Inlägg från: Örebroare |Visa alla inlägg
  • Örebroare

14 juli 2007

Jag har en fundering tjejer:
    Klänningen som jag har titat på är en Eddy K 1208, den är hur fin som helst i guldskimrande tyg och jättelångt släp!

Men vi funderar på att ha typ dans och fest senare på kvällen, som jag berättade om tidigare, och jag kan omöjligt dansa i den stora, tunga klänningen och inte med dom höga klackskor jag har tänkt mej...

Så nu funderar jag på att köpa en extra klänning, lite enklare och kortare, men det ska fortfarande synas att jag är bruden! Och kanske även ett par bekvämare skor... Vad tror ni om det? Och hur har ni tänkt lösa den biten?

• Örebroare

lightfish :
    Ja, du har nog rätt... jag vill verkligen ha den här klänningen, den är deras mest exklusiva i Örebro-butiken! Men då blir det ju ännu mer pengar eftersom man måste ha en annan klänning senare, fast klänning nr två kan man förmodligen använda igen!

Nån mer som har någon åsikt i den här frågan?

• Örebroare

Duchess:
    Du har rätt, det får kanske budgeten avgöra. Men du vet, jag vill ju satsa på det här bröllopet och jag vill ju inte att pengar ska vara ett hinder för att inte få det som jag vill ha det!!! (Det låter som om jag är värsta bortskämda rikemansdottern, det är jag inte! M2b har bra betalt och vi kommer spara massor det här året nu fram till bröllopet!)

Jag får fundera lite, vem vet, jag kanske hittar en helt annan klänning som jag väljer i stället och som inte är riktigt lika tung och stor!

Det finns en bild på nätet, men jag vet knappt om jag vill visa dej den för den gör absolut inte rättvisa till klänningen! Den ser jättetråkig ut på bilden, men det gör den inte alls i verkligheten! Men jag kanske går dit och provar igen, då kan jag ta kort när jag har den på mej!!! (Om man får göra det i bröllopsbutiker?)

• Örebroare

Nu har du mail Duchess!

• Örebroare

Duchess:
    Det är ju något alldeles speciellt med att gifta sig, vissa ser det bara som ett stort jippo och anledning till att festa till, men för mig är det mycket större än så. Man lovar ju ändå varandra evig trohet inför släkt och vänner och inför Gud. Jag kommer från en kristen familj och det gör M2b också, även om vi själva inte direkt är troende, så känner jag också att det är viktigt med Guds välsignelse över vårt förhållande. (Många gånger önskar jag att jag vore kristen, men det är inte så lätt)

Sen tycker jag att det finns en anledning till att gifta sig och det är det juridiska. jag vill att vi i lagens ögon ska var gifta, ärva varandra och att M2b automatiskt blir pappa till våra kommande barn (så är det inte om man bara är sambos).

• Örebroare

Jag tycker inte du är kärringen mot strömmen, det är däremot väldigt intressant att diskutera med dej!!!

• Örebroare

Nej, vi ska absolut inte ha det! Vi vill inte att våra gäster ska behöva betala någonting när de kommer till vår fest! (Förutom festkläder och present, men det har de förhoppningsvis köpt innan! )

Jag tycker att det är fel att kräva sina gäster på pengar, man får helt enkelt anpassa bröllopsfesten efter sin budget! Sen kan man be om hjälp från sina föräldrar och så, men det är en annan sak!

• Örebroare

Vi har inte enormt mycket prylar och behöver en hel del grejer, så önskelistan blir nog ganska lång till vår bröllopsdag...

• Örebroare

lightfish:
    Jo, det är klart det viktigaste är att våra nära och kära är där. Men jag tycker också det ska bli kul med presenter!

• Örebroare

Duchess, du säger att du bott hemifrån i 20 år, lite skillnad mot mej då som bott hemifrån i 2 år!!! *fniss*

Vi kanske är lite olika situationer då!!!

Svar på tråden 14 juli 2007