Inlägg från: Örebroare |Visa alla inlägg
  • Örebroare

14 juli 2007

Nu har jag kollat på festlokalen som jag berättade om. Det var så himla fint!!!

Det är en stor herrgård, men massa gamla byggnader omkring, eg ett gammalt bruksamhälle tror jag. Sen åkte man upp till festlokalen som var en stor, vit byggnad, såg nästan ut som en herrgård, fast lite mindre och lite mindre pampigt. Lokalen bestod av tre våningar. På första plan fanns ett stort rum (som man kan göra finare än vad det var nu, nu stod lite väskor och stolar huller om buller i det stora rummet!) Sen fanns ett rymligt kök, fullt utrustat med varmluftsugn och sånt! Sen fanns det även toaletter. Sen gick man upp för en bred trätrappa, man kom upp mitt i ett lika stort rum, som alltså kan ta ca 300 personer. De ska ha bröllop imorrn, så det var festdukat och fint! Sedan fanns det även en övervåning som man fick använda om man ville, där fanns det bar och småbord uppställda som ett café och sedan ett stort dansgolv!

Wow, M2b är alldeles till oss! vi har iof inte bestämt oss hundra, fick ju veta om stället först idag så det har gått väldigt fort, men det känns himla bra iaf!

Ni som vill kan lämna era mailadresser så kan ni få se lite bilder!

• Örebroare

Absolut, jag mailar dej Duchess!

• Örebroare

det är bara massa fjärilar i min mage... hur ska man tolka det???

Jodå, det känns väldigt bra, men jag känner mej ändå lite kluven, du vet ju att min ursprungliga tanke var en snygg, modern och fräsch festlokal... det är ju inte den här, men den har däremot så mycket annat!!!

beslutsångest som vanligt... men vi får fundera lite till, jag och min darling, så får vi se vad vi kommer fram till!

• Örebroare

Förlåt, det här är verkligen OT, men vad ska ni äta för mat ikväll? M2b vill att vi ska göra pizza, men jag är inge sugen... nån som har nåt bra tips på fredagsmys-mat?

• Örebroare

mmm, låter gott Elisabet hjärta Christian !

• Örebroare

Redan? Gud vad roligt!!! Ska du ha den hänga hemma nu i nästan ett år och längta efter att få ha den på dej!?

• Örebroare

Jag tror också vi kommer att ha vår vigsel kl 15.00, det känns lagom. Det kan iof vara riktigt varmt då den 14 juli... men men.

Jag tycker inte det spelar nån roll om bröllopet t.ex. skulle hålla på mellan 15 och 24 eller 16 och 01.

Vi kommer inte ha en bestämd tid när festen är slut, utan vi kommer köra så länge folk orkar , vi hyr lokalen i tre dygn, så det är inga problem!

Men vår förhoppning är att det blir mycket sång (vilket vi kan påverka till viss del, och det ska vi, för vi älskar sång och musik båda två!) spex, tal och annat kul under middagen vilket isf gör att middagen tar ganska lång tid. Efter nån paus och tårta kommer vi att avrunda middagen och låta trötta och gamla gäster åka hem, för dom som vill börjar dans och fest på övervåningen!

Så har vi tänkt...

• Örebroare

Hur mycket ingår när ni hyr era lokaler? I den här nya lokalen som vi har hittat (www.dyltabruk.se klicka på "festmagasinet") så får man stå för nästan allt själv! Kock, personal, dekoration, ljudanläggning, dukar, ljus, lampor till viss del osv

Det är ju kul, då får man det som man vill ha det, men jag gissar att det kan dra iväg rent ekonomiskt... Hur ska ni göra allihop?

• Örebroare

Ja, det är ju smart förstås, men jag vill nog ha riktiga dukar, tycker det är finare och så vill jag att de ska vara långa, kanske nästan ner till golvet!

Dessutom skulle jag vilja klä alla stolarna i vitt tyg, det är jättefint!

• Örebroare

Elisabet hjärta Christian :
    Jättefina skor! Är det smala klackar på dom?

Själv kommer jag nog behöva köpa skor med högre klack då min M2b är 3 dec. längre än mej! Men då vill jag ha lite bredare klack så jag inte rammlar omkull i kyrkan...

Svar på tråden 14 juli 2007