej! (Han kommer ju ta bet., men förhoppningsvis ger han oss riktgit bra priser!)

Vi hade ju tänkt att han skulle laga maten till oss om vi valde logen, men nu visar det sej att köket inte är tillräckligt utrustat i kaffestugan bredvid, så alternativen är kall buffé eller otroligt dyra matkostnader om vi vill ha trerätters då han måste hyra in varmluftsugnar och allt möjligt.

Hm, inte som vi har tänkt oss. Nu blir det svårt igen! Jag vill verkligen ha en lyxig, god och sittande trerättersmiddag! Men det känns inte som om det blir bra på det här stället!

Åh, vad jag längtar tills allt det här med lokal och mat är ordnat, det är så många turer fram och tillbaka och det känns som om det aldrig blir bra!!! *suck*

• Örebroare

Från början ville jag ha en jättefräsch, modern och lyxig festlokal, typ något hotell eller så. Sen hittade vi den här logen som vi tyckte va så himla mysig! Det fanns ju några minus redan innan, lokalen är ganska mörk och det finns inga bra toaletter, jag är rädd att klänningen (släpet) repas upp av golvet som inte såg ut att va helt nypolerat! Men nu det största problemet då : maten!

Fy vad svårt det är!

• Örebroare

Hej Mathias älskling! Välkommen hit! Hur långt har du kommit med din planering?

Svar på tråden 14 juli 2007