• Kabo

9 September - del 3

Jag funderar på något som jag har läst någonstans. Det handlar i princip om att koncervera blommor så att de håller.

Skulle nämligen vilja ha några av de rosorna som blommar för fullt i svärföräldrarnas trädgård till dekoration på borden på bröllopsfesten.

Någon som vet omd et fungerar/hur man gör?

• Kabo

Noiva: Blev blomman bra "hel" också - eller var det bara när du tog blad för blad?

Kan definitivt vara värt att prova i så fall! Då får jag nog även ge dem ett litet glas med varmt vatten när de "vaknar", för att de ska hålla under festen, eller vad tror du?

• Kabo

Hej!

Hur breda är borden som Ni sitter vi? (inte Ni som har runda bord)

Bordsdekorationer - har nämligen blivit ett problem för oss
    borden är 70 cm breda och jaghar fått för mig at de är väldigt små och att det inte kommer att få plats med de blomsterdekorationer vi hade beställt ifrån början, så vi avbeställde dem. Nu vet jag inte vad jag ska ha i stället Är 70 cm smalt, eller är det nomalt?

• Kabo

Då kan jag alltså beställa bordsdekorationerna igen då !

• Kabo

brud sept.06 - GRATTIS! Vad roligt! Skönt att klänningen också kan justeras! Hade varit jobbigt att börja leta efter ny nu!

Psalmer i kyrkan :

Psalm 84: (Text: A Frostenson) (melodi:Den blimstertid nu kommer)

Vi lyfter våra hjärtan, till dig, o Fader vår,
    i tacksamhet och lovsång och bön för dessa två.

Vi ber dig, låt dem lämna sig själva i din hand
    och hjälp dem hålla löftet som de har gett varann.

den andra psalmen blir en lovsång
    Just nu

//: Just nu, ger vi oss till Dig
    Hela vårt liv, hela vårt liv ://

Vi vill stå upp för dig och proklamera din seger
    Vi vill stå raka och fasta i ditt ord.

Vi vill stå upp för dig och proklamera din seger
    Du är den högste och den störste i våra liv.

Vi tackar för den glädje som du har gett åt dem.
    Välsigna deras framtid, välsigna deras hem.

Tack, Fader, för den kärlek som gjorde dem till ett, det största du som gåva och ansvar åt oss gett.

• Kabo

Kommer inte att åk abort just nu, utan satsar på att åka nästa år tilsammans med vår dotter som fyller 1år den 5 oktober.

• Kabo

Tyvärr tror jag inte att jag kommer att bli hippad

Några vänner är tillbaka i stan, men inte alla. Får hoppas att någon tar tag i det även om det inte är någon av dem som är tärna!

• Kabo

brud sept. 06 har blivit hippad (sid 5) men annars tror jag fortfarande vi andra väntar

Kardemumman: Känner som du där! Vi har också en liten - på 10 månader så det krävs ju lite planering!
    Har inte heller hört något om fästmannens ev svensexa, men jag tror tyvärr inte att något kommer att få någon Han har sagt att han absolut inte vill ha någon. Jag vill ha, men jag tror inte min tärna (min syster) hittar på något för hon tycker det är svårt och jobbigt att hitta på något! Kompisar, ja några finns här i Uddevalla, men frågan är väl om de verkligen hittar på något då de har fullt upp med nya arbeten..... Hade varit kul att bara träffas i alla fall även om det inte är ett fullspäckat schema - så som vi gjorde för en av tjejerna som gifte sig förra året!

Känner att jag börjar bli deprimerad av detta...... får byta samtalsämne tror jag.

Festprogrammen - allt förutom fram och baksida är tryckta och klara. Anledningen till att omslagets utsida får vänta är att jag tänkte att vi på baksidan skriver ett tack till alla som medverkat och sedan skriver vi våra namn följt av det efternamn vi kommer att ha. Dessvärre har vi FORTFARANDE inte kommit fram till vilket namn vi ska ta!!! Usch det var inget uppmuntrande det heller!

Vigselprogrammen är i alla fall klara och tryckta! Fast det är klart, jag har inte fått svar ifrån en person som jag önskar ska spela en av låtarna då inte vår kantor kunde den låten......

Cateringen - ja de har bytt ägare nu den 1 augusti och jag försöker få tag i den nya ägaren så att vi kan träffas och skriva ett avtal, men än så länge har jag inte hört något..... Den tidigare ägaren har i alla fall talat om för den nya vad vi har kommit överens om så jag hoppas att det ordnar sig!

Blommor - är beställda sedan långt tillbaks

Tårta - konditoriet har vår beställning, som ska kmpletteras med antalet bitar.

Håruppsättning och slutprovning av klänningen ska jag göra på tisdag!

Oj, vad långt det blev! Jaja, många orosmoment är det, men det finns ju något positivt i alla fall och vad vi kanske framförallt ska komma ihåg är ju faktiskt inte allt runt om kring! Det vi ska komma ihåg är ju att den vi älskar vill gifta sig med oss! Allt runt om kring är ju "bara" ett plus

• Kabo

Vissa "problem" löser sig fort. Idag sa min M2b att jag kan skriva mitt efternamn på festprogrammen Jättelycklig för det - även om jag funderar på omdet verkligen var av rätt anledning han kommer att ta itt efternamn. Han sa nämligen att han skulle föra det för att reta sin far (som är av den gammeldags åsikten att kvinnan ska ta mannens efternamn oavsett). Han blev nämligen riktigt arg på sin far igår...... Jaja, hoppas verkligen inte att han ångrar sig om något år eller så för då är det för sent!

• Kabo

Idag har jag äntligen fått kommit till tryckeriet på kommunen för att häfta ihop festprogrammen så att det äntligen är klart! Sedan passade jag på att skära till bordsplaceringskorten också.

Nästa vecka ska jag lämna slutbesked till vateringen om antal kuvert samt besked till konditoriet ang antalet tårtbitar.

Känns som lägen är under kontroll

Torsdagen och Fredagen innan blir det väl lite rusch igen då det är en del som inte kan fixas långt i förväg. Ex. juice till baren, kaffegrädde, ev. frukt??, 5 liter hallonsorbé (en sådan stor låda som kulglass ligger i).
    Sedan har vi ju visserligen cider kvar också som ska inhandlas. Annars är vin beställt och bara att betala för och hämta ut.

Hoppas man inte har glömt något nu!

Svar på tråden 9 September - del 3