Inlägg från: Elisabet hjärta Christian |Visa alla inlägg
  • Elisabet hjärta Christian

14 juli 2007

Lightfish, Sthlms innerstad, kyrkligt (kyrka kommer snart )
    Gabbies, Västerås, Skerike kyrka
    Duchess, Linköping, ev. Veta kyrka
    Örebroare, Örebro, Fellingsbro kyrka
    Pebbles, Stockholm, Seglora (prel.bokat i väntan på rätt festlokal...)
    Bruden2007, Tygelsjö (utanför Malmö Tygelsjö kyrka
    E h C, Lund, borgerligt utomhusbröllop

Örebroare: här blir det klyftpotatis, lövbiff, kall gräddfilssås och fetaost sallad. helt ok

Duchess: åh vad spännande

Igår lyssade vi på en massa låtar, ska välja vilken vi ska dansa till
    vi har ingen "vår låt" så vi letar och letar. Det är så kul....

Duchess: Vi letar vidare, det blir någon rockballad antagligen. Känns som hela vårt bröllop kommer att vara otraditionellt

Duchess: jättefin klänning

Duchess: nä vi har inte kommit så långt, vi har tittat på festlokal och har antagligen bestämt oss för www.logenilund.nu
    vigseln ska vi antagligen ha utomhus i någon fin trädgård eller park, det är vl vårt störrsta problem nu....
    Vi bor i eskilstuna men ska gifta oss i skåne där vi båda kommer ifrån.
    när: je eftersom jag är i dena tråden så tror jag 14/7 2007

Ni då?

duchess: japp vår lokal känns bra, så bra att jag faktiskt ringde precis och preliminärbokade så nu är det vår lokal för den 14/7 2007

problem just nu är också att hitta igselförrättare, och se om någon vill jobba en lördag i juli. det kan vara lite halvtrixigt. håll tummarna. annars måste vi byta datum.

Ni har ju gott om tid till kyrkan, lokalen är ju alltid värre eftersom det bara kan vara ett par per lokal.

Alla ni 14/7 brudar. har ni tänkt på vilken tid på dagen ni vill ha vigseln?

Vi (läs, JAG, har inte ens diskuterat saken med m2b ännu ) vill inte ha för tidigt, är rädd att festen ska vara slut innan den börjar om det är för tidigt. vi siktar nog på vigsel klockan 16-17 transport till lokal, brudskål och mingel. middag vid 19. Dans vid 22-02 lite nattamat vid någon band paus.

Detta ingår i vår lokal:

Utrustning:
    Porslin:

Flata tallrikar
    Djupa tallrikar
    Dessertskålar
    Assietter
    Kaffegods
    Små dricksglas
    Vitvinsglas
    Rödvinsglas
    Ölglas
    Champagneglas
    Drinkglas
    Likörglas
    Snapsglas
    Konjakskupor
    Dubbla matbestick
    Matskedar
    Teskedar
    Vinkaraffer, vattenkaraffer

Köks- och toaletthanddukar, hushålls- och toalettpapper, Melittafilter ingår. Inte sopsäckar.

Blomvaser och värmeljushållare (inte ljusstakar).

Så det vi behöver köpa/hyra är dukar och ljusstakar om vi inte klarar oss med värmeljusstakarna.

Jag vet att många här på BT har köpt dukar när det är billigt på IKEA. ibland har de ju supererbjudanden.

Örebroare: ja det hade varit jättefint med stolsöverdrag, men det är ju en kostnad i det med.

Jag vill också ha riktigta linnedukar och servetter, men det måste man kunna hyra någonstans,

Svar på tråden 14 juli 2007