Inlägg från: Örebroare |Visa alla inlägg
  • Örebroare

14 juli 2007

Grattis på födelsedagen Duchess, får man fråga vad du fyller? Jag fyllde för exakt en månad sen!

Jättefina buketter du hade hittat bilder på! Jag älskar kallor och rosor, så vi har lite samma smak! Jag vill ha en droppbukett med just dom blomsorterna och färgerna ska vara rosa, vitt och grönt tror jag. `

Lycka till med flytten då!

Hur var det med inbjudningskorten då? Några idéer tjejer?

• Örebroare

An1:
    vad kul att ni har bott i England, är ni svenska medborgare båda två? Hur kommer det sig att ni bodde där?

M2b fick ett jobberbjudande från USA förra året, så vi var på väg att flytta dit, det hade verkligen varit en stor omställning! Men vi var inte så sugna på att bo där, av många olika orsaker, nu har det iaf löst sig så M2b jobbar för dom fast från Sverige, han börjar på heltid idag faktiskt! Och sen är det meningen att han ska bli Europa-ansvarig eftersom dom håller på att expandera.

Jag tycker att det är väldigt roligt det här med lokal, så jag är lite nyfiken, vad för typ av lokal har ni bokat? Och hur många gäster har ni tänkt att bjuda?

Om du läser igenom hela tråden så ska du veta att jag är väldigt imponerad! Vi har ju skrivit massor!!!

• Örebroare

ingen fara, mitt blev också långt!!!

• Örebroare

Oj An1, vi skrev visst jättelånga inlägg samtidigt!!!

• Örebroare

An1:
    Safari i Afrika? Det låter spännande? Vad har ni för budget för bröllopsresan?

Duchess:
    Jag tycker också att dina skor var fina, vad kostar dom?

Och jag tycker det låter smart av er att ta en Sverigesemester om det passar er bäst. För mej och M2b har det varit självklart att åka på en lång, romantisk smekmånad direkt efter bröllopet. Det känns som om bröllopet och allt det speciella förlängs då, istället för att man tvingas gå tillbaka till jobb och vardag direkt! Jag tror våran resa kommer bli något alldeles speciellt, det är ju alltid mysigt att åka på semester bara vi två, men nu kommer vi vara nygifta och kommer inte kunna tänka på något annat, förstå vad lycklig man ska vara då!!! Mmm, det blir härligt! Vi har nog tänkt oss Mauritius, Bali, Aruba, Hawaii eller nåt. (Vi har inte riktigt bestämt oss... )

Ang. skor, ballerinaskor är nog himla skönt,men jag har samma problem som Duchess, min M2b är mycket längre än mej så det blir nog snyggare om jag har klacksskor, gäller bara att hitta några bekväma och som man kan gå i (vore ju ingen hit att snubbla i altargången... ) M2b är 3 decimeter längre än mej!!!

• Örebroare

Duchess:
    Nej, när man ska göra en budget för alla tusen olika utgifter man kan tänkas ha för bröllopet så får man ju chansa ganska ofta, därför kan jag gissa att min budget kommer att ändras en hel del från den första verisionen till den sista! Men jag har tagit i ganska mycket när jag gjorde vår budget, så jag hoppas att vi ska slippa otrevliga överraskningar på slutet!

LidaM och Magicalice: Välkomna hit!

• Örebroare

Trollungen:
    Ja, det var längesen vi hörde nåt ifrån dej. Är allt bra? Om du vet hur du vill ha det så har du kommit väldigt långt på vägen! Det är ju det svåraste tycker jag, alla beslut! Det finns ju så mycket som är fint!

lightfish:
    Vad kul att ni har hittat festlokal! Ska ni ha rosa tema också?

• Örebroare

Duchess:
    vad kul att ni äntligen får flytta ihop!

På tal om flytt tjejer, jag tror jag har berättat det förut, men förutom att vi ska gifta oss nästa år är det så att vi har köpt en bostadsrätt här i Örebro, jättespännande! Vi har bara sett ritningar och planlösningar eftersom det vi ska flytta in i kommer att vara helt nybyggt! (wow) Det skulle vara inflyttning februari 2007, men i fredags ringde M2b för att kolla hur det går. Då meddelade dom på SkandiaMäklarna att dom fick problem med bygglov, nu är problemet löst och dom får bygga som dom hade tänkt sig, men bygget är försenat! Det kan hända att det blir inflyttning i maj, juni eller till och med JULI nästa år! Herregud, jag undrar hur det går då? Man har nog tillräckligt mycket att tänka på veckorna innan bröllopet ändå....

Tur att man iaf är ute i god tid, man får väl se till att planera bröllopet så mycket som möjligt innan flytten då...

• Örebroare

Duchess :
    Nej, precis. Det kan bli lite väl körigt! Men vi väntar på besked från byggfirman om en ny tidsplan, så det är väl bara att hålla tummarna!!!

An1:
    Jag har inte riktigt bestämt vilken klänning jag ska ha, jag har bokat en klänning som är guldskimrande, utan axelband och med stort släp. Den är väldigt exklusiv med speciella broderier på bröstet och ett smalt guldband runt midjan. Men den här klänningen är stor coh jättetung, jag är osäker på om jag överlever en varm sommardag i den...

Så jag letar vidare...

• Örebroare

Idag har jag bokat bröllopssvit på Elite Stora hotellet här i Örebro! Känns jättebra! Bröllopsplaneringen har legat nere ett tag för min del (ja, för M2b engagerar sig inte än, han har bara varit med när vi har kollat på festlokaler)så det känns jättekul att kunna bocka av en grej på listan nu!

Vi fick ge 1995 kr för en natt i en svit, då ingår frukost på rummet, sen utcheckning, 1 liten flaska mousserande vin, choklad, färsk frukt och morgonrockar. Har ni andra börjat fundera på bröllopsnatten än?

Svar på tråden 14 juli 2007