Inlägg från: Duchess |Visa alla inlägg
  • Duchess

14 juli 2007

Nyfiken brud:
    Personligen tycker jag att det låter som ett helt okej pris, med tanke på allt som ingår + att det är en herrgård med fina omgivningar.

Som sagt, det handlar om att få valuta för pengarna oavsett hur mycket man betalar per kuvert. Tycker jag iaf :)

• Duchess

Jag behöver nog hjälp av ett proffs med både hår och smink när jag gifter mig - jag är nämligen helt värdelös på sånt själv :) Jag sminkar mig sällan, så jag kan helt enkelt inte göra det snyggt. Håret kan jag väl sköta hjälpligt, men jag vill gärna ha en fin håruppsättning när jag gifter mig.

Och eftersom vi inte gifter oss där vi bor, så måste jag försöka hitta och boka smink och frisör på distans... suck...

• Duchess

Jo, jag vill verkligen vara fin i håret. Jag tror att det betyder mycket för helhetsintrycket. Vet du hur mycket det brukar kosta med hår och smink på D-day? :)

• Duchess

Jag har alltid tänkt mig att jag skulle ha ett bröllop där jag och familjen/vännerna hjälptes åt att duka och dekorera lokalen, och att jag skulle ha tänkt igenom noga hur jag vill ha det. Nu blir det inte så, eftersom vi hyr in oss på ett B&B-ställe, där dukning och dekoration ingår i kuvertpriset. Så jag ska försöka släppa på kontrollbehovet och lita på att det blir fint ändå! :)

• Duchess

Eftersom lokalen är lite speciell så tror jag att vi kan påverka bara en begränsad del av arrangemanget. Ska försöka ta reda på lite mera om det senare.

Färgtema? Äsch. Bara jag och min blivande inte har helt olika färger så bryr vi oss faktiskt inte så mycket om sånt :)

• Duchess

Tillägg till föregående:

Jo, jag är nog i grund och botten en person som skulle kunna fastna rejält i servettkoordination, dekorerade sockerbitar och liknande saker. Som tur är har jag en jordnära blivande make, samt en lokal av rustik karaktär, som gör att jag inte har möjlighet att försjunka i sånt. Och det är bra för mig!

Jag vill nämligen inte tappa fokus längs vägen på vad dagen i grund och botten handlar om, nämligen att kärleken övervinner det allra mesta och att vi äntligen blir gifta! :)

• Duchess

lightfish: Neeej, stanna här! Don't go to the dark side! :D

Själv har jag ägnat kvällen åt att packa. Imorgon åker jag till Uppsala, och tidigt på torsdag morgon drar jag och pojkvännen till Grekland (hela hans släkt ska dit och fira en födelsedag i familjen). Vi har tänkt förlova oss någon gång under resan, men vet inte exakt när, så vi har valt att hämta ut ringarna ograverade.

Återkommer med förlovningsbilder här framöver! :)

• Duchess

pruppa:

Grattis! Både till giftemålet och bäbisen! När är du/den beräknad?

Och grattis till att lägga mer pengar på ringen än på klänningen. Så gör jag också, så det måste väl vara ett klokt val? :)

• Duchess

Vi kom hem från Grekland igår kväll, nyförlovade och lagom bruna :)

Idag har vi massor av ärenden som ska göras, men ikväll ska jag sätta mig och lägga ut några bilder på nätet, bl a av våra ringar. Återkommer senare- ska läsa ikapp ordentligt då också!

• Duchess

Hej igen allihopa, och tack!

Vi har haft det jättebra i Grekland - närmare bestämt i byn Platainas utanför Chania. Resmålet valde vi inte själva, det var m2b's föräldrar som bokade åt sig själva och alla barn, barnbarn och respektive. Vi var totalt 21 personer i sällskapet, och vad jag vet så blev det inga slagsmål :)

Jag har postat en länk till några bilder på våra ringar i en separat tråd, men jag kan lägga ut den även här:
    www.flickr.com/photos/duchessa/tags/rings/

Idag har vi varit och kollat på alternativa bröllopslokaler. Det blir inte den vi först har tänkt oss (lång historia), men den vi kikat på idag är faktiskt ännu bättre. Vi får veta imorgon om vi får det datum och den lokal vi vill, så håll tummarna!

Svar på tråden 14 juli 2007