• Kabo

9 September - del 3

Misselina: WoW. Då tar han verkligen till sig det som du säger, vilket låter jättebra!
    Får man lov att fråga vad det innehåller?Är det något som Ni tidigare varit med om eller är det visioner om framtiden? Du behöver inte gå in på vad det är (om du inte vill) för jag förstår att det är något som man kanske vill hålla privat.

Låter som om det är något väldigt fint i alla fall!

• Kabo

Ser att jag har försvunnit från listan, så jag lägger till mig igen:

13.00 - kabo, Herrestads kyrka, Uddevalla
    14.30 - brud sept.06, Ingarö Kyrka, Värmdö
    14:40 - Bruden 06,Övergrans kyrka, Bålsta
    15.00 - Noiva, Södra Åkarps kyrka,Vellinge
    15.00 - Molle80, Fosie Kyrka, Malmö
    15.00 - ~höstbrud~, Överenhörna Kyrka,
    Enhörna (Södertälje)
    15.00 - Kardemumman, Hammars kyrka, Askersund
    15.00 Sanrt Fru F, Dyrön
    15:00 I Holmer, Järlasjö, Nacka
    15.00 physalis, svartrå kyrka, svartrå
    15.30 - Misselina, Nya varvet, Göteborg
    16.00 - Aquawoman, Jakobstad, Finland
    16.00 - Blivande fru G, Augerums kyrka, Karlskrona
    16.00 - Oskars fru, Umeå stadskyrka
    17.00 - Malmön2006, Bohus-Malmön
    17.00 - Brud9/9, Lidingö

• Kabo

Jag blev hippad i lördags! Det blev den dag som jag hade misstänkt, men de lyckades ta mig när jag som allra minst anade något!

Var med på invigningen av strandpromenaden. Vi bestämmde oss för att gå tillbaka till stan för att äta mat och på vägen tillbaka så mötte de (mamma och hennes kille) naturligtvis massa människor som de skulle stå och prata med.
    Tillslut närmade vi oss i alla fall parkeringarna och eftersomde klagat över värk i fötterna ett tag så blir jag inte speciellt förvånad när de sätter sig på en sten för att vila. TIllslut kommer de i alla fall fram till mig (var framför dem när de satte sig för att vila) och jag bestämmer mig för att sätta ner dottern i sulkyn. Eftersom jag tror att hon ska protestera när jag sätter ner henne så är jag jättekoncentrerad på vad jag gör och när jag precis har satt ner henne i vagnen och börjat spänna fast henne så dyker några av mina vänner upp. För mig, som varit helt upptagen och koncenrterad av annat så dyker de upp från ingenstans.

De tar med mig bort till parkeringen där de har sina bildar stående. De tar fram cider att skåla med. De pratar om att de kanske har lite kläder som jag ska ta på migo ch de pratar om min sko storlek.
    När vi stått där ett ta så dyker det upp en motorcykel och min första tanke var att han kanske skulle parkera, men när han stannar vid oss och börjar ta av sig hjälmen börjar tankarna snurra. När han får av sig glasögonen ser jag att det är en av kompisarnas sambo. De börjar ta fram kläder (skinställ och skyddsväst, skor och hjälm) som jag ska ta på mig. Vet inte hur de lyckades, men rätt storlek var det i alla fall!
    Ser väldigt skeptisk up, eftersom jag inte vet vad som är i görningen. det hela slutar i alla fall med en trevlig åktur. Inget värre än så alltså. Till slut kommer vi fram till Gustavsberg där tjejerna har dukat fram picknik! jag får ta av mig skinnstället och får i stället ta på mig något som ska likan en slöja samt en krona på huvudet. Sedan sitter vi och har det allmänt trevligt.
    Jag går iväg till toaletten och när jag kommer tillbaka ligger det textpapper på tallrikarna. Tankarna börjar snurra igen. De frågar om jag känner igen låten och jag säger nej (fast när jag kollat lite längre än första versen så kände jag igen den - "för kärlekens skull" med Ted Gärdestad).
    De säger att jga har i uppdrag att lära mig låten och jag får följa med till en av bilarna för att lyssna på låten. jag tror nästan att det är under kvällen jag kommer att ha användnining för låten men de lungnar mig och säger att jag har två veckor till mig. Deras tanke är att jag ska sjuga den på bröllopsfesten för min man - som en sång till honom!

Vi ser ett annat bröllopsfölje komma och brudparet hinner inte mer än att komma fram och ur biden innan det börjar ösregna. Vi skyndar oss till bilarna och åker hem till min syster.

På parkeringen utanför min syster börjar de prata på att jag behöver byta om - så jag ohc 2 av tjejerna åker hem till mig så att de får välja ut vilka kläder jga ska ha - jag vet ju inte vad de har i görningen så det är ju inte lätt för mig att välja kläder!!

Jag får ett par mörkare jeans på mig samt en finare tröja innna vi åker tillbaka till min syster.

Väl hemma hos henne hjälper de mig att sminka mig - inget fult eller så utan en vanlig makeup. Under tiden får jag svara på lite frågor och på en av frågorna där de undrade vad det var som gjorde att jag bestämmde mig för att det skulle bli vi två började jag gråta (och nästan de andra också) för anledningen var så stark. Tyvärr så förstörde jag en del av sminkningne så att de fick börja om igen.....

Efter sminkningen skulle jag, på en liten skål, måla nåogt som har med kärlek att göra. Är ingen bra målare/tecknare men det blev som det blev

För att riktigt prova mina målartalanger så skulle jag dessutom rita av min blivande och till sista skulle jag även, snabbt göra ett kort till honom. Det var tvungen att gå gansa snabbt eftersom tiden började ta slut efter mina långa svar på frågorna

Vi ger oss iväg till stan och går in på en krog för att äta mat. De försäkrar sig om att jag inte tycker att de har varit för taskiga eller så - men det har de ju inte varit!!! Det har varit en alldeles perfekt eftermiddag/kväll!

När vi har ätit klart och går utanför så stöter jag på ett annat gäng som har svensexa. Först tror de att jag säljer något, men så var inte falet. Killen fick sjunga "sin" låt - lalalala ur hylands hörna
    Sedan övar vi brudvalsen med varandra. Helt fel partner men ändå

Tar en kort sväng på stan innan de kör hem mig igen eftersom jag skulle upp och jobba på söndagen.

Tack vänner för en trevlig möhippa!

• Kabo

Oskars fru: Spännande! Det blir den sista helgen innan vi blr fruar!

• Kabo

Än så länge håller sig nerverna i styr, förutom den mardröm jag hade för ett tag sedan...... blir nästan nervös för att jag inte är nervös! Då kommer allt att komma timmarna innan %-(

• Kabo

Sitter och funderar på hur jag ska få ihop denna vecka. Har en del saker som måste göras. Är visserligen hema och är mammaledig men som Snart fru f skrev så är det inte så lätt med ett barn som springer runt benen på en (vår dotter är 11 månader på tisdag). Dessutom så har hon åkt på en rejäl förkylning så jag kan inte ta mig ut och fixa de saker som ska fixas Dessutom har vi gjort oss av med våra två bilar och bytt ut dem mot en ny, som sambon har till jobbet.
    Måste med andra ord ha barnvakt till Amanda och själv gå eller ta bussen för att uträtta ärendena. Som tur är så slutar i alla fall sambon tidigt tisdag och torsdag samt är ledig på fredag så att vi kan försöka få mer gjort då!

Kom på något som vi glömt igår kväll när vi skulle lägga oss, men det förvann lika fort igen... funderar på vad det kan ha varit!

Sedan vill jag höra med Er:
    I kyrkan komer vi ha 6 stycken musiker som framför 2 musikstycken plus att pianisten ska få spela en av de andra låtarna. Jag känner alla 6 personerna lite ytligt eftersom vi har gått i samma kör. Jag har (via mail) frågat vad de vill ha som ersättning för att de ställer upp och förgyller vår dag, men det verkar som om de bara tycker att det är en ära att få vara med och bli tillfrågade om de vill sjunga, så de har inte talat om något som de vill ha. Funderingen är nu vad jag ska hita på till dem eftersom jag vill att de ska få något som tack för hjälpen!
    Har funderat på biocheck, men jag kommer ju inte själv ha möjlighet att överlämna det till dem. Sedan funderade jag på att skicka ett blommogram till var och en av dem. Är det för opersonligt och tråkigt? Blommorna vissnar ju! Kanske kan skicka med biochecken i ett tackkort efter vigseln så att jag slipper tänka på det just den dagen?

Vad tycker Ni är bra att ge? Ni får gärna komma med andra förslag! (Vill inte ge vin).

• Kabo

Dottern som varit kanonförkld i helgen börjar bli bättre nu så förhoppningsvis får vi sova lite bättre inatt!

Just nu vägrar hon också att somna
    Sambon har tagit över och jag tror/hoppas han lyckas lite bättre.

Idag harjag tagit en tur till stan och betalat tårtan, ändrat tiden för fotograferingen och hämtat ringarna.

Har bestämmt mig för att skippa slöjan i håret, men funderar fortfarande på om jag ska ha något annat, ex blommor, men har inte bestämmt mig ännu.

Får försöka hinna med att kolla efter hårblommor på fredag - tillsammans med allt annat som ska göras då!

• Kabo

Någon som har förslag på vad jag ska ge musikerna?

• Kabo

höstbrud: 3 Kilo sedan förra helgen!!?? Pga av sjukdom?

Vår planering ser ut så här:

8.00 - 10.30 Frissan (äter en sallad under tiden)
    (sambon hämtar blommor 10.00 och klär sedan på sig sina kläder hemma))

10.30 - 11.00 Sminkar mig själv och tar på mig underkläder och klänning. (Hoppas det inte är för snålt om tid! Fast å andra sidan blir kanske frisörskan färdig lite tidigare. Har inte bestämmt mig vilken färg jag ska ha på ögonskuggan ännu

11.10 Hämtas av svärfar som även har med sig min M2b

11.30 -12.30 Fotografen

12.45 Hämtas av svärfar

13.00 Vigsel

Alla runt om kring oss har fått sina uppgifter för att dagen ska klaffa. Bla. Tårthämtning, hämtning av blomsterbåge, tärnbukett och marsalkens corsage, skjutsa oss mm.

• Kabo

Vi har önskat oss pengar till bröllopsresa.

Har klätt in en stor kartong i enfärgat papper. Kartongen är tänkt att användas till att lägga ev kuvert med bidrag i.

Någon som är duktig på rim eler något annat fing som vi kan skriva på kartongen för att visa att vi vill att de lägger ev. kuvert med pengar i i just denna låda?

Ev. övriga presenter kan läggas på ett bord vid sidan om"

• Kabo

Nu har jag också blivit förkyld Näsan rinner och huvudet är tungt. Försöker kurera mig så gott det går....

• Kabo

Nu har vi hämtat den blivande mannens kläder och börjat packa in sakerna i bilen.

Imorgon är barnvakt ordnat från kl 09.00 så att vi kan börja köra ut saker till församlingshemmet (där festen ska vara). Sedan ska vi köpa hallonsorbé och hämta vinet från systemet. efter lunch är det dags att placera borden, lägga på dukarna och placera ut dekorationerna. Sedan kommer caterinsfirman och hjälper till med dukningen och maralken ska få lite info om vart han ska stå under vigseln.
    Sambons 2 barn sedan tidigare äktenskapp kommer för att hjälpa oss med servettvikning och svärfar som är toasmaster får prata med cateringen om hur det ska vara på lörda.

Sedan tänkte jag försöka hitta några blommmer som jag kan sätta i håret. Har äntligen bestämmt mig för att skippa slöjan

har Ni också fullt upp i morgon eller är det lugnt?

• Kabo

Fyy. Kommer ut till församlingshemmet för att lasta av sakerna vi har med oss och så får vi reda på att det ska vara begravning där idag kl. 13 och att de sedan ska vara i församlingshemmet!! ALL vår planering om att vara där och förbereda under eftermiddagen går i stöpet! De sägare att vi inte kan räkna med att komma in förrän tidigast 15.30/16.00
    Och vi som hade planerat in att vi skulle vara där nu kl 13 för att ställa i ordning borden och lägga på dukar mm.sedan skulle cateringen komma 14.00 för att hjälpa oss med dukningen! INGENTING fungerar ju nu när de inte har meddelat oss detta!
    Enda förklaringen jag fick där ute var "Vi visste ju inte när Ni skulle komma idag"
    Visst. Jag medger att jag borde ha sagt till dem att vi planerar att komma dit under eftermiddagen för att ställa iordning saker, men om de bokar in annat så sent som för 1-3 veckor sedan så kunde de väl åtminstonne ringt och talat om det för oss!!

Usch, Är såååå besviken och detta ska vi betala 500 kronor för

Sedan när vi kommer hem så tar jag tag i det här med tillständ för att få köra in på vissa av gatorna i stan. Jag var på polishuset och frågade dem i måndags hur jag skulle gör, och de sa då att jag skulle höra av mig idag. NU säger inre befälet att det är kommunen som sköter sådant "men eftersom du är så sent ute...."
    Vadå??? Jag var väl ute i god tid men att de inte ger mig riktig information är väl inte mitt fel!!!!

Ständigt denna kommunikation som är så viktig! Är det ett omen att vi ska lära oss att vi måste kommunisera med varandra för att få ett lyckligt äktenskap?

Vi som hade tänkt ha allt klart tills 16 i em....nu får vi hålla på ett tag till i stället.....
    Hoppas bara vi kan komma hem i hyfsad tid så att vi hinner ta det lungt en stund i alla fall!
    Nu ska jag ta en kopp te och sedan duscha och tvätta håret innan vi ska iväg igen!

• Kabo

Tack det samma!

Förresten: Du är inte bra på att rimma?
    Funderar fortfaradne på min lilla låda där jag vill att folk lägger ev. kuvert med pengarna i.

Svar på tråden 9 September - del 3