Inlägg från: Elisabet hjärta Christian |Visa alla inlägg
  • Elisabet hjärta Christian

14 juli 2007

Gabbies: jättefin
    ska du ha i vinrött? och får jag fråga vad det kostar att köpa från kina?

Åh jag är så glad, vi ska ha utomhusbröllop /(hoppas vädret tillåter och nu har jag kommit på att jag ska bygga ett "tält" se: www.familjeliv.se/hem/ceen/galleri.php

fat det kommer nog vara platt uppe på också, sen köpa tyllltyg på metervara från ikea och klä den med!!!

lightfish: jag tycker att 11 månader är lååång tid . Vart ska ni gifta er?

Vi har hittat år festlokal, om är en loge, ska dekorera den och göra den som vi vill ha den se: www.logenilund.nu
    Just nu letar vi vigselplats. juxet är att hitta ett ställe där det finns en plan B. Eftersm vi inte är med i svenska kyrkan, eller någon annan kyrka för den delen så blir det svårt att hitta en bra backup plan.

vad kul med klänningar. jag har hittat min, en Nixa. Ska beställa den i februari, så fram till dess kan jag ändra mig....

Örebroare: Jag har sett slottet i Örebro, hålls det mycet bröllopsfester där? det ligger ju ganska centralt

Örebroare: Det kan vi absolut göra tips och ideer lär behövas...

Tältet är till för vigseln som ska vara utomhus, tanken är att vi tillsammans med vigselförrättren ska stå där under. utanför ska våra 80 gäster sitta (helst på vita stolar, får se hur det går med det..)

Örebroare: har ingen aning om vart vi ska ha "tältet", måste bestämma det snart dock.

halloj.

Jag har inte haft några problem med att testa klänningsar såhär tidigt. det är ingen som har höjt på ögonbrynen.
    klotjohanna: du får komma till Eskilstuna, här är alla så trevliga

Hur stor budget har ni totalt / person?

Vi ska bjuda ca 80 personer och räknar på att lägga ut ca 60000. så då blir det 750:-/person

Förberedelser: ca 20000 (kläder, ring etc.)
    Festen: 35000 (lokalhyra 6000, resten mat & dryck)
    Övrigt: 10000

ca 65000 totalt. för 80 personer

Det är ju också en viktig del i hur mycket det blir. Hur många ska ni bjuda?

Vi kan dra ner på vissa saker:

trycksaker: jobbar med framtagning av olika grejer i sånna program. så det gör jag själv och fixar på jobbet. Har t o m fått "tillstånd" att göra det.

Fotografering, båda (blivande) svågrarna är superduktiga, har dock inte frågat dem ännu, så det kanske blir något annat.

Kläder: klänning känner inte jag ska vara så dyr. 3500 kommer min gå för. Sambon ska ha kostym, så den räknar jag inte in, han ska ju använda den mer sen

Blommor: där mina svärföräldrar bor finns det en rosenträdgård, med helt underbara rosor (de står i tre veckor). hon har kanonbra priser. så jag tror inte att buketten kommer bli så dyr. max 700:-. Kommer också köpa blommor för dekoration där ca 1000:-, det blir 350 rosor. så det bör räcka.

maten: min pappa känner en superduktig kock som inte kostar skjortan. antagligen blir det buffé vilket innebär färre serveringspersonal.

Det som kostar mer för oss är att vi ska vara utomhus under vigseln, antagligen måste vi hyra stolar, mittmatta etc.

oj, vad långt jag skriver. jag som började jobba för 4 minuter sen. kasnke det är dags att åka dit , tur att jag har flex...

mathias älskling: välkommen till 14/7 tråden.

Duchess: jag ska gifta mig i Lund där jag kommer ifrån, men bor i Eskilstuna. Så det är ju lite svårare att planera när man är så långt bort

Svar på tråden 14 juli 2007