• lilla_grodan

Aktivitet i bussen?

Våra gäster skall åka i samlad trupp i en abbonnerad buss från kyrkan till festen. De skall inte åka så jättelångt men jag funderar på om man ändå kan hitta på något skojigt för dem? Har någon ett bra tips?
    Visserligen skall vi alla åka genom stan när det är marathon (vi blir antagligen alla eskorterade så att vi kommer fram. Vi väntar för närvarande på en plan från trafikkontoret och polisen) så då kanske gästerna heller vill titta ut på alla människor under resan... Men tips mottages gärna ändå!

• Svar på tråden Aktivitet i bussen?
  • lilla_grodan

puffelipuff... Ingen som skall ha någon aktivitet i gästernas buss?

• marro

Hmm kanske lite guidning av göteborg? Har för mig att du bor i sthlm? Är du uppväxt i göteborg? Iså fall kan ju guidningen handla om olika ställen du gjort saker på...om det nu finns såna
    Annars har jag 17 ingen aning. Åkte nyss bröllopsbuss själv, och satt hela vägen ut till Säve o undrade om inte toastmastern skulle ha någon aktivitet.

• lilla_grodan

Vi bor i Sthlm sedan några månader tillbaka. Alla vänner och hela släkten bor nere i Gbg.

Vi har nog inte gjort så jättemycket där vi kommer att åka, inte vad jag kan komma på just nu i alla fall. Tack ändå, Marro Vi får fundera vidare helt enkelt, man vill ju inte att det blir avslaget under bussresan.

• partygirl

Vad säger du om ett papper med 1, X, 2 frågor om brudparet?

• Fru Cinderella

Kanske välkomsstal från toastmaster/värdpar där han hälsar alla välkomna och kanske ger lite information om kvällen. Skulle kunna dela ut något drickbart också kanske som alla kan skåla i..

• tattar-Emma

Bra förslag från de andra, åker själv en del buss i en förening och tävlingar är bra om det är en längre resa, information och guidning är bra om det är en kortare.

• nenne78

1 x 2 tipspromenad var väl en bra idé? Det ska nog vi ha...

• nenne78

fast inte promenad dock, eftersom man ska sitta ned i bussen *s*

• Fru Cinderella

nenne78

Jo kan ju bli lite komplicerat o vandra runt där inne o svara på frågor ;)

Kanske om det är en dubbeldäckare

• lilla_grodan

Bra tips, tack! Välkomsstal, dricka och frågor låter som en bra idé.

Svar på tråden Aktivitet i bussen?