14 juli 2007
Jag vet inte än, kanske bara med mamma, eller med mamma och M2b eller med mamma och pappa och M2b!!!
Jag vet inte än, kanske bara med mamma, eller med mamma och M2b eller med mamma och pappa och M2b!!!
Jag berättade för mina syskon i måndags!!! Det känns verkligen jättekul nu när man plötsligt kan prata om bröllopet öppet hemma hos mina föräldrar!
På söndag ska vi berätta för min blivandes syskon.
När hade du tänkt att berätta?
Det låter jättemysigt! Vi kommer förmodligen inte berätta för fler sen när familjerna vet, förutom dom som ska vara involverade eller hjälpa till med planeringen.
Det känns roligt också att de får bli överraskade när inbjudan dimper ner i brevlådan! Men vi ska flytta nästa år, så vi har iaf den nyheten som vi ska dela med oss av till våra kompisar snart!
Jag håller med dej om att man nog måste vara extra tidigt ute när vi gifter oss mitt i sommaren, men februari känns ändå lite väl tidigt...
kanske april?
Jag var och kollade på en festlokal idag och han som ägde herrgården var så himla dryg! Han var en riktig besserwisser som visste precis hur jag vile ha mitt bröllop...
Han frågade hur många vi hade tänkt att bjuda, då vi svarade runt 100 så sa han: "Om ni bjuder 100 kommer det garanterat inte komma fler än 80 och då räcker den här salen."
Men jag håller med dej Duchess, när man väl har gjort klart gästlistan så bjuder man ju bara dom som man vill komma!!!
Nej, vi kommer nog inte att välja den herrgården, både pga hans attityd och pga för små rum, dessutom är många herrgårdar slitna inuti och det tycker jag är tråkigt!
Vad skulle ni ha för typ av lokal?
Vi hade nog ca 120 personer på vår första lista, men vi började med att bestämma oss för ett barnfritt bröllop, vilket gjorde att iaf 20 personer försvann från listan, sen får vi se om vi behöver sålla ytterligare, beror väl på ekonomin och hur trevliga folk är under det närmaste året!!!
Är stället fint då? Hur ser det ut inuti, är det nytt och fräsch, gammalt, fint eller slitet? Och hur ser omgivningarna ut?
Jag tycker det är jättesvårt att bestämma. Vi ska kolla på Örebro slott snart, vet du hur det ser ut? Det är ju häftigt, men jag vet inte om det känns för gammalt inuti?
Annars funderar vi på att ha festen på en gård, där det både finns stugor att hyra, bad och fina omgivningar, men själva festen skulle hållas i en häftig och helt nybyggd lokal isf! Men det tar ca 50 min att åka från kyrkan till den lokalen, är det lite för långt kanske?
Ja verkligen, halva kuvertavgiften kan ju bestå av alkohol och det känns lite sådär...
Hur långt är det att åka då, från kyrkan till festlokalen?
Det låter jättebra att lokalen är så nära, så skulle jag också vilja ha det, men det är verkligen omöjligt att hitta någon bra lokal så nära kyrkan som vi ska gifta oss i!
Självklart så ska du se till att vinet serveras och att inte flaskorna ställs på borden, jag tror som dej att det är stor skillnad på hur mkt folk dricker och vad kostnaden hamnar på! Go girl!
Belalbar är en svår fråga, men jag tror inte att vi kommer att ha det, känns svårt med alla gamla i min släkt som även är nykterister. två glas vin till maten går väl att försvara men att det ska vara bar efteråt för att folk ska få i sej mer (än vad de redan fått) känns konstigt. Det är ju trots allt ingen suparfest utan en fest för att fira vår kärlek!!!
Ja, det är en hel bunt med svåra beslut man måste ta inför bröllopet!
Våra släkter är också religösa, fast min blivandes släkt tar gärna ett glas vin till fin mat medan min släkt består av uteslutande nykterister!!!
Hur mycket kommer det kosta med er festlokal, vad landar priset på per person?