14 juli 2007
Hur gamla är alla ni tjejer som varit inne på den här tråden?
Hur gamla är alla ni tjejer som varit inne på den här tråden?
Hur bär ni er åt? Jag har ju som sagt inte bestämt lokal än, men de kuvertpriser jag har fått fram är mellan 700 och 900 per person, det är ju jättestor skillnad!
Gabbies:
vad har du hittat för festlokal? Vart ligger den, hur ser den ut och vad ingår i priset?
Gabbies:
Det är ju verkligen hur billigt som helst! Låter riktigt bra, men hur många ska ni bjuda då?
Duchess:
Jag tycker ert kuvertpris är helt ok också, jag vet ju hur din festlokal ser ut och det är ju mysiga omgivningar och så!
Låter ju som om du får en hel del andra saker billigt, klänningen t.ex., vilken tur du har!!! Har du bestämt hur du vill att din klänning ska se ut?
Jag vet inte riktigt, har ju lite dålig koll eftersom jag inte har hunnit kolla upp så mycket själv än.
Men det beror väl mycket på hur lokalen ser ut, om den har bra läge, fina omgivningar, om den är lyxig eller ganska enkel?
1000 kr låter ju mkt, men det är ju mkt som ingår...hrm...
Då är det nog ganska bra pris, är det stockholmsområdet också eller?
Vi får se om någon av de andra tjejerna svarar, som kanske har lite mer koll?
Sitter och väntar på att M2b och jag ska kolla på en film och dricka te, men han bara jobbar och jobbar... tur att man har BT då!!!
Gabbies:
Då kommer ni riktigt billigt undan, men det kanske är det som är meningen?
Hur ska ni göra med smink och håruppsättning då? Min kusin ville ha ett billigare bröllop så hon tänkte sminka sej själv, fast sen när det närmade sej ångrade hon sej och gick till ett proffs iaf, man gifter sej ju bara en gång! (förhoppningsvis)
Jag tror att både smink och håruppsättning inkl provsminkning och så kan gå på mellan 1500 och 2000 kr. Men det är det ju värt, om det bara blir bra!!!
Jag tycker det känns jättesvårt vad man ska välja, ska man gå till sin vanliga frisör eller ska man anlita riktiga makeup-artister och hårstylister?
Jag vill ha mycket blommor, speciellt eftersom det är ett sommarbröllop, kanske blombuketter innehållande samma blommor som min egen bukett?
Sen har jag sett en dukning där de använder sig av långa murgröna slingrande längs bordens mitt, det var faktiskt väldigt fint!
Gabbies:
vilken dukning? glömde länken kanske?