Inlägg från: Örebroare |Visa alla inlägg
  • Örebroare

14 juli 2007

Ang. tårtan som lightfish undrade över, det har vi inte funderat på alls!

M2b och jag vill gärna ha en tårta med choklad, men jag är ju mycket för det ytliga också (haha) så jag vill ha en vit tårta med rosa blommor på.

För jag har nämligen bestämt färgtema också! (tror jag...) Det blir vitt och rosa. Ev guld också om jag ska ha den klänningen som jag pratade om förut, Eddy K, men det är ytterst tveksamt...

• Örebroare

Anne 74:
    Vad kul att du också ska gifta dej på det magiska datumet 14 juli 2007! Du verkar ha kommit långt!

Har du utsett toastmaster eller värdpar eller så då?

Klänning är verkligen jättesvårt, har dom fått in höstens nya klänningar i stockholm nu?

• Örebroare

Hej tjejer!
    Idag har vi varit och kollat på några ateljér och jämfört priser för fotografering. Shit vad dyrt det är!!! Vi hade en budget på 5000 kr men det lär ju inte räcka på långa vägar!

Vi hade väl tänkt oss ett album med (bara!) 10 st kort, det kostar 3500 för det billigaste albumet, sen vill vi ha en stor förstoring inramad, vilket kostar ca 2000 kr, sen vill vi kanske ha en ram med tre kort i vilket kostar ca 1000 kr och sen vill vi ju ge bort inramade förstoringar till våra föräldrar.... det drar iväg...

Hur har ni tänkt att göra med fotograferingen?

• Örebroare

Gabbies:
    Jag tycker absolut att dina föräldrar kan vara ansvariga för festen om det känns bäst för dej! Sen vad du kallar dom spelar väl egentligen inte så stor roll?

Huvudsaken är att man väljer folk som törs prata inför folk, har ordninssinne, är engagerade och gärna kan lätta upp stämningen!

Duchess:
    Vi har valt toastmasters coh dom har tackat ja, men jag funderar för fullt på vilka ansvarsområden de kommer att ha, hur har ni gjort. Kanske har du någon lista som du kan maila över?

Vad härligt också att ni har hittat en fin kyrka som ni gillar! Är den stor och maffig eller liten och mysig? Hoppas det blir bra med lokalen och så också, och lycka till med flytten!

• Örebroare

Trollungen:
    Ja, vi har börjat på en bröllopshemsida, men den är långt ifrån klar. Jag har masssor med idéer, men det är bara det att den är mannen min som kan det har med programmering... och han har så himla mkt annat att göra... suck.

Ang toastmasters kan det nog vara klokt att utse två, de kan dels bolla idéer med varandra i förväg, vara ett stöd för varandra under själva dagen och dessutom är det smart att ha två personer ifall att någon skulle bli sjuk!

• Örebroare

Det här är våran nuvarande lista på toastmasters uppgifter (den kan hinna ändras på vägen):

I förväg:
    ♥ Vara med i planeringen av festen.

♥ Göra upp ett tidschema för dagen tillsammans med mina föräldrar.

♥ Göra ett festprogram.

♥ Ha kontakt med gästerna i förväg, kanske ringa och peppa folk att medverka?

Under dagen:

♥ Ta emot gästerna i kyrkan, visa dem sina platser och dela ut vigselprogram.

♥ Hälsa välkomna i kyrkan, berätta vad som gäller med fotografering, be att alla stänger av sina mobiltelefoner.

♥ Hälsa välkomna till festen, (brudskålen hålls av min pappa)

♥ Hålla i festen, d.v.s.: presentera alla medverkande, såsom talare, spexare och solister.

♥ Läsa upp telegram.

♥ Vara tekniskt ansvariga

• Örebroare

Oj, vad konstigt det blev, jag som hade infogat ett hjärta vid varje post, typiskt, det gick inte!

• Örebroare

Hej tjejer!
    Är det någon som ska på bröllopsmässan i Linköping i morgon? Jag ska dit med syrran, det blir riktigt roligt!

Idag har jag äntligen fått pojkvännen att sitta och greja med våran bröllopswebsida, härligt!!!

• Örebroare

Så himla typiskt, jag hade sett fram emot mässan i Linköping så himla mycket men just den HÄR helgen passar jag på att bli sjuk...

Ang vigseltider så har vi nog tänkt 15.00, men än så länge har vi bokat hela dagen så vi kan välja tid.

Svar på tråden 14 juli 2007